"Skilsmisseritual" i Fokekirken?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-08-04 12:14

Vanviddet vil tilsyneladende ingen ende tage i Folkekirken: Nu foreslås det
endda at man skal til at velsignes ved skilsmisse og at præsten - stik mod
Jesu ord - skal stå og "rituelt" adskille, hvad Gud har sammenføjet.

Hvorfor er det tilsyneladende så "in" blandt Folkekirkens præster at
fordreje Bibelen? Fordi de er bange for at blive "upopulære" blandt
firhjulskristne sognebørn?

Det er vel bare den generelle mangel på respekt for autoriteter, som ellers
har forgiftet resten af samfundet, der nu også har sneget sig ind i
Folkekirken...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-08-04 12:23

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> writes:

> Hvorfor er det tilsyneladende så "in" blandt Folkekirkens præster at
> fordreje Bibelen? Fordi de er bange for at blive "upopulære" blandt
> firhjulskristne sognebørn?

Jeg tvivler på, at dette tåbelige forslag får megen opbakning.

Jeg har sagt om Grosbøll, at han har så travlt med at være teolog, at
han har glemt, at han er ansat som præst. På samme måde siger jeg om
hende Ring-damen, at hun har så travlt med at være psykolog, at hun
har glemt, at hun er ansat som præst.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-04 14:29

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
ellers
> har forgiftet resten af samfundet, der nu også har sneget sig ind i

Bisp Lindhardt hopper på tungen for at poppe pengemaskinen FK op, og da
gejstlige tjenester er hovedårsag til at kirken ikke foragtes af
vælgerflertallet, vil han opfinde en ny af slagsen

Begravelse, dåb, konfirmation, vielse - og skilsmisse!

Det handler om at bedrage folk - Marx havde ret i at tro er opium, men
korruptions-bispedømmet i FK DK idag er værre end de værste pushere.

Journalisterne reklamerer daglig for godhedsindustriens slogan-kilde,
kristendommen, og selvom et firma skulle have betalt milliarder for den
reklame som kristendommen får gratis, så er ligegyldigheden stigende, når
bortses fra præstens og kirkesangernes mm s venner, der går i kirke for et
syns skyld.

Kierkegaard fejlden p.t. må absolut ikke berøre den kritik af
"LEVEBRØDSPRÆSTER" som var SAKs fineste og modigste indsats.