|
| Suzuki FZ50 Spørgsmål Fra : Frank |
Dato : 16-08-04 07:51 |
|
Hej NG
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki FZ50, og i den
forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
1. Hvilken type benzin og olie skal jeg fylde på?
2. Når jeg køre med fuld gas (35-40 km/t) og slipper gassen for at
stoppe, så er det som om at den ikke gasser ned med det samme. Og
nogle gange går den i stå. Kan det være slyngkoblingen der ikke
"slipper"? Er det noget man selv kan lave, hvis man er lidt fiks på
fingerne?
3. Der sidder en sort skrueprop ned ved kickstarten, hvor der står
500ml eller sådan noget, skal man være opmærksom på noget der?
Er der andre ting man skal være opmærksom på, som jeg ikke lige har
nævnt her?
På forhånd tak.
Frank
| |
*XxX* (16-08-2004)
| Kommentar Fra : *XxX* |
Dato : 16-08-04 14:42 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> wrote in message
news:73304fd5.0408152250.61f0a76a@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki FZ50, og i den
> forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
>
> 1. Hvilken type benzin og olie skal jeg fylde på?
92 blyfri, og så noget 2 takts olie
>
> 2. Når jeg køre med fuld gas (35-40 km/t) og slipper gassen for at
> stoppe, så er det som om at den ikke gasser ned med det samme. Og
> nogle gange går den i stå. Kan det være slyngkoblingen der ikke
> "slipper"? Er det noget man selv kan lave, hvis man er lidt fiks på
> fingerne?
Jep nemt, tjek evt rullehjul hos Thansen
>
> 3. Der sidder en sort skrueprop ned ved kickstarten, hvor der står
> 500ml eller sådan noget, skal man være opmærksom på noget der?
kan være olie til gearkassen
>
> Er der andre ting man skal være opmærksom på, som jeg ikke lige har
> nævnt her?
>
> På forhånd tak.
>
> Frank
| |
GK (17-08-2004)
| Kommentar Fra : GK |
Dato : 17-08-04 23:46 |
|
"*XxX*" <fatman00hot@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4120b9ab$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> wrote in message
> news:73304fd5.0408152250.61f0a76a@posting.google.com...
> > Hej NG
> >
> > Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki FZ50, og i den
> > forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
> >
> > 1. Hvilken type benzin og olie skal jeg fylde på?
>
> 92 blyfri, og så noget 2 takts olie
>
?????? og så noget 2 takts olie ????????? jeg ville hvis den er lovlig
kikke i instruktions bogen og se hvad fabrikanten anbefaler at bruge af olie
da det ikke er ligemeget hvilken olie man kommer på ,,fabrikanten anbefaler
ikke noget den ikke kan køre på da det jo kunne give haveri på motoren
og dækkes af garantien
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 10-08-2004
| |
Brian A. (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 16-08-04 15:06 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:73304fd5.0408152250.61f0a76a@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki FZ50, og i den
> forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
Smut på biblioteket, de har, eller kan skaffe, manualen. Den er ganske god
faktisk.
| |
Frank (17-08-2004)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 17-08-04 07:46 |
|
> "Frank" skrev i en meddelelse
> > > Hej NG
> >
> > Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki FZ50, og i den
> > forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
>
"Brian A." wrote in message
> Smut på biblioteket, de har, eller kan skaffe, manualen. Den er ganske god
> faktisk.
Det vil jeg gøre
Men lige et spørgsmål mere.
Når fz'eren holder i tomgang, sker det at den går i stå. Den går meget
langsom i tomgang, kan man stille tomgangen, og hvis man kan, hvilken
skrue skal man stille på?
| |
Brian A. (17-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 17-08-04 09:31 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:73304fd5.0408162245.705540d9@posting.google.com...
> Det vil jeg gøre
Ok :)
> Men lige et spørgsmål mere.
> Når fz'eren holder i tomgang, sker det at den går i stå. Den går meget
> langsom i tomgang, kan man stille tomgangen, og hvis man kan, hvilken
> skrue skal man stille på?
Jamen det kan man da. Der er en skrue tæt på indsugningshullet i
karburatoren, denne er til at stille på luft/benzin forholdet. Der sidder
også en skrue, evt. fingerskrue, ind i siden af den vertikale "cylinder"
hvor "stemplet" køre op og ned når du giver gas. Denne skrue skal skrues
ind, så går tomgangen op.
| |
Frank (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 18-08-04 12:46 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > Når fz'eren holder i tomgang, sker det at den går i stå. Den går meget
> > langsom i tomgang, kan man stille tomgangen, og hvis man kan, hvilken
> > skrue skal man stille på?
>"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> Jamen det kan man da. Der er en skrue tæt på indsugningshullet i
> karburatoren, denne er til at stille på luft/benzin forholdet. Der sidder
> også en skrue, evt. fingerskrue, ind i siden af den vertikale "cylinder"
> hvor "stemplet" køre op og ned når du giver gas. Denne skrue skal skrues
> ind, så går tomgangen op.
Mange tak for hjælpen. Nu går den ikke i stå, når jeg holder stille
Når jeg kører med "topfart" og slipper gassen, så er det som om at
koblingen ikke slipper før end ca. ved 5 km/t, og den kan finde på
ligesom at hakke lidt når hastigheden aftager, kan det være
slyngkoblingen der ikke "slipper"? Vil det være en god ide at skifte
den, og kan man selv gøre det? Jeg har set nogle indlæg angående skift
af "ruller", er der en der kan komme med lidt info ang. dem, og om det
vil være en god ide at skifte dem?
Jeg har ikke fået lånt manualen på biblioteket endnu, men vil gøre
det, hvis jeg selv kan skifte nogle af de ovenstående dele.
På forhånd tak.
Frank
| |
Brian A. (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 18-08-04 12:51 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:73304fd5.0408180345.45c10e1f@posting.google.com...
> Mange tak for hjælpen. Nu går den ikke i stå, når jeg holder stille
Det var somend så lidt :) Har selv gået og rodet en del med sådan en krabat
:)
> Når jeg kører med "topfart" og slipper gassen, så er det som om at
> koblingen ikke slipper før end ca. ved 5 km/t, og den kan finde på
> ligesom at hakke lidt når hastigheden aftager, kan det være
> slyngkoblingen der ikke "slipper"? Vil det være en god ide at skifte
> den, og kan man selv gøre det? Jeg har set nogle indlæg angående skift
> af "ruller", er der en der kan komme med lidt info ang. dem, og om det
> vil være en god ide at skifte dem?
En FZ'er har ikke ruller. Den skal gøre som du skrive mht. ikke at koble fra
før ved 5km/t. Huske på at den ikke tager synderligt mange rpm før den
kobler til, derfor skal motoren jo falde til samme antal rpm før den kobler
fra igen.
> Jeg har ikke fået lånt manualen på biblioteket endnu, men vil gøre
> det, hvis jeg selv kan skifte nogle af de ovenstående dele.
Tror ikke koblingen skal skiftes...
| |
Frank (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 19-08-04 11:26 |
|
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message news:<4123426b$0$26405$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> "Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> > Når jeg kører med "topfart" og slipper gassen, så er det som om at
> > koblingen ikke slipper før end ca. ved 5 km/t, og den kan finde på
> > ligesom at hakke lidt når hastigheden aftager, kan det være
> > slyngkoblingen der ikke "slipper"? Vil det være en god ide at skifte
> > den, og kan man selv gøre det? Jeg har set nogle indlæg angående skift
> > af "ruller", er der en der kan komme med lidt info ang. dem, og om det
> > vil være en god ide at skifte dem?
>
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> En FZ'er har ikke ruller. Den skal gøre som du skrive mht. ikke at koble fra
> før ved 5km/t. Huske på at den ikke tager synderligt mange rpm før den
> kobler til, derfor skal motoren jo falde til samme antal rpm før den kobler
> fra igen.
>
Tak for hjælpen endnu en gang
Jeg kommer lige med et spørgsmål mere.
Hvis man gerne vil have fz'eren til at køre lidt hurtigere, uden det
helt store arbejde, hvad skal man så gøre? Bare 5 km/t ville være
fint, så passer den bedere til lyskrydsene på den vej jeg køre til
arbejde
Frank
| |
Brian A. (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 19-08-04 12:18 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:73304fd5.0408190226.60fc01b7@posting.google.com...
> Tak for hjælpen endnu en gang
> Jeg kommer lige med et spørgsmål mere.
Helt iorden!
> Hvis man gerne vil have fz'eren til at køre lidt hurtigere, uden det
> helt store arbejde, hvad skal man så gøre? Bare 5 km/t ville være
> fint, så passer den bedere til lyskrydsene på den vej jeg køre til
> arbejde
Det er ikke meget du kan gøre uden at du skal til at montere nye dele.
Det kan måske give lidt at modeficere stemplet en smule. Hvis du søger lidt
på nettet står der at man kan file lidt af stemplets kant ud mod
skyllekanalerne. Udover det kan du polere skyllekanalerne, men til sidst har
du brugt så meget tid på at pille og deslige at du ligeså godt kan købe en
45km/t eller 45mm cylinder. Den originale udstødning passer nemlig, så det
eneste du skal skifte en cylinder, hvis du vælger 45km/t cylinderen, ved
45mm skal du skifte både cylinder og stempel. En rimeligt nem opgave da der
ikke sidder noget i vejen - må fodstøtten gør, men den er nem at
afmontere...
THansen har et cylinder 45km/t :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=291331598&n=282523637&pn=282523655
Protuna har 45mm :
http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065978&pn=19065990
Stemplet koster lidt ved siden af:
http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065996&pn=19066026
En studs kan også hjælpe på farten og optrækket:
http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065978&pn=19065994
Jeg ville nok selv nøjes med studsen, den orig. kan dog være svær at
afmontere, hvis den ikke har været det før. Den er monteret med 4 bolte
hvoraf mindst 1 er en knæk.bolt, altså uden noget form for hoved. Bedste
løsning er at ligge en 8-10mm møtrik ovenpå og få den svejst fast på bolten.
| |
Frank (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 20-08-04 11:39 |
|
"Frank" <nyhedsgrupper123@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> > Hvis man gerne vil have fz'eren til at køre lidt hurtigere, uden det
> > helt store arbejde, hvad skal man så gøre? Bare 5 km/t ville være
> > fint, så passer den bedere til lyskrydsene på den vej jeg køre til
> > arbejde
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> Det er ikke meget du kan gøre uden at du skal til at montere nye dele.
> Det kan måske give lidt at modeficere stemplet en smule. Hvis du søger lidt
> på nettet står der at man kan file lidt af stemplets kant ud mod
> skyllekanalerne. Udover det kan du polere skyllekanalerne, men til sidst har
> du brugt så meget tid på at pille og deslige at du ligeså godt kan købe en
> 45km/t eller 45mm cylinder. Den originale udstødning passer nemlig, så det
> eneste du skal skifte en cylinder, hvis du vælger 45km/t cylinderen, ved
> 45mm skal du skifte både cylinder og stempel. En rimeligt nem opgave da der
> ikke sidder noget i vejen - må fodstøtten gør, men den er nem at
> afmontere...
> THansen har et cylinder 45km/t :
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=291331598&n=282523637&pn=282523655
> Protuna har 45mm :
> http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065978&pn=19065990
> Stemplet koster lidt ved siden af:
> http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065996&pn=19066026
> En studs kan også hjælpe på farten og optrækket:
> http://www.protunahandel.dk/product.asp?c=23459798&n=19065978&pn=19065994
>
> Jeg ville nok selv nøjes med studsen, den orig. kan dog være svær at
> afmontere, hvis den ikke har været det før. Den er monteret med 4 bolte
> hvoraf mindst 1 er en knæk.bolt, altså uden noget form for hoved. Bedste
> løsning er at ligge en 8-10mm møtrik ovenpå og få den svejst fast på bolten.
Endnu engang mange tak for hjælpen.
Jeg vil prøve at skifte studsen.
Frank
| |
|
|