/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
tankstørrelse bandit 600
Fra : Anna


Dato : 15-08-04 18:44

Hej

Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre bandit
600 ejere køre på en tankfuld?

mvh
Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

 
 
Moller (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 15-08-04 18:49

Anna wrote:

> Hej
>
> Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
> fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre bandit
> 600 ejere køre på en tankfuld?

   Muha ha... det med reservetanken har de aldrig kunne gøre rigtigt på de
Banditter, både B6 og B12 har 19L i tanken... men reseren går ind
allerde ved 12-13L ... deraf kan man køre ufatteligt langt på reserven,
og deraf glemme at den er på reserve, og skal tankes :(

   en standard trimmet B600 skal kunne køre 250-300km på en Hel tank, alt
efter kørsel. længere hvis man køre rigtig rigtig pænt. Men hvis du
bruger din triptæller, til at tjekke mellem hver tank hvad du har kørt
vil du hurtig se hvad lige din kørsel kan frembringe af forbrug :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Anna (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Anna


Dato : 15-08-04 19:02

Moller <news@molnit.com> wrote:

> Anna wrote:
>
> > Hej
> >
> > Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
> > fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre bandit
> > 600 ejere køre på en tankfuld?
>
> Muha ha... det med reservetanken har de aldrig kunne gøre rigtigt på de
> Banditter, både B6 og B12 har 19L i tanken... men reseren går ind
> allerde ved 12-13L ... deraf kan man køre ufatteligt langt på reserven,
> og deraf glemme at den er på reserve, og skal tankes :(
>
> en standard trimmet B600 skal kunne køre 250-300km på en Hel tank, alt
> efter kørsel. længere hvis man køre rigtig rigtig pænt. Men hvis du
> bruger din triptæller, til at tjekke mellem hver tank hvad du har kørt
> vil du hurtig se hvad lige din kørsel kan frembringe af forbrug :)

OK Tak skal du have. Jeg plejer at tanke efter ca. 250 km, men ville
gerne lige have et estimat over hvor langt den ville kunne køre, da jeg
ikke har "turdet" køre længere end 250

Mvh
Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

KEO (15-08-2004)
Kommentar
Fra : KEO


Dato : 15-08-04 19:27

Hej

Jeg kan sagten køre ca 20 km/L på min bandit 600 ved pæn kørsel.

Jeg går på reserven mellem 250- 300 km, men du finder hurtigt ud af hvornår
du skal på reserven, da alt moment pludselig forsvinder.

KEO
"Anna" <notworking@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1giksuz.1hh61jq1jrugqzN%notworking@mail.dk...
> Moller <news@molnit.com> wrote:
>
> > Anna wrote:
> >
> > > Hej
> > >
> > > Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
> > > fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre
bandit
> > > 600 ejere køre på en tankfuld?
> >
> > Muha ha... det med reservetanken har de aldrig kunne gøre rigtigt
på de
> > Banditter, både B6 og B12 har 19L i tanken... men reseren går ind
> > allerde ved 12-13L ... deraf kan man køre ufatteligt langt på reserven,
> > og deraf glemme at den er på reserve, og skal tankes :(
> >
> > en standard trimmet B600 skal kunne køre 250-300km på en Hel tank,
alt
> > efter kørsel. længere hvis man køre rigtig rigtig pænt. Men hvis du
> > bruger din triptæller, til at tjekke mellem hver tank hvad du har kørt
> > vil du hurtig se hvad lige din kørsel kan frembringe af forbrug :)
>
> OK Tak skal du have. Jeg plejer at tanke efter ca. 250 km, men ville
> gerne lige have et estimat over hvor langt den ville kunne køre, da jeg
> ikke har "turdet" køre længere end 250
>
> Mvh
> Anna
> --
> iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)



Anna (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Anna


Dato : 16-08-04 05:42

KEO <Keo@civiloekonom.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg kan sagten køre ca 20 km/L på min bandit 600 ved pæn kørsel.
>
> Jeg går på reserven mellem 250- 300 km, men du finder hurtigt ud af hvornår
> du skal på reserven, da alt moment pludselig forsvinder.
>
> KEO

OK tak for info'en 20 km/L svarer også ca. til hvad jeg ligger på.
Jeg synes bare det er utroligt at reservetanken allerede skal slås til
ved ca. 250 km.

mvh
Anna

Freddy Lang (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 16-08-04 17:23

Anna wrote:

> Jeg synes bare det er utroligt at reservetanken allerede skal slås til
> ved ca. 250 km.

Hehe, i mine ører lyder det lidt som et luksusproblem... i "gamle dage"
(indtil jeg for ca. 3 måneder siden skiftede det originale luftfilter ud med
et K&N) begyndte benzinlampen på min SV at blinke efter ca. 180 kørte
kilometer, +/- 10 afhængig af kørestil. Det er med 16-liters tank, men
"reserven" er nogenlunde præcis på 3 liter, så det er altså også ca. 13
liter forbrug inden den går på reserve.
I dag er der så virkelig gået "diesel-økonomi" i den kære SV'er... den har
klaret turen her fra det midtjyske til København (ca. 270 km) på én
tankfuld, og det var kun de sidste ca. 10 km. der foregik på reserve. Så det
med at et K&N luftfilter kan give forbedret benzinøkonomi, er i hvert fald
ikke det halve løgn.


--
Freddy
SV-R




Kenn H. Jensen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 16-08-04 17:36

Freddy Lang skrev i meddelelsen
news:4120dfbd$0$218$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,

Snip

> I dag er der så virkelig gået "diesel-økonomi" i den kære SV'er...
> den har klaret turen her fra det midtjyske til København (ca. 270 km)
> på én tankfuld, og det var kun de sidste ca. 10 km. der foregik på
> reserve. Så det med at et K&N luftfilter kan give forbedret
> benzinøkonomi, er i hvert fald ikke det halve løgn.

Er du sikker på at det ikke bare er den lange tur kombineret med fornuftig
kørsel der har gjort det? Jeg kan ihvertfald ikke nikke genkendende til det
på min SVer som også har kn filter. Jeg plejer at køre 16-18 km/l.

Har du fået Jet kit i samtidig? Det har jeg nemlig hørt at det skulle give
bedre brændstoføkonomi på SVeren.

Har du fået dysset den ind?

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
Køb de populære MultiMax ørepropper på www.svrider.dk



Freddy Lang (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 16-08-04 17:56

Kenn H. Jensen wrote:
> Freddy Lang skrev i meddelelsen
> news:4120dfbd$0$218$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
>
> Snip
>
>> I dag er der så virkelig gået "diesel-økonomi" i den kære SV'er...
>> den har klaret turen her fra det midtjyske til København (ca. 270 km)
>> på én tankfuld, og det var kun de sidste ca. 10 km. der foregik på
>> reserve. Så det med at et K&N luftfilter kan give forbedret
>> benzinøkonomi, er i hvert fald ikke det halve løgn.
>
> Er du sikker på at det ikke bare er den lange tur kombineret med
> fornuftig kørsel der har gjort det? Jeg kan ihvertfald ikke nikke
> genkendende til det på min SVer som også har kn filter. Jeg plejer at
> køre 16-18 km/l.
>
> Har du fået Jet kit i samtidig? Det har jeg nemlig hørt at det skulle
> give bedre brændstoføkonomi på SVeren.
>
> Har du fået dysset den ind?

Jeg fik den dyset om da jeg i sin tid satte et andet udstødningssystem på,
men det har den kørt med i over to sæsoner. Dengang var forbruget også
anderledes, vist typisk omkring 14 km/l. Du har selvfølgelig ret i, at et
langt motorvejstræk som det ovenfor beskrevne har en positiv indflydelse på
brændstoføkonomien, men det var også tilfældet førhen. Den omtalte tur
foregik også til tider med hastigheder tjah skal vi bare kalde det 'en
anelse over det tilladte'...
"Problemet" lige nu er sikkert for en stor dels vedkommende at maskinen ikke
er blevet dyset ind til K&N filteret, og derfor kører den med måske en
anelse mager blanding. Dette understreges yderligere af et par
rullefeltsmålinger. I forbindelse med den oprindelige inddysning gav
maskinen 75 HK på baghjulet, nu giver den kun 67. Det skal naturligvis
siges, at de to målinger ikke er udført i samme bænk, ligeledes er der gået
en rum tid imellem målingerne (over to år), men alligevel er jeg overbevist
om, at hvis jeg igen får dyset maskinen ind til maksimalt mulige effekt, med
det nye luftfilter, så vil brændstoføkonomien igen falde til nogenlunde det
samme leje som det var førhen.

Du er sædvanligvis sikret én af to ting, når du udskifter dit originale
luftfilter med eks. et K&N filter. _Enten_ bedre brændstoføkonomi _eller_
bedre (læs: højere) effekt. Aldrig begge dele. Man kan ikke få det bedste af
begge verdener. Det er en trade-off.


--
Freddy
SV-R




Anna (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Anna


Dato : 17-08-04 16:18

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> wrote:

> Anna wrote:
>
> > Jeg synes bare det er utroligt at reservetanken allerede skal slås til
> > ved ca. 250 km.
>
> Hehe, i mine ører lyder det lidt som et luksusproblem...
>

Du har da helt sikkert ret. Jeg er ny på mc og det er lidt svært når man
nu er blevet van til at køre i Lupo 3L *GG* - den kører jo rundt om
jorden inden den skal tankes...

/Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Freddy Lang (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 18-08-04 00:01

Anna wrote:
> "Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> wrote:
>
>> Anna wrote:
>>
>>> Jeg synes bare det er utroligt at reservetanken allerede skal slås
>>> til ved ca. 250 km.
>>
>> Hehe, i mine ører lyder det lidt som et luksusproblem...
>>
>
> Du har da helt sikkert ret. Jeg er ny på mc og det er lidt svært når
> man nu er blevet van til at køre i Lupo 3L *GG* - den kører jo rundt
> om jorden inden den skal tankes...

Ja, det er næsten ikke det halve løgn.

Literforbruget de forskellige motorcykler iblandt, er stort set lige så
forskellig, som det er tilfældet med biler. Men noget af det sidste, man
skal drage paralleller til, er dieselbiler. Og det allersidste man skal
sammenligne med, er nok en Lupo 3L.



--
Freddy
SV-R




Armand (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-08-04 12:36


Anna <notworking@mail.dk> skrev i en
news:1gilmfj.5vsqn95dnzkwN%notworking@mail.dk...
> KEO <Keo@civiloekonom.dk> wrote:
>
> > Jeg kan sagten køre ca 20 km/L på min bandit 600 ved pæn kørsel.
> >
> > Jeg går på reserven mellem 250- 300 km, men du finder hurtigt ud af
hvornår
> > du skal på reserven, da alt moment pludselig forsvinder.
>
> OK tak for info'en 20 km/L svarer også ca. til hvad jeg ligger på.
> Jeg synes bare det er utroligt at reservetanken allerede skal slås til
> ved ca. 250 km.

Med 19 liter i tanken og 20 km/l, kan du forvente at køre omkring 280km før
tanken er definitiv tør, hvis du ved overgang til "RES" efter 250km's
kørsel, har passeret en autobahn-tank umiddelbart før, er 30 km's mer-kørsel
altså ikke særligt meget at køre videre på (på autobahn ligger
tankstationerne 40-80 km fra hinanden og man har ikke lokalkendskab til at
vide hvor der måtte ligge en nærliggende by, ligesom man måtte have under et
kryds på tværs af DK)

--
Armand.





Armand (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-08-04 14:23


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:411fa206$0$73944$14726298@news.sunsite.dk...
> Anna wrote:
>
> > Hej
> >
> > Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
> > fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre bandit
> > 600 ejere køre på en tankfuld?
>
> Muha ha... det med reservetanken har de aldrig kunne gøre rigtigt på de
> Banditter, både B6 og B12 har 19L i tanken... men reseren går ind
> allerde ved 12-13L ... deraf kan man køre ufatteligt langt på reserven,
> og deraf glemme at den er på reserve, og skal tankes :(

Dét findes der godt råd for:
Overgangen til reservetanken bestemmes af at på "ON" løber bensinen ud
igennem bensinhanen via et rør der, inde i tanken, stikker op fra bunden,
hvorimod at
på "RES" løber bensinen ud helt nede ved bensinhanen i tankens bund. Hvis
røret ikke var der ville "ON" = "RES"!
Ved at tømme tanken, afmontere bensinhanen og korte omtalte rør ned á et
kort stykke og derefter vurdere reservetankens størrelse i den efterfølgende
fremtid, kan man tilpasse "RES" til en størrelse efter egen smag og brug!
OBS: Pas på!! Gnister (jern-værktøj mod jern-bensintank, o.lign!) + bensin =
*BOOM*! =

> en standard trimmet B600 skal kunne køre 250-300km på en Hel tank, alt
> efter kørsel. længere hvis man køre rigtig rigtig pænt. Men hvis du
> bruger din triptæller, til at tjekke mellem hver tank hvad du har kørt
> vil du hurtig se hvad lige din kørsel kan frembringe af forbrug :)

Med en gammel 1-liters oliedunk ifyldt bensin og medbragt som
reserve-beholdning, kan man med sindsro køre tanken helt til enden og derved
gøre sig en erfaring omkring distancerne for hhv. reservetankens
ibrugtagnings-tidspunkt, som dennes endeligt - Og med en liter på
bagagebæreren er dét en langt mere behagelig oplevelse end den dag man
ufrivilligt kommer til at køre tanken helt tør ved XXX km!

Forøvrigt er det nok ganske få motorcyklister der bruger deres triptæller
til andet end til at vurdere tankindholdes niveau v.h.a., så begynd du blot
også på det!

--
Armand.






Jacob Bunk Nielsen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 16-08-04 14:47

notworking@mail.dk (Anna) writes:

> Jeg har hørt at der er 19 liter (heraf 3 på reserve) på en bandit 600
> fra 96, er der nogen der kan bekræfte det? Hvor langt kan i andre bandit
> 600 ejere køre på en tankfuld?

Jeg kan bekræfte at tanken er ca. 19 liter. Jeg har tanket 19,15 liter
på min, og der lå stadig lidt i bunden, men ikke meget. Det skal nok
passe at man ikke kunne suge mere end 19 liter ud af den med motoren


Reservetanken er væsentlig større end 3 liter. Jeg kan ofte kun tanke
13 liter når jeg lige er skiftet til reserve. Jeg har overvejet at
klippe lidt af det ene rør på benzinhanen. En reservetank på 6 liter
er alt for meget efter min mening.

Jeg har prøvet at måtte skifte til reserve omkring 195 km og når jeg
har kørt pænt skifter jeg til reserve ved ca. 250 km. Typisk skifter
jeg ved omkring 225 km. Jeg har haft min Bandit over 20 km/L (på samme
tur var der en GPZ500 der kørte 28,5 km/L), men det sker altså ikke
ret tit. Typisk kører jeg omkring 17-18 km/L.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 30-08-04 17:28

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Med 19 liter i tanken og 20 km/l, kan du forvente at køre omkring 280km før
> tanken er definitiv tør

Nej, 380 km - alt det arbejde må have gjort dig kulret
20 km/l er dog langt på en Bandit 600, hvis du spørger mig.

> hvis du ved overgang til "RES" efter 250km's kørsel, har passeret en
> autobahn-tank umiddelbart før, er 30 km's mer-kørsel altså ikke
> særligt meget at køre videre på (på autobahn ligger tankstationerne
> 40-80 km fra hinanden og man har ikke lokalkendskab til at vide hvor
> der måtte ligge en nærliggende by, ligesom man måtte have under et
> kryds på tværs af DK)

Man kan snildt køre 80 km på reservetanken på en Bandit 600. Den er på
5-6 liter, hvilket er alt for meget, hvis du spørger mig.

Jeg har overvejet at gøre min reservetank mindre, men jeg har ikke
lige haft min benzinhane af for nylig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 30-08-04 22:21

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev:
>
>> Jeg har overvejet at gøre min reservetank mindre, men jeg har ikke
>> lige haft min benzinhane af for nylig.
>
> Hvorfor vil du gerne have flyttet fordelingen, så der er mere på hovedtanken
> og mindre på reservetanken ?

Fordi jeg gerne vil bruge reservetanken til reserve, og ikke til bare
at køre rundt på til hverdag. Jeg tanker næsten altid ret kort efter
jeg skifter over til reserve. Ved at have en mindre reservetank ville
jeg kunne køre længere før jeg behøvede at tanke.

Ideelt set, så havde jeg 16 liters hovedtank og 3 liters reserve. Så
ville jeg stadig fint kunne køre 50 km til en tank når jeg slog over
på reserve.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste