Jeg har stor respekt for Plan B bl.a. ford~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 05:38

Jeg har stor respekt for Plan B bl.a. fordi

Sten Ribers gjorde Folkekirken en tjeneste
større end hvad nogen bisp har gjort siden Monrad.

Han afslørede intolerance der giver alle menige og lærde folkekirkemedlemmer
noget at tænke på.

At man smed Feldbæk fra Snedsted ud som præst, kan måske undskyldes med at
vægelsindet menighedsråd havde demokratisk/flertalsdiktatorisk magt efter
loven.

At blande sig i ufarlig reinkarnations-tænkning hos Ribers var pjat.

Grosbøll-sag bliver prøvesten på, om vi er mere gerningsretfærdige,
officielt, end kirken var før Luther. Politikerne har juridisk ret til at
skalte og valte med FK til partiformål, så Fergo kan ikke bebrejdes et valg
af præsteret, der udsmider, men at støtte udsmidning, fordi der skal være
"orden i sagerne" er interessant, afslørende og bør få store konsekvenser.
Mon ikke folkelig interesse for FK vil dale, efter en kort opblussen pga det
opsigtsvækkende censur-tiltag

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-08-04 06:19

I news:FSWTc.140980$BX6.83209@fe24.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Fergo kan ikke
> bebrejdes et valg af præsteret, der udsmider, men at støtte
> udsmidning, fordi der skal være "orden i sagerne" er interessant,
> afslørende og bør få store konsekvenser.

Ja, der var sikkert mange flere der skulle smides ud, dersom
Folkekirken ønsker fortsat at have status af *kristen* kirke i stedet
for en legeplads for en række uvidende politikere der ikke aner hvad
kristendom egentlig drejer sig om.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 16:00

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Folkekirken ønsker fortsat at have status af *kristen* kirke i stedet
> for en legeplads for en række uvidende politikere der ikke aner hvad

Men er du mere kvalificeret til at afgøre hvad er kristendom, end Grosbøll?

S Bjergs "Nedlæg folkekirken"

I den morsomme og velargumenterende bog af teologi-professor Svend Bjerg og
pastor P Steffensen nævnes, at Grundtvig mente, at der døbtes FOR MANGE
børn.

Martin A Hansen skrev at "da folkekirken opgav djævelen, blev den syg". Vi
skal ikke fortrænge, at der er noget ondt i livet, som skal bekæmpes. Vi
skal blot stoppe at udpege syndebukke, på farisæisk vis.

Vedr 11sept01-WTC-terroren er det sagt, ligesom vedr holocaust at VI ER ALLE
SKYLDIGE.
(Ja, dem der ikke vil støtte, at muslimer udvises, skaber terroren. De er jo
uintegrable.)

Hvis folkekirken privatiseredes ville vi få nogle gode livlige menigheder,
men færre end idag. Nogle ville være med pop-præsterne. Nogle ville være med
IndreMissions-folk. Nogle ville være billige og for de passive og kun
ritual-behøvende(bryllup, konfirmation, dåb, begravelse). Nogle ville knytte
sig sammen i netværk - andre ville være isolerede. Kristendommen ville på
alle måder blive bedre.Kirker, der bruges til restaurant-nadver og modeshow,
ville kunne fortsætte med det, og samme kirke kunne bruges af flere sekter.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-08-04 16:05

I news:c_3Uc.15857$X45.11147@fe04.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Men er du mere kvalificeret til at afgøre hvad er kristendom, end
> Grosbøll?

Han siger at han ikke tror på en levende personlig eksisterende Gud,
hvorved han klart går imod Bibelens klare udtalelser!

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 16:27

> I news:c_3Uc.15857$X45.11147@fe04.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:

> Han siger at han ikke tror på en levende personlig eksisterende Gud,
> hvorved han klart går imod Bibelens klare udtalelser!

Men folk tænker idag abstrakt og i ANALOGI, og den klarhed som du påberåber
dig er så som så jvf:

"Gud er ikke en dukkefører, der griber ind i tingene"Spinoza

"Hvis trianglerne skulle skaffe sig en Gud, ville de gøre ham trekantet.
Baruch Spinoza

"Ved god forstår jeg der, hvorom vi med sikkerhed ved, at det vil være
nyttigt for os". Spinozas utilitarisme

"God, in other words, Nature.Baruch Spinoza

" Spinoza beviser ikke Guds eksistens - han beviser at eksistens ER
Gud"Lad andre af denne grund kalde ham ateist - jeg er tilbøjelig til at
prise ham som højst gudsfrygtig og højst kristen . Jeg modtager fra ham den
daglige indflydelse på min handling og tænken" Goethe

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-08-04 16:35

I news:on4Uc.119665$34.113378@fe03.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Men folk tænker idag abstrakt og i ANALOGI, og den klarhed som du
> påberåber dig er så som så jvf:

Alle dine citater er irrelevante i denne forbindelse. I Bibelen siger
Gud at han er den samme i går og i dag, ja til evig tid, hvorfor Gud
ikke bare er en abstrakt størrelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 18:58

> [...]
>
> Alle dine citater er irrelevante i denne forbindelse. I Bibelen siger
> Gud at han er den samme i går og i dag, ja til evig tid, hvorfor Gud

Dengang jeg rejste ud som ulandsarbejder i 4 år, tog jeg også den slags
MEGET KONKRET, men min 58 årige livserfaring har i stigende grad gjort mig
ydmyg overfor intuition og mysterie.

Jeg vil ikke fordømme Tårbæk-menigheden der ka li Grosbøll-flikflak
Smag og behag

Selv ser jeg påskemiraklet og den utro godsforvalters extreme
antigernignsretfærdighed som skønhed om TILLID og at turde give samarbejdet
en chance og ikke være bange for at blive røvet - i det små altså -
muslimers terrorrisiko er for meget.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-08-04 20:21

I news:qA6Uc.383$gP5.186@fe45.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Dengang jeg rejste ud som ulandsarbejder i 4 år, tog jeg også den
> slags MEGET KONKRET, men min 58 årige livserfaring har i stigende
> grad gjort mig ydmyg overfor intuition og mysterie.

Blot mere uvedkommende udenomssnak.

EOD

Fra : Bufas

Dato : 17-08-04 22:44

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> I news:on4Uc.119665$34.113378@fe03.usenetserver.com skrev

I Bibelen siger
> Gud at han er den samme i går og i dag, ja til evig tid, hvorfor Gud
> ikke bare er en abstrakt størrelse.

Det er kun rigtigt, hvis gud ikke var en abstrakt størrelse, da bibelen blev
skrevet.

Hilsen
Bufas.