Sving ved Esbjerg
Fra : Christian Stidsen

Dato : 15-08-04 16:00

Udenfor Esbjerg, mellem Guldager og Kokspang, snor vejen sig under
Vestkystvejen i et dejligt langt S-sving.
Er der nogen der har erfaring med hvilken hastighed man kan køre igennem
dette sving med ?
- og hvordan er idealsporet igennem svingene ?

M.v.h.

Christian Stidsen
FZS600

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-08-04 07:24

"Christian Stidsen" <none@none.none> wrote in news:HwQTc.485$2Z.431
@news.get2net.dk:

> [...]
> dette sving med ?
> - og hvordan er idealsporet igennem svingene ?

Hæ, du har ret - dejlige sving dem!
Jeg nøjes nu bare med at nyde dem, og så vidt jeg husker er der en
hastighedsbegrænsning på 80. Svingene lægger op til en hel del mere - hvor
meget har jeg ikke undersøgt

--
Mvh - Arne Lorenzen
Fzs 600

Fra : Bondemand

Dato : 16-08-04 10:35

I denne tid hvor de lokale bønder kører med både hø og majetærskere, skal
man nok ikke tage svinget for hurtigt.

Mvh
Jan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-08-04 19:08

"Bondemand" <grinderslevNOSPAM-@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> I denne tid hvor de lokale bønder kører med både hø og majetærskere, skal
> man nok ikke tage svinget for hurtigt.

Jeg synes også denne debat er helt ude i hampen. Der er ikke oversigt i
svingene til at eksperimentere med nogetsomhelst. I det hele taget er en
debat om, hvem der tør risikere liv og lemmer, herunder andres uden forlov,
også for langt ude i det hele taget. Men bliv bare ved, så 'vinder' i med
sikkerhed en dag. Bemeldte sving er forøvrigt med jævne mellemrum overstrøet
med grus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-08-04 07:55

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> [...]
> uden forlov, også for langt ude i det hele taget. Men bliv bare ved,
> så 'vinder' i med sikkerhed en dag. Bemeldte sving er forøvrigt med

Hrrmmm.... Siger du jeg kører råddent Preben?

Så vidt jeg kan læse mig frem til i *alle* svar til Christian Stidsen er
der ingen der hopper med på vognen om mulig tophastighed og ideallinie?

--
Mvh - Arne Lorenzen / FZS 600
En signatur indledes af "-- ", hvilket betyder [ny linje][minus][minus]

Fra : Christian Stidsen

Dato : 22-08-04 17:18

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En signatur indledes af "-- ", hvilket betyder [ny linje][minus][minus]
> [mellemrum][ny linje]. Det sidste mellemrum er vigtigt og glemmes ofte.

Ja, jeg kan jo godt se hvor det hele bærer hen...
Men... idet jeg bor i nærheden af nævnte sving og næsten dagligt kommer
igennen dem, er jeg udemærket klar over både fartbegrænsning,
oversigtsforhold, bønder, halm grus o.s.v. Så der er egentlig ikke kommet
noget revolutionerende nyt ud af de svar der er kommet på mit indlæg!
Og... når jeg nu ofte færdes i svingene, om det så er med 80 eller 200, kan
jeg ikke lade være med at tænke lidt over ting som hastighed og ideallinie -
er der noget unaturligt i det ?
Ud over svingene under Vestkystvejen, som iøvrigt var der før Vestkystvejen,
er der jo ikke alverden af spændende begivenheder mellem Guldager og
Kokspang, og så er der jo tid nok til at fundere!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600 m/fuldkåbe og nærlys i begge lygter!

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 17-08-04 11:06

Bondemand wrote:

> I denne tid hvor de lokale bønder kører med både hø og majetærskere, skal
> man nok ikke tage svinget for hurtigt.

Mig bekendt er Vestkystvejen motortrafikvej. Det betyder at der hverken
må være traktorer eller andre former for motorredskaber.

Mvh
Benjamin R. Giversen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-08-04 11:53

"Benjamin R. Giversen" <garfield_killer@Syahoo.dk> wrote in

> Mig bekendt er Vestkystvejen motortrafikvej. Det betyder at der
> hverken må være traktorer eller andre former for motorredskaber.
>
> Mvh
> Benjamin R. Giversen

Vi snakker om vejen mellem Guldager og Kokspang der passerer under
Vestkystvejen.

--
Arne / FZS600

Fra : Armand

Dato : 30-08-04 11:20

> [...]
> Vestkystvejen i et dejligt langt S-sving.
> Er der nogen der har erfaring med hvilken hastighed man kan køre igennem

Til alle de der efterfølgende vil kunne finde på at puste deres givne
hastigheder på dét stræk op vil jeg lige give følgende gib:
I vores lokale ungdoms RR-projekt har vi bevidst fjernet
speedometer-kablerne på materiellet. Argumentet er at den eksakte hastighed
er ligegyldig hvis manden foran én alligevel kører hurtigere - Eller på den
kontante måde: Hvis man har tid til at kigge på sit speedometer kører man
for langsomt! :-|

> - og hvordan er idealsporet igennem svingene ?

Bliv på asfalten - Dét lønner sig bedst!
Og lad nu være med at ligge og køre om kap med dit eget speedometer. Nyd
istedet den frie transportform som motorcykelkørsel nu engang er og lær
hellere dig selv og motorcylken at kende på et af de tilgængelige
kørekurser, hvilket helt sikkert vil give dig mere køreglæde i alm. såvel
som i diverse rundkørsler og på pågældende strækning :-|

--
Armand.