/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Luftforurening, politik m.m.
Fra : Mureren


Dato : 15-08-04 22:35

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2561442/

Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
belastning forurener mere end standard!

Det er (nok engang) helt ude af proportioner...

Og det samme med jordforureningen...der er brugt over 100 millioner kroner
på at rense op alene i Kbh. og Frederiksberg amter (eller var det bare
kommunerne, kan sgu' ikke huske det).
Efter undersøgelserne af konsekvenserne er afsluttet, viser det sig at man,
hvis ellers oprydningen er udført til punkt og prikke, har skånet 2
danskeres liv....gad vide hvor mange man kunne have reddet ved at købe nyt
udstyr til kræftbehandling eller lignende ?

Igen....helt ude af proportioner, og blot et sørgeligt bevis på at alt for
mange politikere handler før de bør, blot for at se handlekraftige ud!

Mvh.
Mureren
(der måske har startet en mindre krig nu



 
 
Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-08-04 06:56


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> belastning forurener mere end standard!
>
> Det er (nok engang) helt ude af proportioner...
>
Hvad mener du, det er vel ikke mere end rimeligt, når fabrikanterne smider
mill. i at lave den "forureningsfri-bil". Det kan godt være du planlægger at
"stille sutterne" i morgen, men der skal altså være nogen tilbage, til at
betale regningen.



Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 08:30

> "Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> > belastning forurener mere end standard!
> >
> > Det er (nok engang) helt ude af proportioner...
> >
> Hvad mener du, det er vel ikke mere end rimeligt, når fabrikanterne smider
> mill. i at lave den "forureningsfri-bil". Det kan godt være du planlægger
at
> "stille sutterne" i morgen, men der skal altså være nogen tilbage, til at
> betale regningen.

Naarhh, jeg har da planer om at leve et godt stykke ud i fremtiden!
Og jeg mener STADIG det er helt ude af proportioner.
Det faktum at fabrikanterne har brugt mange millioner i udviklingen af den
"forureningsfri bil", gør det da ikke bedre at skibstrafikken uden videre
kan få lov at forurene helt vildt.
Det er jo bevist ved flere lejligheder/tests at chip- eller bokstunede biler
ikke forurener mere ved normal belastning end de gør standard, og det er min
påstand at du knapt vil kunne måle den ekstra forurening der måtte blive i
DK på grund af chiptunede biler.
(der er ihvertfald andre steder det bedre kunne betale sig at sætte ind, og
det er kernen i hele det første indlæg!)

Olieselskaberne har da også brugt millioner på at udvikle brændstof med så
lidt svovl i som muligt, hvorfor skal skibstrafikken ikke bruge denne olie ?
Det kan udelukkende skyldes økonomiske hensyn, intet andet!
På sigt ville det sikkert føre til dyrere varer (ihvertfald dem der fragtes
via skib), men især krydstogtskibene, der udelukkende er baseret på
luksusferie, burde pålægges den udgift det er at skifte til "svovlfri" olie,
ellers ser jeg ikke rimeligheden i at hverken du eller politikerne hidser
sig op over chiptuning.
(jeg kan godt se af din post du ikke er ophidset....endnu da

Umiddelbart vil jeg tro at med den forskel der er på svovlindholdet i olien,
dvs. at skibene forurener ca. 900 gange mere end nødvendigt, er anløbet af
et enkelt krydstogtskib eller to mere forurenende end den ekstra forurening
der _måske_ opstår ved chiptuning af dieselbiler.

Mvh.
Mureren



Niels Skaaning (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 16-08-04 09:02

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411fd6e0$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2561442/
>
> Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> belastning forurener mere end standard!
>
> Det er (nok engang) helt ude af proportioner...

Hvis man bare lad stå til på alle områder så kommer princippet med mange
bække små jo hurtigt til at gælde. Ingen kan sige sig fra for at gøre noget
ved forurening. Selvfølgelig skal der også gøres noget ved skibene og det
ser det jo også ud til at der gør.

NS



Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 11:25

> Hvis man bare lad stå til på alle områder så kommer princippet med mange
> bække små jo hurtigt til at gælde. Ingen kan sige sig fra for at gøre
noget
> ved forurening. Selvfølgelig skal der også gøres noget ved skibene og det
> ser det jo også ud til at der gør.

Jeg er egentlig enig i det med "mange bække små".
Det jeg opponerer over er at der ikke handles ud fra et "hvor får vi mest
for pengene-princip", men blot skydes med skarpt når pressen eller René
LaCour Sell digter nye påstande om forureningsgraden for eksempelvis
chiptunede biler.
Det virker som spild af penge/hovedløs gerning at bekæmpe problemerne i den
rækkefølge det gøres.

Mvh.
Mureren



Leonard (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 16-08-04 11:59

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote:

>men blot skydes med skarpt når pressen eller René
>LaCour Sell digter nye påstande om forureningsgraden for eksempelvis
>chiptunede biler

Du må mene om folk hvad du vil, men jeg har endnu ikke hørt eller set
at Rene La Cour Sell har snakket om forurening.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 12:33

> Du må mene om folk hvad du vil, men jeg har endnu ikke hørt eller set
> at Rene La Cour Sell har snakket om forurening.

Jeg tror du har ret, jeg må nok desværre melde mig skyldig i "fejlcitering"
i denne sammenhæng, men det rokker stadig ikke ved påstandene i mit første
indlæg.

Mvh.
Mureren



Roberto Saldo (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 16-08-04 12:48

Mureren wrote:
>>Hvis man bare lad stå til på alle områder så kommer princippet med mange
>>bække små jo hurtigt til at gælde. Ingen kan sige sig fra for at gøre
>
> noget
>
>>ved forurening. Selvfølgelig skal der også gøres noget ved skibene og det
>>ser det jo også ud til at der gør.
>
>
> Jeg er egentlig enig i det med "mange bække små".
> Det jeg opponerer over er at der ikke handles ud fra et "hvor får vi mest
> for pengene-princip", men blot skydes med skarpt når pressen eller René
> LaCour Sell digter nye påstande om forureningsgraden for eksempelvis
> chiptunede biler.
> Det virker som spild af penge/hovedløs gerning at bekæmpe problemerne i den
> rækkefølge det gøres.

Dvs du vil lade det hele flyde hvis du ikke direkte selv kan påvirke
tingenes tilstand??

Jeg finder det umådeligt ulækkert at se den sorte sky der vælter ud
når den stolte ejer af sådan en dieselpram lægger fra et lyskryds.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 13:09

> Dvs du vil lade det hele flyde hvis du ikke direkte selv kan påvirke
> tingenes tilstand??

Nej, det står der ingen steder!
Der står derimod midlerne bruges forkert (min påstand).
Jo flere der er enige i påstanden om at midlerne bruges forkert, jo større
chance er der for de ender med at blive brugt bedre!
Derfor poster jeg, og lægger op til diskussion...

> Jeg finder det umådeligt ulækkert at se den sorte sky der vælter ud
> når den stolte ejer af sådan en dieselpram lægger fra et lyskryds.

Så finder jeg det umådeligt ulækkert at se på alle de gamle biler der kører
rundt og forurener mere end min egen "nye" bil gør.
Sat på spidsen, i know...men pointen er lige så ringe som din.
Finder du det virkelig lige så ulækkert som at se en luksusliner sende en
røgsky i vejret, som du nu oven i købet VED forurener op til 900 gange mere
for hver enhed (kilo/liter/ton - whatever) du måler ?
Hvor mange gange tror du en chiptunet dieselbil skal fyres af før den har
forurenet lige så meget som et enkelt "pust" fra en luksusliner ?

Mvh.
Mureren



Roberto Saldo (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 16-08-04 13:18

Mureren wrote:
>>Dvs du vil lade det hele flyde hvis du ikke direkte selv kan påvirke
>>tingenes tilstand??
>
>
> Nej, det står der ingen steder!
> Der står derimod midlerne bruges forkert (min påstand).
> Jo flere der er enige i påstanden om at midlerne bruges forkert, jo større
> chance er der for de ender med at blive brugt bedre!
> Derfor poster jeg, og lægger op til diskussion...

Udmærket initiativ.

>>Jeg finder det umådeligt ulækkert at se den sorte sky der vælter ud
>>når den stolte ejer af sådan en dieselpram lægger fra et lyskryds.
>
>
> Så finder jeg det umådeligt ulækkert at se på alle de gamle biler der kører
> rundt og forurener mere end min egen "nye" bil gør.

Ja de gamle er nogen svin, men spritnye biler der modificeres til at
svine?

> Sat på spidsen, i know...men pointen er lige så ringe som din.
> Finder du det virkelig lige så ulækkert som at se en luksusliner sende en
> røgsky i vejret, som du nu oven i købet VED forurener op til 900 gange mere
> for hver enhed (kilo/liter/ton - whatever) du måler ?

Det er ret længe siden jeg har set een, men det er nok ikke kønt.

> Hvor mange gange tror du en chiptunet dieselbil skal fyres af før den har
> forurenet lige så meget som et enkelt "pust" fra en luksusliner ?

Jeg gætter på at partikelstørrelsen på røgen er noget mindre fra en
nyere dieselmotor og dermed farligere.

Desuden er der jo væsentligt flere biler og der pumpes røgen jo ud
lige hvor vi befinder os.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Olesen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-08-04 16:07


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411fd6e0$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2561442/
>
> Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> belastning forurener mere end standard!

Der er vel en årsag til den skal tunes.
Og det skal næppe udnyttes i tomgang, ergo,
du har en bil, som forurener mere, og
dette burde gøres forbudt ved lov (er måske allerede ??)



Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 17:15

> > Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> > belastning forurener mere end standard!
>
> Der er vel en årsag til den skal tunes.
> Og det skal næppe udnyttes i tomgang, ergo,
> du har en bil, som forurener mere, og
> dette burde gøres forbudt ved lov (er måske allerede ??)

Hehe...så er du der igen Olesen
Den eneste måling af en dieselbil med og uden boks jeg har set, ligger på
Landbergs hjemmeside så vidt jeg husker. (www.bokstuning.dk, under
"Nyheder")
Nu er det jo et ultra-spinkelt grundlag, men da det er det eneste jeg pt.
har, går jeg ud fra det.
Og så er det lidt det samme igen, altså at bruge midlerne hvor det er bedst.
Den ekstra ydelse der er opnået, kontra den ekstra forurening, er i mine
øjne ikke noget der vil medføre den store "partikeldød" blandt
medborgerne....men måske tager jeg fejl?
Der mangler bare nogen beviser for at det virkeligt _er_ så forfærdeligt som
det bliver lagt ud til at være.

Mvh.
Mureren




Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 17:30


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4120dd76$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Der mangler bare nogen beviser for at det virkeligt _er_ så forfærdeligt
som
> det bliver lagt ud til at være.

Det er nu altid rart at "have noget" på hinanden...

Dieselbiler bør forbydes eller tvinges til at montere partikelfilter...))

Alt hvad der kan benyttes til at jagte "de andre" med, er politisk
korrekt...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mureren (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 16-08-04 17:42


> Dieselbiler bør forbydes eller tvinges til at montere
partikelfilter...))

Pyyh, in the clear then
(307 2,0 HDi, med 110HK standard, intercooler og partikelfilter

Mvh.
Mureren



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 17:48


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4120e3ce$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Pyyh, in the clear then
> (307 2,0 HDi, med 110HK standard, intercooler og partikelfilter

LOL.

Bortset fra det, er dieselbrændstof vist dyrere end benzin (når samtlige
afgifter fjernes).

EU ser gerne (og dermed også Danmark) at diesel og benzin pålægges samme
afgifter og de harmoniseres.

Det vil betyde engang i 2006 at dieselbrændstof vil være dyrere end
benzin...))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 17:54


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4120e55e$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4120e3ce$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Pyyh, in the clear then
> > (307 2,0 HDi, med 110HK standard, intercooler og partikelfilter
>
> LOL.
>
> Bortset fra det, er dieselbrændstof vist dyrere end benzin (når samtlige
> afgifter fjernes).
>
> EU ser gerne (og dermed også Danmark) at diesel og benzin pålægges samme
> afgifter og de harmoniseres.
>
> Det vil betyde engang i 2006 at dieselbrændstof vil være dyrere end
> benzin...))

Så ser jeg gerne at de øgede afgifter fra fyringsolien, bevirker at
benzinafgiften bliver sat NED.
Det vil bringe meget mere harmoni i min muldvarp

--
Tom



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 17:57


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4120e691$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Så ser jeg gerne at de øgede afgifter fra fyringsolien, bevirker at
> benzinafgiften bliver sat NED.
> Det vil bringe meget mere harmoni i min muldvarp

Jeg ser gerne at den danske naturgas sættes ned.....

Bortset fra det, dette grunddokument er faktisk ganske interessant:

http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/0d3f280d/20021128.pdf

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 18:12



> > Så ser jeg gerne at de øgede afgifter fra fyringsolien, bevirker at
> > benzinafgiften bliver sat NED.
> > Det vil bringe meget mere harmoni i min muldvarp
>
> Jeg ser gerne at den danske naturgas sættes ned.....
>
> Bortset fra det, dette grunddokument er faktisk ganske interessant:
>
> http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/0d3f280d/20021128.pdf

yes yes....."kommisionen opfordrer medlemsstaterne til at anvede evt.
merprovenu
til reduktion af andre skatter og afgifter inde for transportområdet".

Jeg ser benzinpriser på 4.58 Kr / Liter og en Porche 911 uden afgifter, er
snart bestilt

--
Tom



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 19:43


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4120eae8$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg ser benzinpriser på 4.58 Kr / Liter og en Porche 911 uden afgifter, er
> snart bestilt

Kun hvis der også er plads til en CLK AMG som hverdagspotte...)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 18:16



> Bortset fra det, dette grunddokument er faktisk ganske interessant:
>
> http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/0d3f280d/20021128.pdf

Det vil faktisk være en bombe under alle de udregninger som ligger til grund
for investeringer i oliefyrsbiler. Så er der jo mere økonomi i at køre
benzin frem for diesel.

--
Tom



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 18:48


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4120ebe6$0$171> > Bortset fra det, dette grunddokument er faktisk
ganske interessant:
> >
> >
http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/0d3f280d/20021128.pdf
>
> Det vil faktisk være en bombe under alle de udregninger som ligger til
grund
> for investeringer i oliefyrsbiler. Så er der jo mere økonomi i at køre
> benzin frem for diesel.

Fint, så er vi fri for alle de forurendende, tunede biler. )

M.v.h.



Niels Skaaning (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 16-08-04 19:24

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4120f347$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4120ebe6$0$171> > Bortset fra det, dette grunddokument er faktisk
> ganske interessant:
> > >
> > >
> http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/0d3f280d/20021128.pdf
> >
> > Det vil faktisk være en bombe under alle de udregninger som ligger til
> grund
> > for investeringer i oliefyrsbiler. Så er der jo mere økonomi i at køre
> > benzin frem for diesel.
>
> Fint, så er vi fri for alle de forurendende, tunede biler. )

Nu er tunede benzinbiler jo ikke så slemme. De kan jo ikke kører ordentligt,
hvis forbrændingen ikke er optimal - det er noget andet med dieselhakkere.

NS



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 19:52


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4120fb3b$0$73952> > Fint, så er vi fri for alle de forurenende, tunede
biler. )
>
> Nu er tunede benzinbiler jo ikke så slemme. De kan jo ikke kører
ordentligt,
> hvis forbrændingen ikke er optimal - det er noget andet med dieselhakkere.

Netop derfor jeg skrev forurenende....

Benzinturbo er jo livet.

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-08-04 19:22


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ser gerne at den danske naturgas sættes ned.....
>
Hvorfor det, den er jo allerede holdt kunstigt nede. Hvis gasprisen alene
skulle finansiere de anlæg som har været nødvendige til fremførslen, blev
den så dyr at den ikke kunne sælges.



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 19:45


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4120fb4d$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Hvorfor det, den er jo allerede holdt kunstigt nede. Hvis gasprisen alene
> skulle finansiere de anlæg som har været nødvendige til fremførslen, blev
> den så dyr at den ikke kunne sælges.

Det vil jeg faktisk gerne have dokumenteret.

Hvad er "pay-back-tiden" på gasnettet..?

Det ville jo svare til at vores egen olie også er for billig og det tror jeg
ikke den er.

Den danske stat har aldrig tjent så mange penge som den gør nu med de høje
olie- og benzinpriser.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 19:53



> Den danske stat har aldrig tjent så mange penge som den gør nu med de høje
> olie- og benzinpriser.

Jammen så foreslår jeg.......nye punktafgifter

--
Tom



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 19:55


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4121029c$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Jammen så foreslår jeg.......nye punktafgifter

Mon ikke *det* er første "Fipfrans" vil gøre, når og hvis han får
magten..?...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 20:01


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41210312$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4121029c$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Jammen så foreslår jeg.......nye punktafgifter
>
> Mon ikke *det* er første "Fipfrans" vil gøre, når og hvis han får
> magten..?...

Jo, eller spare nogle steder, som Niels Hausgaard var inde på i et af sine
geniale shows...."Her i Danmark skal vi jo spare og det kan vi alle nok
forstå....vi er jo et af verdens rigeste lande og så skal vi spare" )

--
Tom



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 20:03


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41210470$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> vi er jo et af verdens rigeste lande og så skal vi spare" )

Det er jo derfor, vi er rige...;)))))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 20:08


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41210470$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > > Jammen så foreslår jeg.......nye punktafgifter
> >
> > Mon ikke *det* er første "Fipfrans" vil gøre, når og hvis han får
> > magten..?...
>
> Jo, eller spare nogle steder, som Niels Hausgaard var inde på i et af sine
> geniale shows...."Her i Danmark skal vi jo spare og det kan vi alle nok
> forstå....vi er jo et af verdens rigeste lande og så skal vi spare"
)

Man kan vel dybest set sige at hvis vi vil bibeholde en position, som et af
verdens rigeste lande, så er vi rigtig nok nødt til at være sparsommelige.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 20:10


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41210613$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Man kan vel dybest set sige at hvis vi vil bibeholde en position, som et
af
> verdens rigeste lande, så er vi rigtig nok nødt til at være sparsommelige.

Spørgsmålet er så blot om vi vil ligge i Top 5, 10, 20 eller 100.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 20:16


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4121068d$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:41210613$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Man kan vel dybest set sige at hvis vi vil bibeholde en position, som et
> af
> > verdens rigeste lande, så er vi rigtig nok nødt til at være
sparsommelige.
>
> Spørgsmålet er så blot om vi vil ligge i Top 5, 10, 20 eller 100.

eller vælge mellem at have mange penge på bankbogen kontra have det sjovt

--
Tom



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 20:22


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:412107e0$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> >
> > > Man kan vel dybest set sige at hvis vi vil bibeholde en position, som
et
> > af
> > > verdens rigeste lande, så er vi rigtig nok nødt til at være
> sparsommelige.
> >
> > Spørgsmålet er så blot om vi vil ligge i Top 5, 10, 20 eller 100.
>
> eller vælge mellem at have mange penge på bankbogen kontra have det sjovt

Sådan kan man også udtrykke det.

Det ideelle vil naturligvis være begge dele.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 20:05


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41210312$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Jammen så foreslår jeg.......nye punktafgifter
>
> Mon ikke *det* er første "Fipfrans" vil gøre, når og hvis han får
> magten..?...

Jo, mange flere og meget hurtigere end man kan nå at sige "afgifter"....

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-08-04 20:23


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
>
> Det ville jo svare til at vores egen olie også er for billig og det tror
jeg
> ikke den er.
>
Den bliver handlet til Rotterdam-prisen, men det meste du,jeg betaler er
jo afgifter + moms af afgifter. Og de afgifter går bla. andet til at
finiansiere natur-gasnettet, som DONG,staten har lagt ud for. Hvis det
skulle betales tilbage på samme måde som Storebæltsbroen- blev der aldrig
solgt 1. gasfyr i DK. .




Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 20:28


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41210997$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Den bliver handlet til Rotterdam-prisen,

Den er ikke så ringe.

> men det meste du,jeg betaler er
> jo afgifter + moms af afgifter.

Det gavner betalingsbalancen, da vi er selvforsynende.

> Og de afgifter går bla. andet til at
> finiansiere natur-gasnettet, som DONG,staten har lagt ud for. Hvis det
> skulle betales tilbage på samme måde som Storebæltsbroen- blev der aldrig
> solgt 1. gasfyr i DK. .

Det vil jeg gerne se noget dokumentation for..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 21:02


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41210ac8$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > men det meste du,jeg betaler er
> > jo afgifter + moms af afgifter.
>
> Det gavner betalingsbalancen, da vi er selvforsynende.

Gange 3....

M.v.h.



Bjørn Jørvad (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 16-08-04 22:25


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412112c2$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> > > men det meste du,jeg betaler er
> > > jo afgifter + moms af afgifter.
> >
> > Det gavner betalingsbalancen, da vi er selvforsynende.
>
> Gange 3....

Jep, vi har jo så meget, vi endda sælger af det.

Jeg håber ikke, vi finder mere, så vi kan eksportere endnu mere.

Tænk hvad de danske afgifter *SÅ* ville stige til..)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jørgen M. Rasmussen (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-08-04 05:45


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Det gavner betalingsbalancen, da vi er selvforsynende.
>
Ikke forstået, vi er jo også den DK.. stat, ergo er det = en skat ligesom
mange andre afgifter.

> > Og de afgifter går bla. andet til at
> > finiansiere natur-gasnettet, som DONG,staten har lagt ud for. Hvis det
> > skulle betales tilbage på samme måde som Storebæltsbroen- blev der
aldrig
> > solgt 1. gasfyr i DK. .
>
> Det vil jeg gerne se noget dokumentation for..?
>
Ok DONG ville nok få afsat et par stykker til medarb., med firma rabat ;)).



Bjørn Jørvad (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 17-08-04 20:21


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41218d26$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Ikke forstået, vi er jo også den DK.. stat, ergo er det = en skat ligesom
> mange andre afgifter.

Afgifter kan sammenlignes med 2, der skiftes til at klippe hinanden, men
anvender "overskuddet" til vidt forskellige formål.

At vi ikke skal købe rå-olie af andre, men selv kan hente "pløren" op fra
undergrunden, gavner da vor betalingsbalance..?

> Ok DONG ville nok få afsat et par stykker til medarb., med firma rabat
;)).

Har du ulejliget dig med at læse DONG´seneste regn´skabsberetning.....?? ...
ellers kan du finde den her:

https://www.dong.dk/tridion/Images/dk/DONG2003_tcm4-5612.pdf

Forretningen går slet ikke så dårligt, det går endda så godt, den skal
privatiseres og så kan Socialdemokraterne sælge biksen og klare det på
vanlig "glimragende" måde.

https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=77,31934&_dad=portal&_schema=PORTAL

PS: Kommunerne har afdraget dramatisk på deres andel. Det må da skyldes en
god forretning..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-08-04 18:49


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4120e3ce$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Dieselbiler bør forbydes eller tvinges til at montere
> partikelfilter...))
>
> Pyyh, in the clear then
> (307 2,0 HDi, med 110HK standard, intercooler og partikelfilter

Husk nu at få renset filtret INDENFOR tidsfristen der er angivet i
instruktionsbogen - så du undgår at holde stille, med en bil der ikke kan
køre videre.

M.v.h.



Olesen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-08-04 23:44


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4120dd76$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Hehe...så er du der igen Olesen

Og hvad mener du så med dêt ?
Jeg har jo ret.

> Og så er det lidt det samme igen, altså at bruge midlerne hvor det er
bedst.

Bedst ?
Man chipper oftest pga. ekstra ydelse, og det sviner.


> Den ekstra ydelse der er opnået, kontra den ekstra forurening, er i mine
> øjne ikke noget der vil medføre den store "partikeldød" blandt
> medborgerne....men måske tager jeg fejl?

Princippet.

> Der mangler bare nogen beviser for at det virkeligt _er_ så forfærdeligt
som
> det bliver lagt ud til at være.

Lad os få bilinspektionen ind her.
Kan biler godkendes med chip når
de netop måles med fuldgas ?



Mureren (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 17-08-04 08:15

> > Hehe...så er du der igen Olesen
>
> Og hvad mener du så med dêt ?
> Jeg har jo ret.

Igen overser du noget...denne gang er det smiley'en. Du lyder allerede
anklagende, som om jeg har noget personligt imod dig. Det var blot en
"reference" til vores diskussion i dk.forbruger for nylig.
Og hvor ved du fra at "du har ret" ?
Det kan jeg ikke se nogen steder!
Du slynger blot en påstand ud om at min bil forurener mere end den gør
"standard", og det savner du vist beviser for...ikke ?
Hvis målingen på Landbergs hjemmeside er korrekt, så er jeg ret sikker på at
den procentvise forøgelse der er på den målte BMW efter boksen er sat på, er
mindre end de afvigelser der forekommer helt naturligt på forskellige biler,
direkte fra fabrikken.

> > Og så er det lidt det samme igen, altså at bruge midlerne hvor det er
> bedst.
>
> Bedst ?
> Man chipper oftest pga. ekstra ydelse, og det sviner.

Se mit svar ovenover, hvor er dine beviser/din dokumentation ?
Ang. brugen af de midler der er til rådighed, holder jeg stadig fast ved at
de ikke bruges optimalt i forhold til miljøet, mener du noget andet ?

>
> > Den ekstra ydelse der er opnået, kontra den ekstra forurening, er i mine
> > øjne ikke noget der vil medføre den store "partikeldød" blandt
> > medborgerne....men måske tager jeg fejl?
>
> Princippet.

Den oprindelige post gik jo på princippet i at bruge midlerne optimalt, gør
man det ved at være efter chiptunede biler der _måske_ forurener mere end
standard, eller ved at gøre noget ved eksempelvis skibstrafikkens svineri ?

> > Der mangler bare nogen beviser for at det virkeligt _er_ så forfærdeligt
> som
> > det bliver lagt ud til at være.
>
> Lad os få bilinspektionen ind her.
> Kan biler godkendes med chip når
> de netop måles med fuldgas ?

Pas....dem kan jeg ikke få med på "spøgen".
Men, hvis det blot var et spørgsmål om at overholde loven, så burde det være
en individuel måling på hver bil til et syn, der afgjorde om en chipning var
lovlig eller ej.

Mvh.
Mureren



Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 16:18



> Igen....helt ude af proportioner, og blot et sørgeligt bevis på at alt for
> mange politikere handler før de bør, blot for at se handlekraftige ud!

hehe og så har man heldigvis heller ikke medtaget min plæneklipper som
forurener som et ondt dyr

--
Tom



Thomas Strandtoft (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 18-08-04 14:51

Mureren wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2561442/
>
> Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> belastning forurener mere end standard!
>
> Det er (nok engang) helt ude af proportioner...

Hvis du vil have proportioner, så skulle du have set programmet
"Massive Engines" fra Discovery her forleden. Programmet
beskæftigede sig med skibsmotorer og de kiggede bl.a. på en
240.000 liter dieselmaskine i et containerskib. Brændslen fossede
gennem maskinen, men holdt man det op mod den vægt der blev
transporteret, så sejlede skibet 138 km/l pr. ton. En lastbil på
20 ton kører måske 2 km/l, svarende til 40 km/l pr. ton. En Lupo
3L flytter kun et ton ca. 30 km på en liter.. Hvad synes du om de
proportioner??

Skibsfart er en utrolig effektiv og miljørigtig måde at
transportere gods på..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Niels Skaaning (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 18-08-04 15:13

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41235EB8.9849438D@carftp.com...
> Mureren wrote:
>
> > http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2561442/
> >
> > Og så er regeringen efter dem der tuner deres dieselbil, så den ved fuld
> > belastning forurener mere end standard!
> >
> > Det er (nok engang) helt ude af proportioner...
>
> Hvis du vil have proportioner, så skulle du have set programmet
> "Massive Engines" fra Discovery her forleden. Programmet
> beskæftigede sig med skibsmotorer og de kiggede bl.a. på en
> 240.000 liter dieselmaskine i et containerskib. Brændslen fossede
> gennem maskinen, men holdt man det op mod den vægt der blev
> transporteret, så sejlede skibet 138 km/l pr. ton. En lastbil på
> 20 ton kører måske 2 km/l, svarende til 40 km/l pr. ton. En Lupo
> 3L flytter kun et ton ca. 30 km på en liter.. Hvad synes du om de
> proportioner??
>
> Skibsfart er en utrolig effektiv og miljørigtig måde at
> transportere gods på..

En lastbil på 20 ton kører nu nok nærmere 3-3,5 km/l. Desuden bevæger den
sig noget hurtigere end et skib og det betyder selvfølgelig også noget for
økonomien.

NS



Ukendt (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-08-04 15:35

> > Skibsfart er en utrolig effektiv og miljørigtig måde at
> > transportere gods på..

> En lastbil på 20 ton kører nu nok nærmere 3-3,5 km/l. Desuden bevæger den
> sig noget hurtigere end et skib og det betyder selvfølgelig også noget for
> økonomien.

Og så har skibsfarten svære kår mellem Ringsted og hovedstaden..


--
/ Jan W Nielsen



Thomas Strandtoft (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 18-08-04 19:19

Niels Skaaning wrote:

> En lastbil på 20 ton kører nu nok nærmere 3-3,5 km/l. Desuden bevæger den
> sig noget hurtigere end et skib og det betyder selvfølgelig også noget for
> økonomien.

Det gør jo bare pointen bedre..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Mureren (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 18-08-04 16:05

> Hvis du vil have proportioner, så skulle du have set programmet
> "Massive Engines" fra Discovery her forleden. Programmet
> beskæftigede sig med skibsmotorer og de kiggede bl.a. på en
> 240.000 liter dieselmaskine i et containerskib. Brændslen fossede
> gennem maskinen, men holdt man det op mod den vægt der blev
> transporteret, så sejlede skibet 138 km/l pr. ton. En lastbil på
> 20 ton kører måske 2 km/l, svarende til 40 km/l pr. ton. En Lupo
> 3L flytter kun et ton ca. 30 km på en liter.. Hvad synes du om de
> proportioner??

Det så jeg faktisk (Discovery RULES! .
Skibet der blev omtalt var så også det nyeste nye, men hvad er
gennemsnitsalderen på skibsparken ?
Jeg kan også godt følge at pr. ton ser det godt ud for skibene, men de har
bare stadigvæk en forureningsgrad der er op til 900 gange større pr. ton
pga. den fuelolie der bliver brugt, og så er det pludselig ikke ret
miljøvenligt længere!

> Skibsfart er en utrolig effektiv og miljørigtig måde at
> transportere gods på..

Hvis de skulle bruge olie uden alt det svovl i var jeg nok enig i at det var
en miljørigtig måde, men som sagerne står nu, er jeg det stadig ikke.
Effektiviteten derimod, den er vist uomtvistelig

Mvh.
Mureren
(der er glad for han ikke skal køre rundt med et reservestempel på 5 tons




Thomas Strandtoft (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 18-08-04 19:35

Mureren wrote:

> Det så jeg faktisk (Discovery RULES! .

Jep, den kanal koster mig en del nattesøvn..

> Skibet der blev omtalt var så også det nyeste nye, men hvad er
> gennemsnitsalderen på skibsparken ?

Det er klart at ikke alle er lige så effektive, alene at mange
ældre skibe ikke er nær så store gør jo, ifølge Brunel's formel,
at skibene har sværere ved det holde niveauet..

> Jeg kan også godt følge at pr. ton ser det godt ud for skibene, men de har
> bare stadigvæk en forureningsgrad der er op til 900 gange større pr. ton
> pga. den fuelolie der bliver brugt, og så er det pludselig ikke ret
> miljøvenligt længere!

Det kan du godt have ret i, jeg ved ikke hvor meget af svovlen
skibsmotorerne rent faktisk udleder, jeg kunne forestille mig at
det er noget nemmere at montere filtre på skibe end det er på
biler. Ligesom på kraftværkerne har man vel plads til at lave
nogle avancerede filtre??

> Hvis de skulle bruge olie uden alt det svovl i var jeg nok enig i at det var
> en miljørigtig måde, men som sagerne står nu, er jeg det stadig ikke.

Der var for nylig en herinde der skrev noget om raffinering og de
produkter der kom ud af det. Fueloil er såhudt jeg visker noget
nær et slam-agtigt affaldsprodukt af den øvrige produktion,
parafin var vist trinnet længere nede ad stigen?!? Hvis
skibsfarten skal skifte til miljødiesel, så må det betyde at vi
lader et restprodukt som fueloil uudnyttet, samtidigt med at vi
bliver nødt til at pumpe mere olie op af jorden for at dække
behovet - det er heller ikke ligefrem noget der gavner miljøet..
Svaret må være effektive filtre på skibenes skorstene, i stil med
det man ser på kraftværkerne..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste