"Kvindebil" til ca. 100000 ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 16:18

En bekendt skal have en "ny" bil.
Hun har i øjeblikket en Ford Escort 1,8i fra 1996, og vil gerne have en lidt
nyere end det.
Bilen må gerne være lidt smart, ikke for stor og skal absolut være uden
kedelige overraskelser i form af uventede værkstedsbesøg.
Hun har 2 børn (7 og 12 år), men det behøves ikke være mere end en 2/3 dørs
bil.
Hvad skal hun vælge ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-08-04 16:24

> Hvad skal hun vælge ?

En Kia Picanto eller en tilsvarende koreaner.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 16:32

Andreas M. Hansen wrote:

> En Kia Picanto eller en tilsvarende koreaner.

Men ka' de holde ?
Jeg tror iøvrigt at hun helst vil have en brugt, så hun får lidt mere bil
for pengene.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 17:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Men ka' de holde ?
> Jeg tror iøvrigt at hun helst vil have en brugt, så hun får lidt mere bil
> for pengene.

Jeg ville ikke købe en brugt KIA..

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-08-04 18:37

> Men ka' de holde ?
> Jeg tror iøvrigt at hun helst vil have en brugt, så hun får lidt mere bil
> for pengene.

Men den opfylder alle dine/hendes krav:

1. Den er nyere - nemlig helt ny

2. Prisen er 105 000 i runde tal

3. Der er plads til 1 voksen og 2 børn

4. Der er 3 års garanti uden kilometerbegr. -> ingen uforudsete udgifter i 3
år.

5. Piger synes den ser nuttet ud...

Prøv lige at stik den med en gammel afdanket brugtbil

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-04 19:18

Andreas M. Hansen skrev:

> 5. Piger synes den ser nuttet ud...

Kvinder _må_ være fra en anden planet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 19:31

Andreas M. Hansen wrote:

> Men den opfylder alle dine/hendes krav:
>
> 1. Den er nyere - nemlig helt ny

Jeps, men hun vil "hellere" have en brugt, for på den måde at få lidt mere
for hendes penge.

> 2. Prisen er 105 000 i runde tal

Det er jo lige tilpas

> 3. Der er plads til 1 voksen og 2 børn

Også det er lige tilpas.

> 4. Der er 3 års garanti uden kilometerbegr. -> ingen uforudsete
> udgifter i 3 år.
>
> 5. Piger synes den ser nuttet ud...

Nok ikke hende her, hun har nemlig lidt smag
Hun bryder sig ikke om alle de dersens små/smalle/høje biler, de er for
grimme, siger hun

> Prøv lige at stik den med en gammel afdanket brugtbil

Vi må se hvad der kommer af bud

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jk

Dato : 15-08-04 21:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Nok ikke hende her, hun har nemlig lidt smag
> Hun bryder sig ikke om alle de dersens små/smalle/høje biler, de er for
> grimme, siger hun

når nu hende her, har prøvet at stå på motorvejen med sin utrolig fancy
brugte bil - som er brudt ned for 70inds20ende gang... ser hun nok lidt
anderledes på sagen næste gang

den gik, med den gik ned med stil !! (tænk på det, når du står og venter i
regnen på at Falck ska' komme med fejebladet)

/JK

Fra : Ivar

Dato : 15-08-04 19:37

Andreas M. Hansen skrev:

> 3. Der er plads til 1 voksen og 2 børn

Den er for lille til regelmæssig transport af tre personer. Hvis tre
personer skal fra A til B skal de ofte have noget med, og Picanto
har kun en parodi på et bagagerum.
Hvis det skal være en ny bil, vil jeg anbefale en Daewoo Kalos,
eller den lidt kønnere Hyundai Getz dog kun med tre døre og mindre
udstyr, begge til ca. 120.000.
Hvis man giver dem lidt rustbeskyttelse, er jeg overbevist om at
man vil få billigere transport i fx. 6 år, end hvis man køber en bil
der har nogle år på bagen. Man får ikke 3 års garanti på en brugt bil.
Og en lille bil holder brugtprisen godt, sammenlignet med en 6 år
ældre stor bil. Dæk mm er altsammen billigere end til en større bil,
og en ny bil fordrer mindre reservedele.
Kvinder ser ikke på samme måde som mænd, at større er bedre, i
hvertfald når det drejer sig om biler

Jeg kan slet ikke forså at Per Beer Hansen spørger, han har utvivlsomt
en ide om hvad hun bør købe, og jeg tror ikke det er noget på under
4 meter.

Ivar

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 19:49

Ivar wrote:

> Jeg kan slet ikke forså at Per Beer Hansen spørger, han har utvivlsomt
> en ide om hvad hun bør købe, og jeg tror ikke det er noget på under
> 4 meter.

Jeg har skam flere ideer til hvad hun skulle købe, men hun er lidt "kræsen"
hvad angår designet, så det skal ikke være en "morfar-bil" eller en bil der
er klodset at se på

Hun prioriterer nogenlunde sådan her:
1: Ikke dyr i drift/vedligeholdelse.
2: Design (skal være smart .
3: Praktisk anvendelighed.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-08-04 20:16

> [...]
"kræsen"
> hvad angår designet, så det skal ikke være en "morfar-bil" eller en bil

Da Peugeot 206 kom ud for nogle år siden, blev den betegnet som pigernes
bil. Designet var tilpas alternativ og det var et design som især pigerne
kunne lidt, samtidig med at det var en passende lille bil at tumle med i
storbyen.

Men mht. de andre punkter dirft/vedligeholdelse og anvendighed, der har jeg
ingen erfaring.

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 21:05

> Hun prioriterer nogenlunde sådan her:
> 1: Ikke dyr i drift/vedligeholdelse.
> 2: Design (skal være smart .
> 3: Praktisk anvendelighed.

En brugt Yaris

--
Tom

Fra : jk

Dato : 16-08-04 08:11

"Ivar" <dilld@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
" og Picanto > har kun en parodi på et bagagerum."

...lidt li'som en Lupo

/JK

Fra : Babba-Papa

Dato : 17-08-04 08:14

Der var engang en bruger ved navn "Ivar"
<dilld@[nozpam]webspeed.dk> der skrev:

> [...]
>Hvis det skal være en ny bil, vil jeg anbefale en Daewoo Kalos,
>eller den lidt kønnere Hyundai Getz dog kun med tre døre og mindre

Getz'en går noget længere på literen ift. Kalos'en iflg.
EU-mixet.

Men en Getz til 120.000 kr....det er jo 1,1'eren, som ikke kan
anbefales.
Motoren er ganske enkelt for svag til bilens vægt.
1,3'eren er mere harmonisk men som 3-dørs koster den så også
130.000 kr + lev.
- -
Babba-Papa

Fra : Brian S Jensen

Dato : 17-08-04 13:52

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> Motoren er ganske enkelt for svag til bilens vægt.
> 1,3'eren er mere harmonisk men som 3-dørs koster den så også

Det er ikke nødvendigt at ofre så mange penge på en "kvinde-bil" - de
plejer alligevel ikke at holde ret længe (altså bilerne)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 17:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> og skal absolut være uden
> kedelige overraskelser i form af uventede værkstedsbesøg.

Nu kommer værkstedbesøg som regel mere eller mindre
uventede. Dette punkt blir' nok svært at efterkomme.

Fra : Lars

Dato : 15-08-04 19:56

Hejsa,

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Nu kommer værkstedbesøg som regel mere eller mindre
> uventede. Dette punkt blir' nok svært at efterkomme.

Hvis nu skidtet bare kører - og man bare skal ha' den til service hver x
tusinde km, så er det vel ikke uventet?

** Lars

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 20:05

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nu skidtet bare kører - og man bare skal ha' den til service hver x
> tusinde km, så er det vel ikke uventet?

Sådan gælder det jo de fleste biler, men
fejl sker desværre ikke kun, idêt bilen holder
hos mekanikeren ..

Fra : Lars

Dato : 15-08-04 20:07

Hejsa,

> "Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan gælder det jo de fleste biler, men
> fejl sker desværre ikke kun, idêt bilen holder
> hos mekanikeren ..

Nej, du har selvfølgelig ret. Men nu skrev du at de altid var uventede - og
det er vel kun de uventede der er det. Den bil jeg har nu er cirka 2 år og 8
måneder gammel, jeg har kørt 132.000 km. Har haft ét uventet besøg samt 8
planlagte hvoraf 6 var almindelig service. Det er en Citroën Xsara VTS.

** Lars

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 20:20

> Nej, du har selvfølgelig ret. Men nu skrev du at de altid var uventede -
og
> det er vel kun de uventede der er det.

Nemmerlig.
Man kan ikke forudse de uventede, uanset hvilken
bil man vælger.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-08-04 21:38

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Det er da svært at pege på noget smart, hendes smag kan jo være meget
forskellig fra vores. Var det ikke en ide at få hende til at pege på de
smarte modeller, dem hun udpeger vil nok kunne fremkalde kommentarer.

Jeg vil da ikke tøve med at kaste en på banen som denne her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=311700418&page=4 men
det kan jo være hun syntes at den er "herre morfar".

Med venlig hilsen Kim

Fra : KASO

Dato : 17-08-04 15:06

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Et bud kunne være noget i denne retning:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=656379&page=2 -
plads til alle, stort bagagerum (til alle indkøbene), rimelig kvalitet ....