Foto
IBM760 5420
Teil 3020
d70 + kingstone CF
Fra : KsK

Dato : 15-08-04 22:01

jeg har lidt problemer med mit d70 der ikke vil snakke samme med mit 1024
kingstone CF kort det er nu nummer 2 kort fik bytte det først hos zitech
nu skirve den cha og kan ikke formateres har prøve i en cardread hvilker
også er uden resutat
ksk

Fra : David List

Dato : 16-08-04 11:58

On Sun, 15 Aug 2004 23:01:11 +0200,
KsK <kskc2@tdcadsl.dk>
wrote in <411fcf1a$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> [...]
> kingstone CF kort det er nu nummer 2 kort fik bytte det først hos zitech
> nu skirve den cha og kan ikke formateres har prøve i en cardread hvilker

Jeg har to stk. af det samme kort. De virker ikke med mit D70. Du skal
ikke forvente at faa kortet til at fungere med dit kamera. Faa det
byttet til et som er paa Nikon's "positivliste".

Selv bruger jeg blot kortene med min lommecomputer. Her fungerer de
fint.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Henrik Manley

Dato : 16-08-04 12:26

> [...]
> kingstone CF kort det er nu nummer 2 kort fik bytte det først hos zitech
> nu skirve den cha og kan ikke formateres har prøve i en cardread hvilker

Jeg har lige i dag fået 2 stk og de virker uden problemer begge to. De er
købt hos It-butikken til 895 kr stk. De hedder CF/1024.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : KsK

Dato : 16-08-04 14:20

hvad ind med det hos zitch idag de ville kun gi 1345 kr for det selv om jeg
ha for under 30 dage siden givet 1595 kr det var firma`S politik sage
sælger, også selv om jeg ville bytte den til andet

KsK

Fra : Pophaar

Dato : 16-08-04 14:27

Hvad mener du? Zitech er mig bekendt ikke forpligtet til at købe varer af
dig.

Fra : KsK

Dato : 16-08-04 15:22

hvis jeg ha købt et CF kort hos zitech d 16/7 og ha fået det bytte 2 gang og
30 dage efter ha de ikke nogle på lager og vil nu giv mig deres dagspris på
1348 kr hvor jeg ha givet 1599 kr ha jeg mister 250 kr på at ha fået 2 stk
defekt kort ,,,, til sælger oplyst jeg at jeg skulle brug det til min nikon
d70 !!!

KsK

Fra : Henrik Manley

Dato : 16-08-04 14:31

> [...]
> ha for under 30 dage siden givet 1595 kr det var firma`S politik sage
> sælger, også selv om jeg ville bytte den til andet

Så får du også 300 kr i overskud hvis du leverer tilbage og køber den hos
IT-butikken. Normalt har man altid 14 dages retur garanti.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-04 14:38

Henrik Manley wrote:
> Så får du også 300 kr i overskud hvis du leverer tilbage og køber den hos
> IT-butikken. Normalt har man altid 14 dages retur garanti.

Nej, kun hvis du har købt online/på postordre...

Hvis man har købt i butikken har man ikke returret.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Henrik Manley

Dato : 16-08-04 15:08

> Nej, kun hvis du har købt online/på postordre...
>
> Hvis man har købt i butikken har man ikke returret.

IT-butikken er også en netbutik, men jeg kunne godt have formuleret det mere
præcist.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-04 19:14

Henrik Manley wrote:
> IT-butikken er også en netbutik, men jeg kunne godt have formuleret det mere
> præcist.

Zitech er derimod ikke en netbutik, selv om de har en netbutik :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : David List

Dato : 18-08-04 09:01

On Mon, 16 Aug 2004 13:26:14 +0200,
Henrik Manley <m@nley.dk>
wrote in <qR0Uc.34462$Vf.1978474@news000.worldonline.dk>:

> Jeg har lige i dag fået 2 stk og de virker uden problemer begge to. De er
> købt hos It-butikken til 895 kr stk. De hedder CF/1024.

Kan jeg faa dig til at poste et billede af begge sider af kortet i
dk.binaer, saa vi kan sammenligne?

Jeg har selv lagt en PDF fil med for- og bagside paa et af mine egne
kort (det andet er ikke tilgaengeligt lige nu) i en posting med emnet
"Kingston CF 1024".

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-08-04 12:08

> Jeg har selv lagt en PDF fil med for- og bagside paa et af mine egne
> kort (det andet er ikke tilgaengeligt lige nu) i en posting med emnet
> "Kingston CF 1024".

Nu har jeg dem ikke med på arbejde men så vidt jeg kan se er det de samme
som jeg har fået fra IT-butikken. Jeg ser på det i aften når jeg kommer
hjem.

Køre du med den nyeste firmware? En af de ting der er rettet har noget CF at
gøre selvom det drejede sig om 4gb kort.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-08-04 13:08

> Nu har jeg dem ikke med på arbejde men så vidt jeg kan se er det de samme
> som jeg har fået fra IT-butikken. Jeg ser på det i aften når jeg kommer
> hjem.

Så har jeg sendt et billede af mit til dk.binaer, de ser ens ud kun
løbenummret er forskelligt.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : David List

Dato : 18-08-04 13:32

On Wed, 18 Aug 2004 13:08:02 +0200,
Henrik Manley <m@nley.dk>
wrote in <nMGUc.36070$Vf.2007467@news000.worldonline.dk>:

> Køre du med den nyeste firmware? En af de ting der er rettet har noget CF at
> gøre selvom det drejede sig om 4gb kort.

Nej, jeg anvender den oprindelige firmware. Jeg har *ingen* problemer
med det 4GB microdrive jeg normalt har siddende i kameraet.

Jeg kan ikke tillade mig eksperimentere med firmware foer om en 10
dages tid. Desuden skal man have et solid state CF kort, der fungerer
med kameraet for at flashe firmwaren i kameraet. Et microdrive kan
ikke bruges til dette.

Jeg har set din posting i dk.binaer. Jeg kan ikke blive klog paa hvad
numrene praecist betyder, men der er to, og et af dem maa vaere et
batchnummer og det andet maa vaere et serienummer. Dine numre er begge
forskellige fra dem paa mit kort. De er altsaa ikke fra samme batch.

Du skrev at du havde to kort. Er der et af de to numre, der er det
samme paa de to kort? Det maa saa vaere batchnummeret.

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-08-04 13:50

> Du skrev at du havde to kort. Er der et af de to numre, der er det
> samme paa de to kort? Det maa saa vaere batchnummeret.

Der står det samme på begge kort. 100% ens

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : David List

Dato : 19-08-04 09:15

On Wed, 18 Aug 2004 14:50:25 +0200,
Henrik Manley <m@nley.dk>
wrote in <lgIUc.36086$Vf.2007896@news000.worldonline.dk>:

> Der står det samme på begge kort. 100% ens

Maerkeligt. Jeg ville have troet at en fabrikant som Kingston ville
serienummerere deres produkter.