Tysk bil - skidt eller godt??
Fra : Steen Andersen

Dato : 15-08-04 22:49

Jeg kigger lidt efter brugt bil, det skal være stationcar, og jeg har set en
del VW Passat´er. Mit indtryk er, at man for de samme penge, får en bil med
færre km på tælleren ved at købe en tysk importbil fremfor en der er "født"
dansk. Kan nogen bekræfte dette?
Samtidig udmærker en tysker sig ved at den ikke har mødt vejsalt, har jeg
ladet mig fortælle.

Er der nogen argumenter der taler i mod at købe "tyske" biler? -Reservedele
er svære/dyre at få, f.eks?

mvh & tak
Steen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-08-04 22:54

> Samtidig udmærker en tysker sig ved at den ikke har mødt vejsalt, har jeg
> ladet mig fortælle.

Kun hvis den kommer fra sydtyskland - i nordtyskland salter de på livet løs
ligesom herhjemme.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars

Dato : 16-08-04 07:30

Hej Steen,

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote in message

> Er der nogen argumenter der taler i mod at købe "tyske"
biler? -Reservedele
> er svære/dyre at få, f.eks?

Reservedelene er vel de samme, hvis du køber en Passat eller andet kendt.

Ellers er der jo altid risikoen for at blive snydt, hvor det er noget mere
bøvlet at skulle retur til Köln for at banke en tysk forhandler i stedet for
at få FDM til at hjælpe dig med at hænge forhandleren ud

Du skal også være ret god til tysk - de taler ret så elendigt engelsk, hvis
de overhovedet taler det.

** Lars

Fra : Lone Olesen

Dato : 16-08-04 21:28

Hej Steen...
Vi har købt en importeret Passat stc. fra Tyskland, hvorefter vi skal betale
afgiften herhjemme... Men,men,men, vi købte den hos "Silke Biler", en
Bilforhandler i Silkeborg.... Han ved hvad han har med at gøre, så det kan
varmt anbefales... Os "alm" hvide mennesker, kan "brænde" fingrene voldsomt,
hvis vi selv kører til Tyskland og handler biler.....
Men lige et godt råd mere.... HUSK at forhøre dig om afgiften, for den
svinger meget, alt efter årgang, motor-str., o.s.v.
Held og lykke...
Hilsen Lone
"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:411fda3c$0$8707$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...