Indregistreringsafgift for ældre biler.
Fra : Agge

Dato : 15-08-04 10:06

Hej gruppe

Jeg har forelsket mig en smule i en Austin MK 2 Sprite i Tyskland. Første
indregistrering er 06/63.
Bilen koster 3500 Euro og jeg har i sinde at tage den med hertil, men
hvordan fungerer den slags med afgift ? - Og evt. også med forsikring ?

Der verserer jo et eller andet med at såkaldte veteranbiler er fritaget for
den høje afgift og skulle være en anelse billigere i forsikring end andre
biler.

På forhånd tak.

Agge

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-08-04 11:40

"Agge" <agge@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fritaget for
> den høje afgift og skulle være en anelse billigere i forsikring end

Jeg kan ikke hjælpe dig med et svar på reg.afgift, men den er ikke
særlig høj på biler over 35 år.
Vægtafgiften derimod er en fjerdedel af *normal* vægtafgift - og
forsikring kan tegnes ekstremt billigt, under 1000,- om året for fuld
kaskodækning.
Forsikringen kan tegnes gennem Nordisk Veteranforsikring som idag er
ejet af Alm. Brand.
Der knytter sig nogle betingelser til forsikringen ( du skal ikke tegne
yderligere forsikringer) bl.a. ang. opbevaring.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-08-04 19:25

Brian Sørup wrote:

> Jeg kan ikke hjælpe dig med et svar på reg.afgift, men den er ikke
> særlig høj på biler over 35 år.

Den skal have første registreringsdato før 1. jan. 1960 for at oppebære
veteranstatus i CRM.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : uffe.j

Dato : 15-08-04 13:41

Du kan finde ca-afgiften ved at gå ind på Told & Skat's hjemmeside
http://www.toldskat.dk/ under motor og derefter Vurderinger.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".