trækker ikke i starten
Fra : preben nielsen

Dato : 15-08-04 22:10

Har en aprilia area 51 hvor jeg har sat en leovince zx udstødning på alt
andet er lovlig.Men nu har den problemer med optrækket.Den svarer ikke på
gassen før den kommer lidt op i fart så rykker den og hele vejen til top har
3.5 grams ruller i .Har prøvet med 5 grams men der gik den kold op af en
bakke (ned på 35-40 stykker).

Fra : Brian A.

Dato : 16-08-04 09:06

"preben nielsen" <prebennielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> 3.5 grams ruller i .Har prøvet med 5 grams men der gik den kold op af en

Hvis alt andet er std. har du så stadig begrænsninger i vario'en?
Jeg kunne forstille mig at sådan en udstødning skal have en djævlens masse
rpm for at fungere ordentligt - problemet er så at din kobling kobler alt
for tidligt til. Skift fjedre eller købe en "racing" kobling som kan
indstilles. Jeg købte en til 189,- og den virker fint.

Fra : RpR

Dato : 16-08-04 16:26

> [...]
> for tidligt til. Skift fjedre eller købe en "racing" kobling som kan
> indstilles. Jeg købte en til 189,- og den virker fint.

Area'en tar fra fabrikken til ved omkring 5000rpm, så det er rimeligt sent
til den potte.
Men 3,5gr ruller!? Så lette ruller bruger man kun sjældent. Også selvom det
er en baneracer
Prøv med 5gr ruller og få renset variatoren godt og grundigt.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : preben nielsen

Dato : 16-08-04 20:01

variotoren er renset men problemet med 5 grams ruller er den går død i
toppen.Det er en potte der åbenbart skal ha en h.... masse rpm før effekten
er der.Måske skal der hårdere fjedre i som brian skrev så koplingen ikke
slynges ud med det samme.

Fra : Ulf

Dato : 17-08-04 22:02

"preben nielsen" <prebennielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<41210476$0$26373$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> er der.Måske skal der hårdere fjedre i som brian skrev så koplingen ikke

Jeg ville pille skiven i varioen, og så sætte en 47,6mm athena, og
måske en TP nardo udst..

Og så 5 grams ruller...

Og så lige en støre kabu..

Hilsen Ulf

Ps.

Kører på en Yamaha 4 gears, selv, og der er der ikke noget der hedder
pille skiven.. Næh nej,

Jeg sætter da bare et par U-lovlige dele på.

16mm Kaburator
16mm Indsugning
14-43 Gearring
5,3 Udst.

Og så kører den da bare 70-80..

Og det med lovligt cylle kit!

( den er 100% lovlig lige nu, og det forbliver den også i et godt
stykke tid.. )

Hilsen Ulf

Fra : RpR

Dato : 17-08-04 22:17

> Jeg ville pille skiven i varioen, og så sætte en 47,6mm athena, og
> måske en TP nardo udst..

Nu har manden jo i forvejen en ZX potte og agter sikkert ikke at spytte
alverden efter den.

> Jeg sætter da bare et par U-lovlige dele på.
> Og så kører den da bare 70-80..

Se det kan Area'en jo allerede bare du piller skiven

Preben, det lyder som forkerte ruller du kører med. Enten for lette eller
for tunge, begge dele vil resultere i at den ikke trækker og kører på toppen
som den skal.