Lige en gang for alle...
Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-08-04 18:46

1.Gruppenavn:
dk.spil.computer

2.Beskrivelse:
Anmeldelser, hjaelp, bugs, cheats m.m. om og til spil

3.Fundats
Formålet med dk.edb.spil er at give sine egne personlige anmeldelser af
et spil, så man har noget at sammenligne med i forhold til dem i
computerblade. Give og modtage hjælp ang. et bestemt spil. Fortælle om
evt. bugs man har fundet, og evt. fortælle hvor man kan finde en patch
til at rette buggen. Få eller give et cheat, mud m.m. om et spil.
Informere om servere der kan have en vis spilrelevans ( f.eks
Quake-servere ). Fortælle hvor man kan finde udgiverns eventuelle
WWW-homepage.

Hvor i denne fundats står der skrevet at fps _ikke_ hører til her i
gruppen???
Efter hvad jeg kan se, er de eneste OT'er alle de indlæg der handler om at
være OT (inkl. mit eget indlæg, sorry guys).
Med det vil jeg bare slå fast at der ikke skrevet noget om at man ikke må
poste indlæg omkring fps i denne gruppe.
De der siger at det er OT at gøre det, tager ganske fejl.
Selvfølgelig når der nu findes en specifik gruppe til fps er den mest
hensigtsmæssigt at benytte sig af, men intet forhindrer spørgsmålene her i
gruppen.

Mvh
Benjamin (der lige selv har lavet en OT)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 19:17

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> WWW-homepage.
>
> Hvor i denne fundats står der skrevet at fps _ikke_ hører til her i

Det er explicit når der _er_ lavet en undergruppe, at indlæg om FPS skal
følge undergruppen - Det er der ikke noget nyt i, og det fungerer glimrende
i andre grupper, f.eks. dk.marked.privat.tv+video hvor undergruppen .dvd er
til indlæg om salg og køb af DVD + udstyr dertil...

> Efter hvad jeg kan se, er de eneste OT'er alle de indlæg der handler om at
> være OT (inkl. mit eget indlæg, sorry guys).

Nej, du ser helt forkert!

Det er ligegyldigt om der er en henvisning i fundatsen, når der er en
undergruppe _skal_ den bruges, længere er den ikke!

> Med det vil jeg bare slå fast at der ikke skrevet noget om at man ikke må
> poste indlæg omkring fps i denne gruppe.

Argh: gentager mig selv!

Der står ikke noget, da der er lavet en undergruppe, og det samme er der til
flysimulatorer, og det er der ingen der har svært ved at følge!

> De der siger at det er OT at gøre det, tager ganske fejl.

Nej... det er _dig_ der tager fejl!
http://www.usenet.dk/info/lynvejledning.html

Læs punkt 3! Du skal undersøge om der findes en egnet gruppe til dit indlæg,
og det gør der, dk.spil.computer.first-personal-shooter

> Selvfølgelig når der nu findes en specifik gruppe til fps er den mest
> hensigtsmæssigt at benytte sig af, men intet forhindrer spørgsmålene her i
> gruppen.

Det er ikke kun hensigtsmæssigt, det skal følges, det er det gruppen er til
for.

Man kan af gode grunde i en fundats ikke specificere 100% nøjagtigt hvad der
er ontopic og hvad der er off topic, der skal sund fornuft råde, og gør den
ikke for øjeblikket i denne gruppe!!

> Mvh
> Benjamin (der lige selv har lavet en OT)

Lars B

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-08-04 20:29

der skal sund fornuft råde, og gør den
> ikke for øjeblikket i denne gruppe!!

jeg forstår hvad du skriver og er det reglerne er det reglerne, men rent
personligt er det lige så ofte netbetjentene der gør det hele endnu værre,
ved i mange tilfælde at svine en ot poster til - det kan irritere mig
laaangt mere end en ot post gør.
Der hvor jeg ryster på hovedet, er de mange tilsvinere en dum netbetjent kan
smide efter andre i ro og mag hjemme bag skærmen og på den måde få
tilfredsstillet sin trang til at være et dumt svin (det føles som om folk
blot skal have afløb for deres aggressioner og de tør ikke ude i den
virkelige verden) det er det der i bund og grund er problemet - ikke bare
her, men i alle grupper - ikke bare engang imellem, men ofte skal en tråd
ødelægges af en lallende idiot med en dum kommentar eller anden idioti - jeg
forstår ikke man ikke bare pænt gør opmærksom på det hvis man ser en tråd
der ikke overholder reglerne (som du netop har gjort) uden at svine folk
til - jeg kender da ikke alle regler og grupper og de gange jeg har fået en
melding om jeg er på afveje i en gruppe accepterer jeg da og forføjer mig
over i den rigtige gruppe eller hvad det nu må være, men begynder en stodder
fra første post at svine mig til, ja så går det galt allerede der.... sån
har jeg det i hvert fald - fair nok hvis i er uenige
--
sniper_Nolight (der nu har tilføjet fps gruppen osse)

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-04 21:07

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> fra første post at svine mig til, ja så går det galt allerede der....
> sån har jeg det i hvert fald - fair nok hvis i er uenige

Og det vil jeg gerne tilslutte mig. Samtidig har Lars B. på perfekt vis
illustreret hvordan man stille og roligt og sagligt kan fortælle hvornår
indlæggene hører i en anden og dertil passende gruppe Et eksempel til
efterfølgelse og mudderkastningen ville hurtigt skrumpe ind til værende
næsten ikke-eksisterende.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 21:21

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> indlæggene hører i en anden og dertil passende gruppe Et eksempel til
> efterfølgelse og mudderkastningen ville hurtigt skrumpe ind til værende

Jeg rødmer næsten Per

Selv om vi er OT!

Man kommer længst med venlighed, og jeg kan strække mig MEGET langt i min
venlighed, og jeg er en tålmodig mand!

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-04 22:47

Lars B. Jensen wrote:
> Jeg rødmer næsten Per
>
> Selv om vi er OT!
>
> Man kommer længst med venlighed, og jeg kan strække mig MEGET langt i
> min venlighed, og jeg er en tålmodig mand!

Det er da OK Det er også ligeså meget for at give min mening til kende
om hvordan vi undgår al den træls mudderkastning. Jeg har selv været efter
"you know who", kunne simpelthen ikke klare det i længden. Han kunne lære
meget af ovennævnte.

Fra : bb

Dato : 15-08-04 21:52

i øvrigt, hvem har egentlig oprettet FPS gruppen? eller er den bare
trukket ned over hovederne på os af en eller anden admin som syntes
det var en god ide?

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 22:09

"bb" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> i øvrigt, hvem har egentlig oprettet FPS gruppen? eller er den bare
> trukket ned over hovederne på os af en eller anden admin som syntes
> det var en god ide?

Den er sikkert opstået i sin tid, da first person shooterne begyndte at
dukke frem (før min tid på usenet!)

Det har været et ønske fra "brugerne" af gruppens side, da der ikke er nogen
"admin" der kan trække ting ned over hovedet på folk.

Der er oprettet en OTD (oplæg til debat) om gruppen skulle splittes, og det
er en så blevet.

Lars B

Fra : Gerner

Dato : 16-08-04 11:55

On Sun, 15 Aug 2004 23:08:42 +0200, "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk>
wrote in dk.spil.computer:

>"bb" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Først og fremmest er det TDC der ejer, ja ejer, dk herakiet og kan gøre hvad de
vil med det, men har undladt at gøre det da det er traditionelt at brugerne selv
bestemmer hvilke grupper der skal oprettes efter forslag fra brugerne. Disse
forslag sendes til en styregruppe, oprettet af TDC, som godkender forslag til
oprettelse eller ej.

> [...]

>Det har været et ønske fra "brugerne" af gruppens side, da der ikke er nogen
>"admin" der kan trække ting ned over hovedet på folk.

Jo, styregruppen er en "admin" der kan trække ting ned over hovedet på folk.

>Der er oprettet en OTD (oplæg til debat) om gruppen skulle splittes, og det
>er en så blevet.

Lidt underligt at du, som går så meget op i netikette, ikke kan besvare
spørgsmålet ordenligt. Men så må jeg jo gøre det for dig.

>4. Begrundelse:
>Dk.spil.computer er præget af megen støj og emneforvirring, det er
>svært at danne sig et overblik over hvad der debatteres og ofte bliver
>de samme spørgsmål stillet igen og igen. Ved at udspecificere debatten
>til flere undergrupper begrænses problemet. Ligeledes bliver det muligt
>at styrke miljøerne omkring de mange forskellige spiltyper der findes
>på markedet. Det vil ligeledes være muligt at føre mere generelle
>diskussioner i hovedgruppen (FPS) som går på tværs af de forskellige
>spiludgaver.

Dertil kommer.:

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 16-08-04 19:30

> Lidt underligt at du, som går så meget op i netikette, ikke kan besvare
> spørgsmålet ordenligt. Men så må jeg jo gøre det for dig.

Hvad var det lige at der var galt i den måde han besvarede spørgsmålet på,
ud over at han ikke viste så meget som dig ?

MVH

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-08-04 20:31

> Hvad var det lige at der var galt i den måde han besvarede spørgsmålet på,
> ud over at han ikke viste så meget som dig ?

Gerner understeger blot hvad hele denne tråd handler om - netetik - eller
mangel på samme.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 21:21

> [...]
> personligt er det lige så ofte netbetjentene der gør det hele endnu værre,
> ved i mange tilfælde at svine en ot poster til - det kan irritere mig

Nu er jeg heldigvis kommet op i en alder hvor jeg ved at det at svine folk
til, ikke rigtig hjælper på motivationen

> [...]
> der ikke overholder reglerne (som du netop har gjort) uden at svine folk

Nu er vi faktisk selv (jeg selv inclusive!!!) meget OT, og burde fut'e til
dk.admin.netikette eller lignende.

Netbetjent er så dumt et udtryk, og er så negativt ladet, og jeg forstår
godt folk der reagere negativt ved at blive kaldt det.

Men kalder folk mig "netbetjent" fordi jeg prøver at fortælle dem hvordan de
reelt bør poste, så er det bare den sidste hjælp de har modtaget fra mig...

Der er mange andre end mig der er gode til at sætte FUT og henvise, men det
er ikke alle der gør det med et smil

> [...]
> fra første post at svine mig til, ja så går det galt allerede der.... sån
> har jeg det i hvert fald - fair nok hvis i er uenige

Jeg tror ofte folk får et "shock" og føler sig i rette sat når de får en
venlig henvisning til en anden gruppe, og deres forsvar er at svine
"henviseren" til, men det er bare et udtryk for umodenhed, og er ikke flere
ord værdigt...

> --
> sniper_Nolight (der nu har tilføjet fps gruppen osse)

Stor dreng bukser

Lars B

Fra : Peter T.

Dato : 15-08-04 21:19

Lars B. Jensen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Nu er vi faktisk selv (jeg selv inclusive!!!) meget OT, og burde fut'e
> til dk.admin.netikette eller lignende.

Du husker vel også at følge op på svarene til dine FUTs?

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 22:10

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Lars B. Jensen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Du husker vel også at følge op på svarene til dine FUTs?

Jada, i de tilfælde jeg futter (hvilket jeg fejlagtigt ikke har gjort i
denne OT debat!!!)

Jeg har futtet et par indlæg fra denne gruppe til FPS gruppen, og dem følger
jeg da...

Fra : Aardvark

Dato : 15-08-04 22:27

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> wrote in

> [...]
> Selvfølgelig når der nu findes en specifik gruppe til fps er den mest
> hensigtsmæssigt at benytte sig af, men intet forhindrer spørgsmålene

Vil lige én gang for alle, komme med min ydmyge kommentar.
HVIS det ikke var får FPS indlæggende i denne gruppe, ville denne gruppe
ikke have nogen indlæg...overhovedet.
Prøv at kigge Topic på de seneste..alle er næsten FPS indlæg.
Så tør øjnene og spis en kiks, jer der spiller netz polizei...og lev med
der er FPS indlæg...

/Aardvark[DK]

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 00:21

"Aardvark" <AardvarkREMOVE@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vil lige én gang for alle, komme med min ydmyge kommentar.
> HVIS det ikke var får FPS indlæggende i denne gruppe, ville denne gruppe

Det er noget sludder...Der er masser af topics der ikke handler om FPS...

> Prøv at kigge Topic på de seneste..alle er næsten FPS indlæg.
> Så tør øjnene og spis en kiks, jer der spiller netz polizei...og lev med
> der er FPS indlæg...

Det handler ikke om at nogen vil være "net politi" (og den næste der bruger
det udtryk er en brugt gummisko!) det handler om at lære nybegyndere, og
åbenbart nogle "autonome" ikke bgyndere, at de lige så godt kan poste i de
grupper der er oprettet til formålet, ellers var der ingen grund til at der
var lavet fundatser, opslitninger og usenet regler (netiketter).

Så nej, jeg vil bestemt ikke leve med FPS indlæg i den mængde der p.t.
kommer... det er irriterende at skulle kigge efter emner omkring FarCry og
Doom 3 i 2 grupper, det var alt andet lige smartere om der blev skrevet i
den rigtige gruppe, samt de der ønsker hjælp med FPS'er, får altså STADIG
den bedste hjælp i den gruppe der er beregnet til det...

Jeg kunne sagtens selv leve med få indlæg om FPS, som så retteligt blev
henvist til den rette gruppe, hvor man så kunne fortsætte, men den modstand
der er mod at lade en debat flytte til en anden gruppe som nogle af jer
udviser herinde er både umodent og idiotisk

Det kan sgu da ikke være så svært at forstå, eller er der bare nogle der har
det så svært ved at blive henvist, og føler sig personligt krænket over at
de bliver "rettet på"?! (smålidt i så fald!)

Fut: dk.admin.netikette

> /Aardvark[DK]

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 00:36

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse
> 1.Gruppenavn:
> dk.spil.computer

Lad os fortsætte i dk.admin.netikette, hvor jeg har sat FUT til!

Lars B

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 07:11

Laziter [9440] wrote:

> Hvor i denne fundats står der skrevet at fps ikke hører til her i
> gruppen???

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

"[Forhold mellem over- og undergrupper]

Et emne er uønsket i en gruppe, hvis der er en mere specialiseret
undergruppe, der dækker samme emne. Det gælder også selv om emnet
direkte er nævnt blandt eksemplerne på mulige emner i overgruppens
fundats. Dette er tit resultatet når et delemne får sin egen
undergruppe, eftersom overgruppens fundats ikke automatisk tilrettes
af den grund."

FUT er sat til dk.admin.netikette hvor diskussionen hører hjemme.

Jesper G. Poulsen

Fra : preben nielsen

Dato : 16-08-04 09:49

> [...]
> 1.Gruppenavn:
> dk.spil.computer

> Hvor i denne fundats står der skrevet at fps _ikke_ hører til

Min holdning er at dk.spil.computer.first-person-computer bør
nedlægges og at kun dk.spil.computer består.

Mængden af indlæg i disse minimale danske nyhedsgrupper er for
ringe til at begrunde en opsplitning. Nogle vil givetvis være
utilfredse med at se indlæg vedr. FPS, men de er altså nemme at
forbigå ! Jeg læser p.t. begge grupper af nød for at se alle
indlæg, men jeg spiller KUN FPS, dvs. jeg læser dk.spil.computer
selv om jeg ikke er interesseret i ikke-FPS spil - men kun for at
se eventuelle FPS indlæg og lige for at følge med i, hvad der er
"oppe i tiden" :). Det tager mig ikke 2 sekunder at forbigå
uinteressante indlæg. Jeg læser f.eks. heller ikke tråde vedr.
ALLE FPS spil, så også dér filtrerer jeg.

På trods af at jeg skal læse 2 grupper bruger jeg næppe 5 minutter
daglig på det sammenlagt. Den nuværende opdeling og de mange
OT-diskussioner er langt den største tidsrøver og irritation i den
forbindelse !

Jeg stemmer for nedlæggelse af
dk.spil.computer.first-person-computer og flytning af trafikken
over i dk.spil.computer. Alternativt ændrer vi fundatsen for
dk.spil.computer og opretter samtidig dk.spil.computer.simulation,
dk.spil.computer.bilspil, dk.spil.computer.third-person-spil.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk