Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic DMC-FZ10, godt kamera?
Fra : Andrew

Dato : 15-08-04 20:08

Hej

Jeg har efter hånden været på udkig efter kamera i lang tid, og har fundet
nogle kanidater. Jeg har læst reviews rundt omkring, især dpreview og steves
digicams.

Jeg er ude efter lang zoom og god billedkvallitet til under 5.000,-
Jeg havde egentlig næsten besluttet mig for Konica-Minolta Dimage Z3, da den
matchede mine behov rigtig godt. Jeg var bare lidt skuffet over de billeder
jeg havde set taget med kameraet. Men som sagt var det næsten besluttet at
det skulle være det.

SÅ faldt jeg over et kamera af Panasonic: DMC-FZ10.
4 Mpixels, 12 x optisk zoom, super billedkvallitet. Og især at kameraet
siges at være godt til både begyndere og eksperter; begynderne kan bruge
almindeligt "point'n'shoot" og eksperter kan udnytte de utallige muligheder
for at lave fiksfakserier. Og så har kameraet en røvfuld manuelle
indstillingsmuligheder. Altså: et kamera jeg kan have glæde af i MANGE år,
og når jeg efterhånden bliver en mere avanceret fotograf, så har kameraet
ALT hvad hjertet måtte begære.

MEN især billedkvalliteten skulle være HELT HELT i særklasse, derfor er jeg
så småt ved at blive varm på dette kamera, selvom det ligger lidt i den dyre
ende (4600,-)

Er der nogen herinde der kan fortælle lidt om deres erfaringer med dette
kamera?! Tror i prisen falder her i de kommende måneder?!
Jeg køber det især med henblik på at jeg skal ½ år ud og stå på ski i
Frankrig, så jeg kan godt vente et par måneder med at købe, hvis priserne
forventes at falde?!
DMC-FZ15 kommer jo snart på markedet (dog kun i USA), men det kunne jo godt
bevirke et prisfald?!

En andet af mine kandidater er det nye Kodak DX 7590, som også ser spændende
ud. men det er ikke kommet på markedet endnu. Det kunne være man skulle
vente og se dette inden man gør sit køb?!?!?!

Mvh Anders

Fra : Steffen Holm

Dato : 15-08-04 20:30

"Andrew" <andersvalen@mail.dk> wrote:

<snip>Valg af kamera</snip>

Hej Andrew.

Jeg er ejer af Panasonic DMC-FZ1, altså 2 MP udgaven af kameraet.
Jeg er super tilfreds med kameraet. Jeg var nybegynder da jeg købte det for
2 års tid siden, og det er nemt at tage gode billeder. Jeg har selv været
skilærer i Østrig, og billederne fra det ophold kan ses på
http://www.skibumsen.dk (pt. offline, burde komme online i løbet af
aftenen.) De er alle taget med kameraet.

Alt i alt kan jeg kun give kameraet de bedste anbefalinger. Jeg savner dog
manuelle indstillingsmuligheder, men disse er jo tilstede i 10'eren...

Held og lykke med købet.

--
Steffen Holm

Fra : Rado

Dato : 15-08-04 23:11

On Sun, 15 Aug 2004 21:07:47 +0200, "Andrew" <andersvalen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>og når jeg efterhånden bliver en mere avanceret fotograf, så har kameraet

Har selv lige købt et, og synes også det er et fremragende kamera, med
mange muligheder. Her er nogle billeder jeg har taget med det:

http://5-dimension.org/temp/P1000302a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000339a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000071a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1010162a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000737a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000707a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000182a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000222a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000225a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000218a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000230a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000202a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000044a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000248a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000269a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000897a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000293a.jpg
http://5-dimension.org/temp/P1000909a.jpg

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-08-04 09:39

"Andrew" <andersvalen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> forventes at falde?!
> DMC-FZ15 kommer jo snart på markedet (dog kun i USA), men det kunne jo

Jeg er selv på nippet til at købe en Panasonic Lumix. FZ10 er på vej ud, og
afløses af FZ20 som kommer inden for en måneds tid. Jeg tror umiddelbart
ikke at vejl. pris i DK vil falde, dvs. for FZ20 starter den ligesom FZ10
ved 6000kr.

Tag et kig på http://www.stevesforums.com/forums/view_forum.php?id=23 - der
er en masse negative historier om Panasonic (som firma), sikker skrevet af
en bande krakilere, men derfor kan kameraet jo godt tage fine billeder
alligevel.

For mit eget vedkommende venter jeg lige til der har været et par reviews af
FZ20.

/klaus