bedste newsreader
Fra : Toby

Dato : 15-08-04 20:09

hej

Hvad synes i er den bedste newsreader?
Ikke nødvendigvis en gratis en.

mvh

Torben

Fra : Søren Andersen

Dato : 15-08-04 20:21

Toby wrote:
> Hvad synes i er den bedste newsreader?
> Ikke nødvendigvis en gratis en.

Det kommer vel an på éns behov...? For mig er OE med OE-QuoteFix installeret
nemt, bekvemt og en fuldtud tilfredsstillende løsning. Og så er den gratis.

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : John Frandsen

Dato : 15-08-04 20:21

Toby skrev i newscache$f75i2i$vq8$1@news.ka-net.dk:

> Hvad synes i er den bedste newsreader?
> Ikke nødvendigvis en gratis en.

... Spørg 100 mennesker og du får mindst 50 forskellige bud på en god
newsklient... Og hvis vi er rigtigt uheldige, starter det en lille
religionskrig

Mit bud på en god newsklient er Outlook Express... Jeg ved godt at den af
mange betragtes som ikke særlig checket - men den lever fint op til mine
krav - og så ligger den jo som regel i forvejen og flyder på disken hvis
man kører Windows.

Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 15-08-04 22:03

Toby wrote:

> Hvad synes i er den bedste newsreader?

Jeg kan godt lide Thunderbird - den minder om OE på mange måder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 08:23

Toby skrev:

> hej
>
> Hvad synes i er den bedste newsreader? Ikke nødvendigvis en gratis en.

Helt klart Pan.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Steen

Dato : 16-08-04 09:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Helt klart Pan.

Det er til linux, er det ikke?

Jeg foretrækker Xnews til windows - men som anført tidligere, så er det en
smagssag...og selvfølgeligt efter behov.

--
Steen
danmark = dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 09:20

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in
> Det er til linux, er det ikke?

Det hedder, "Det er også til linux"

kig på http://pan.rebelbase.com/ og se at den også fås til MS windows og Mac
OS X
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 18:11

Steen skrev:

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Det er til linux, er det ikke?

Jo - jeg er ikke helt klar over om der er en port til Windows, men ellers
er Agent en lign. udgave bare mere feature fuld.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 19:26

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jo - jeg er ikke helt klar over om der er en port til Windows,

den findes skam til "vindåsen" jeg har selv afprøvet den på et tidspunkt

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 20:26

Ivan V. Klattrup skrev:

> den findes skam til "vindåsen" jeg har selv afprøvet den på et
> tidspunkt

Okay hvordan er den?

Har prøvet en Win32 port af Gaim... nøj den er ringe selv her i nyeste
version sammenlignet med Linux ditto.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 21:19

On Mon, 16 Aug 2004 21:25:47 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
> Okay hvordan er den?

Jamen den er skam udmærket (jeg skriver endda dette svar i den)
Desværre er jeg overbevist om at jeg er et vanedyr og derfor normalt
benytter laveste fællesnævner (OE)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 21:25

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jamen den er skam udmærket (jeg skriver endda dette svar i den) Desværre
> er jeg overbevist om at jeg er et vanedyr og derfor normalt benytter
> laveste fællesnævner (OE)

Det er fair snak

Fra : Stefan Holm

Dato : 16-08-04 10:07

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> writes:

> Helt klart Pan.

Jeg synes den mistede sin charme, da navnet holdt op med at være en
forkortelse. Næh, Gnus, det ved man hvad er.

--
Stefan Holm
"They got the mustard out!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 18:10

Stefan Holm skrev:

> Jeg synes den mistede sin charme, da navnet holdt op med at være en
> forkortelse. Næh, Gnus, det ved man hvad er.

Gnus.. ja det har du ret i. Det er noget bøvlet stykke software

<dukker_sig_for_flyvende_flosker.avi>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-08-04 20:08

Rasmus Underbjerg Pinnerup, du skrev:

> Jeg er ikke bekendt med Mantis-systemet. Jeg har lavet en user account,
> men det ser rimeligt uoverskueligt ud. Jeg har forsøgt at rapportere
> fejlen, men jeg ved ikke, om det er gjort korrekt - den har ID 0001905.

Det ser rigtigt nok ud, og nu har jeg lige klikket på monitor, så får
jeg en email når\hvis det bliver fixet, og da det er dig der har
rapporteret det får du selvfølgelig også en email.

--
Henrik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-08-04 19:25

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> mælte sligt:

>Det ser rigtigt nok ud, og nu har jeg lige klikket på monitor, så får
>jeg en email når\hvis det bliver fixet, og da det er dig der har
>rapporteret det får du selvfølgelig også en email.

Lige et opklarende spørgsmål. Nu er sagen blevet lukket af Marcus, idet
han siger, a) at problemet er det samme som 0001592 og b) at det er løst
i hans "local version".

a) det forstår jeg ikke, for 0001592 vedrører kun indtastning af unicode
i "Subject"-feltet og siger eksplicit, at det fungerer fint i body,
hvorimod mit problem opstår både i subject og body.

b) betyder det, at problemet blot er løst i en version, der stadig er
"under development", og jeg derfor må vente, til de frigiver den?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What did you do now? Stop doing things!"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 09:26

"Toby" <tcj@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad synes i er den bedste newsreader?

Til hvilken opgave på usenet ?

Txt-baserede grupper / binære grupper ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-08-04 19:20

Toby skrev:

> Hvad synes i er den bedste newsreader?

Jeg har i nogen tid brugt 40tude Dialog, og er godt tilfreds med
den. Layout/farver/skrifttyper kan sættes, lige som du vil have
det. I øvrigt er der masser af indstillingsmuligheder i den.

40tude Dialog er en gratis newsreader, som jeg synes, du skulle
tage et kig på:

http://www.40tude.com/dialog/features.htm

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-08-04 21:31

Stefan Holm, du skrev:

> Næh, Gnus, det ved man hvad er.

Gnus er nummer 1, men Dialog er tæt på den.

--
Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-08-04 00:07

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> writes:

> Gnus er nummer 1, men Dialog er tæt på den.

Nu når du ligefrem selv skriver det, så bør du ændre dit xface

--
Jacob - www.bunk.cc
Worth seeing? Yes, but not worth going to see.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-08-04 20:33

> [...]

> i "Subject"-feltet og siger eksplicit, at det fungerer fint i body,
> hvorimod mit problem opstår både i subject og body.

Som jeg ser det, så har han afprøvet det du skrev, genskabt fejlen,
afprøvet det i Beta 36, hvor fejlen ikke længere er der.

The issue was already fixed in my local version with issue 0001592. I
tested your recipe again and was able to reproduce it with Beta 35,
but not with my local version.

> b) betyder det, at problemet blot er løst i en version, der stadig er
> "under development",

Det går jeg ud fra.

> og jeg derfor må vente, til de frigiver den?

Ja han er igang med Beta 36, du må væbne dig med tålmodighed, men han
er dukket op igen i den tyske 40tude gruppe, det plejer at være et
tegn på at en nye version er lige på trapperne.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-08-04 18:34

Rasmus Underbjerg Pinnerup, du skrev:

> betyder det, at problemet blot er løst i en version, der stadig er
> "under development", og jeg derfor må vente, til de frigiver den?

Kig her, Message-ID: <lxkxa1kdrtss$.165skrrptjxlv.dlg@40tude.net>
og se om det er noget for dig.

--
Henrik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-08-04 00:50

On Sun, 29 Aug 2004 19:34:07 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Kig her, Message-ID: <lxkxa1kdrtss$.165skrrptjxlv.dlg@40tude.net>
> og se om det er noget for dig.

Tak skal du have! Det var lige det, jeg havde brug for.

Nu går det som en leg - ἂἄάἕῄἢדִּבְרֵי אָמָר Дало́ий देवनागरी अचुरत - at
skrive unicode i 40tude. Så er det nok på tide at skifte.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Og mormonerne?
Fæle polyteister!

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 10:16

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev:

>Nu går det som en leg - ?????????????? ????? ??????? ???????? ????? - at
>skrive unicode i 40tude.

Men ikke at læse din unicode - i agent.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-08-04 12:01

On Mon, 30 Aug 2004 11:16:02 +0200, Peter Loumann wrote:

>Men ikke at læse din unicode - i agent.

Og heller ikke at videreformidle det intakt, ser jeg.

Nej, Agent er skræmmende langt bagefter, hvad unicode angår. Det er derfor,
jeg vil skifte til 40tude. Unicode er den nye de facto-standard og
understøttes allerede af de mest anvendte programmer - det kan næppe vare
mere end et par år, inden så godt som alle newsreadere kan læse det.

40tude har ud over unicode-understøttelsen den fordel, at den minder en del
om Agent i layout og virkemåde - blot er den ikke så "outdated". Den har
også indbygget understøttelse af X-Face, et bedre scoringssystem og så er
den selvfølgelig freeware (for ikke-kommerciel brug).

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 12:40

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev:

>Agent er skræmmende langt bagefter, hvad unicode angår.

Hulk!

> [...]
>også indbygget understøttelse af X-Face, et bedre scoringssystem og så er
>den selvfølgelig freeware (for ikke-kommerciel brug).

Jo. Men sidst jeg prøvede den, var den ulideligt langsom og gik af og
til ned.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 13:44

Peter Loumann skrev:

> Jo. Men sidst jeg prøvede den, var den ulideligt langsom og gik af og
> til ned.

Jeg huskede også at den ikke var særlig god, men jeg er allerede
begyndt at bruge den. Du skulle tage og prøve.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk   Fiduso: http://fiduso.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 15:38

Bertel Lund Hansen skrev:

om 40tude:

>Du skulle tage og prøve.

Hmm, jeg ved ikke. Plejer at mene at livet er for kort til
beta-software, medmindre man er betatester. Mener også at huske at man
ikke ku' navigere ordentligt med tastaturet ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 15:51

Peter Loumann skrev:

> Hmm, jeg ved ikke. Plejer at mene at livet er for kort til
> beta-software, medmindre man er betatester. Mener også at huske at man
> ikke ku' navigere ordentligt med tastaturet ...

40tude er lidt mere museorienteret end Agent, men jeg regner med
at det kan klares med et par definitioner af tastaturgenveje.

N, U, D, i, W, K og M virker som i Agent, og man hopper frem og
tilbage i rækken af læste indlæg med Alt plus venstre/højre

Jeg er spændt på om der er eller kommer en knap til at springe
til det foregående indlæg i tråden. Det havde GoldEd forresten.

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-08-04 20:05

On Mon, 30 Aug 2004 16:51:13 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]

> N, U, D, i, W, K og M virker som i Agent, og man hopper frem og
> tilbage i rækken af læste indlæg med Alt plus venstre/højre

Jeg synes ikke M virker som i Agent: i min agent betyder M, at
indlægget markeres til hentning og at næste ulæste indlæg kommer
i fokus. Det sidste sker ikke i 40tude, så jeg skal hele tiden
trykke to gange når jeg navigerer. Kan det passe?

Og editoren opfører sig som i Agent: ingen automatisk ny
ombrydning af citater.

--
hilsen pl

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 31-08-04 21:55

Peter Loumann <me@privacy.net> mælte sligt:

>Og editoren opfører sig som i Agent: ingen automatisk ny
>ombrydning af citater.

Nej, ikke automagisk. Men der er en ombrydningsfunktion, som du kan
vælge med højreklikmenuen (eller tilsvarende keyboardtast) og sikkert
også definere en shortcut til.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Men nu behøver I jo ikke regne alt,
hvad jeg siger, for de rene guldkorn."

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-08-04 22:22

On Tue, 31 Aug 2004 22:54:41 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> Peter Loumann <me@privacy.net> mælte sligt:

> Nej, ikke automagisk.

- bare fort testens skyld

> Men der er en ombrydningsfunktion, som du kan vælge med
> højreklikmenuen (eller tilsvarende keyboardtast) og sikkert
> også definere en shortcut til.

Jo - Reformat paragraf. Men jeg skal stadig selv sætte det første
'> ' efter brud i citatet. Nuvel, bedre end ingenting. Og dog
.... For det ser ud til at påvirke det efterfølgende afsnit her
sådan at det bliver én la-a-a-a-ng linje, der så også skal
reformatteres - endda flere gange hvis man gør det undervejs

--
hilsen pl

Fra : Kate

Dato : 04-09-04 23:14

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in

> Og heller ikke at videreformidle det intakt, ser jeg.

Heller ikke i Xnews. Den kan hverken læse eller forstå det

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 21:14

On Mon, 30 Aug 2004 01:49:59 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup
wrote:

> Nu går det som en leg - ἂἄάἕῄἢדִּבְרֵי אָמָר Дало́ий देवनागरी अचु

Det er da vist også kun halvgodt fra 40tude ...

--
hilsen pl

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-08-04 21:45

On Mon, 30 Aug 2004 22:14:13 +0200, Peter Loumann wrote:

> Det er da vist også kun halvgodt fra 40tude ...

Nejnej, det ser skam fint ud her. Hvis der er problemer hos dig, skyldes
det givetvis en begrænsning i den font, du anvender. Ovenfor er der en
række tegn fra forskellige alfabeter, og kun de færreste nuværende
Windowsfonte indeholder dem alle, men prøv evt. at skifte til Arial Unicode
eller Lucida Sans Unicode, og du skal se løjer. Selv bruger jeg Fixedsys
Excelsior (<http://www.fixedsys.org/>) - en herlig font.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 21:58

>Nejnej, det ser skam fint ud her.

Aha.

>Hvis der er problemer hos dig,

Det er der, den første serie blev stående rektangler.

> [...]
>eller Lucida Sans Unicode, og du skal se løjer. Selv bruger jeg Fixedsys

Mange tak for forklaring! Jeg leger med det hen ad vejen, hvis jeg
ellers kan vænne mig til 40tude. Foreløbig kniber det med overblikket
i den. Den ligner Agent i forræderisk grad, men fungerer alligevel
noget anderledes.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-04 23:35

On Mon, 30 Aug 2004 22:45:07 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup
wrote:

> Selv bruger jeg Fixedsys
> Excelsior (<http://www.fixedsys.org/>) - en herlig font.

Ja - den dur!

--
hilsen pl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-08-04 09:49

Jacob Bunk Nielsen, du skrev:

> Nu når du ligefrem selv skriver det, så bør du ændre dit xface

Efter hvad jeg har forstået kan Gnus filtre på body, det er det eneste
der gør at jeg siger den er nr 1, det ændrer ikke på at jeg synes
Dialog er bedst.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-08-04 14:19

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Efter hvad jeg har forstået kan Gnus filtre på body

Er Gnus en offline-dims?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carl Drud

Dato : 17-08-04 14:36

Henrik K Hansen wrote:

> Efter hvad jeg har forstået kan Gnus filtre på body, det er det eneste
> der gør at jeg siger den er nr 1, det ændrer ikke på at jeg synes
> Dialog er bedst.

Åbenbart en (tidligere) Gnus bruger der er enig med dig:

http://private.addcom.de/daniel.ammon/

Carl

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-08-04 17:04

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> writes:

> Er Gnus en offline-dims?

Ja, hvis du bruger gnus-agent, ellers er den ikke. Check evt. manualen:
<http://www.gnus.org/manual/gnus_214.html#SEC214>.

--
Jacob - www.bunk.cc
No problem is so large it can't be fit in somewhere.

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-08-04 17:06

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> writes:

Korrekt.

> Er Gnus en offline-dims?

Man kan både bruge Gnus som en online og en off-line klient. (Jeg
bruger den kun som online).

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-08-04 19:36

Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Man kan både bruge Gnus som en online og en off-line klient.

Aha! Så forsvandt min forbløffelse. Tak for info til både dig og Jacob.

> (Jeg bruger den kun som online).

Det gør vel stort set alle, som ikke kører med minutafregning.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-08-04 21:38

Carl Drud, du skrev:

> Åbenbart en (tidligere) Gnus bruger der er enig med dig:
>
> http://private.addcom.de/daniel.ammon/

Det eneste man ærgrer sig over når man skifter over til Dialog, er at
man ikke gjorde det noget før.

--
Henrik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-08-04 22:40

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> mælte sligt:

>Det eneste man ærgrer sig over når man skifter over til Dialog, er at
>man ikke gjorde det noget før.

Og så, at den ikke har ordentlig understøttelse af Unicode, selv om den
lover det.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Dog se, det fandt jeg, at Gud har skabt Menneskene, som de bør være;
men de har så mange sære Ting for." - Prædikeren 7:29

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-08-04 21:39

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> writes:

> Det gør vel stort set alle, som ikke kører med minutafregning.

Der kunne også være andre grunde:

a) Laptop, hvor man ikke altid har Internetadgang, men stadig vil læse
(allerede hentet) news.

b) Arkivering.

Man kan selvfølgelig også bruge en lokal server (Leafnode, Hamster
etc.) i stedet.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-08-04 00:36

> Der kunne også være andre grunde:
>
> a) Laptop, hvor man ikke altid har Internetadgang, men stadig vil
> læse allerede hentet) news.

En smutter. Jeg havde slet ikke forestillet mig kombinationen pc, news
og manglende netadgang.
(Formentlig fordi jeg ikke selv vandrer omkring med nogen pc, der kun
indimellem sættes til nettet. Det er ingen undskyldning for smutteren
men en antaget forklaring).

> b) Arkivering.

Det burde være a og ikke b. (I Xnews bruges A til at arkivere det
aktuelle indlæg

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-08-04 14:50

http://40tude.com/dialog/mantis/login_page.php

--
Henrik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-08-04 18:18

> [...]

men det ser rimeligt uoverskueligt ud. Jeg har forsøgt at rapportere
fejlen, men jeg ved ikke, om det er gjort korrekt - den har ID 0001905.

"Uden nye guder bliver alle gamle religioner før eller siden kvalt.
De religioner der forbyder nye guder, tager kvælertag på sig selv."

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-08-04 21:35

Bertel Lund Hansen, du skrev:

> Jeg er spændt på om der er eller kommer en knap til at springe
> til det foregående indlæg i tråden. Det havde GoldEd forresten.

Du kan gøre det med dette script og f.eks ligge det på Backspace
tasten.

http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php?title=ScriptGoToParent

Men det er indbygget i den næste version af Dialog.

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 30-08-04 14:06

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg huskede også at den ikke var særlig god, men jeg er allerede
> begyndt at bruge den. Du skulle tage og prøve.

Også selvom det kan håndtere OE's message-ID?

http://groups.google.dk/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=5torb0t8q6a3ejo3s2gi58a80ubroqbm92@news.stofanet.dk&lr=&hl=da

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 14:14

Carl Drud skrev:

> Også selvom det kan håndtere OE's message-ID?

Jeg arbejder på at få den funktion ødelagt. Jeg har allerede
slagtet alle de forkerte svar-indledninger.