Må man vandslibe metallak ??
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 09:53

Jeg har lakket min bagklab sølvmetal, det er også fint, og det plejer at
blive rigtigt godt, men det er somom at lakken er blevet ujævn, altså at den
er mere mat/blank nogle steder end andre..
Må jeg vandslibe det før den får klarlak, eller vil det gøre overfladen grim
??
Spoileren er sjovt nok blevet pæn som det plejer at blive det jeg laver..

Håber i har et guldkorn eller 2...

Mvh
Morten

Fra : k

Dato : 16-08-04 12:27

Helst ikke da metalkornene bliver for blanke og det synes meget efter
klarlak.
Klar lak påføres direkte på metal lakken

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 12:44

> Helst ikke da metalkornene bliver for blanke og det synes meget efter
> klarlak.
> Klar lak påføres direkte på metal lakken

Pis og lort så er det en FF :o/ det autolak er altså pisse dyrt..

Nå der er jo intet at gøre ved det.... godt det kun er bagklappen...

tak for svaret

Mvh
Morten

Fra : allan k

Dato : 17-08-04 20:02

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> Pis og lort så er det en FF :o/ det autolak er altså pisse dyrt..
>
> Nå der er jo intet at gøre ved det.... godt det kun er bagklappen...
>
> tak for svaret

Når først du har givet den klar lak kan du ikke se der har været forskel,
jeg syn's nu altid det er ret mat i det base farven, jeg har da også engang
brugt matsort og derefter givet det klarlak, det blev da lige så godt som
alm. blank sort.