Hvem har bundhængslet speeder ??
Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 09:07

Jeg kom til at spekulere på en ting, efter at have kørt 2000 km i starten af
ugen, noget af tiden i bare fødder. Jeg synes faktisk det var lidt
besværligt at nå speederen rigtigt, når man ikke havde sko på, og kom til at
tænke på, hvor behageligt det var da jeg havde BMW'en, hvor speederen var
hængslet i bunden, der kunne man bare lægge foden på pladen, uanset fodtøj
eller ej.
1. Hvorfor har andre ikke dette???
2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?
3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

--
Mvh.
Thomas H. - www.thhe-foto.dk/Sweden.htm (Nu med billeder fra Sverige

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 10:03

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hængslet i bunden, der kunne man bare lægge foden på pladen, uanset fodtøj

Enig

> 1. Hvorfor har andre ikke dette???

Ved ikke

> 2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?

nej

> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

jeg har ikke fundet andre.

Mvh.

Dannie
Der er henvist til en ældre Nissan, og som savner at køre Bimmer.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 10:11

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> 1. Hvorfor har andre ikke dette???
> 2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?
> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

Jeg mener det er i "den nye" Touran fra WV.

Fra : Frank

Dato : 15-08-04 10:18

De gamle Opel biler havde det også !!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-08-04 10:24

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev

> hængslet i bunden, der kunne man bare lægge foden på pladen, uanset fodtøj
> eller ej.
> 1. Hvorfor har andre ikke dette???

Opel Rekord har det nu også.

Mvh.

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 15-08-04 10:29

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Hvorfor har andre ikke dette???
Hmm... Skal jeg heller ikk´ kunne sige?

> 2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?
Nej! De tre sidste MB jeg har haft har alle haft "orgelpedal" - og jeg vil
til hver en tid foretrække det fremfor tophængslet. Føler klart det er en
mere naturlig stilling for foden - især ved lange stræk. Men selvfølgelig en
smagssag

> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?
MB har brugt det i adskillige år på de fleste af deres modeller.

Mvh.
- Peter R. Christiansen
// W124/230E ´89 //

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 11:53

"Peter R. Christiansen" <altamontagnaFJERN_DETTE@ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:411f2cc2$0$25992$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> mere naturlig stilling for foden - især ved lange stræk. Men selvfølgelig

Jeg synes faktisk ikke engang det er en smagssag, det er vel mest naturligt
at træde med hele foden, fremfor kun det øverste. Og i bare fødder er der
slet ikke nogen tvivl, der er det det eneste der virker!
Men det koster nok lidt ekstre, både at lave en stang for oven, og et
hængsel i bunden - folk tænker bare ikke altid på alle de små detaljer, når
de hyler op over, at en BMW koster lidt mere end andre i klassen ...og meget
mere i Danmark!

Har i øvrigt lige prøvet den nye 1'er, hold kæft den kører godt ! 120d
vinder helt klart på sit supermoment, de 340 Nm kommer bare som et spark i
røven ved 1800 rpm. ....synes det er vildt at der kommer en 130i med 258 hk
.....og hvem ved, måske finder nogen på at smide den store Diesel-kværn i, så
den får 272 hk og 560 Nm ...yeeehaaa *G*

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-08-04 14:17

> [...]
når
> de hyler op over, at en BMW koster lidt mere end andre i klassen ...og

Jeg bryder mig nu ikke om bundhængslede pedaler. Der kan kommer skidt i dem
og så går de utroligt dårligt og så er de en pine at bruge.

NS

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 15:25

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

dem
> og så går de utroligt dårligt og så er de en pine at bruge.

Øøh, aha ...

Fra : Mikael L

Dato : 15-08-04 15:41

> [...]

dem
> og så går de utroligt dårligt og så er de en pine at bruge.

Hvis man gider støvsuge sin bil inden man skal have gang i en kultivator, er
det et problem der er til at overskue.

Mikael

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-08-04 10:33

> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

Porsche og Mercedes har også denne type speeder.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ted

Dato : 15-08-04 10:41

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Porsche og Mercedes har også denne type speeder.
>
> --
> Thomas Krath
> http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Folkevogn Bobble mv

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-04 10:48

Hej!

Ted wrote:

> Folkevogn Bobble mv

Mjaeh, er det ikke et lille hjul man trykker ned på? Det er vist ikke liiige
hvad der spørges efter

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ted

Dato : 15-08-04 10:42

Og selvfølgelig de fleste ældre US biler.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 15-08-04 12:57

ved godt gryden ikke er helt ny,

Men Renault 25 har bundhængslet speeder :)
- dejlig vogn... bare dyr i drift.

/Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 15:23

"Morten Linder Pettersson" <morten@linder.dk> skrev i en meddelelse
> ved godt gryden ikke er helt ny,
>
> Men Renault 25 har bundhængslet speeder :)
> - dejlig vogn... bare dyr i drift.

Nej det er som om at mange ældre biler har det, hvilke igen styrker min
teori om, at det nok er lidt billigere at lave det andet, og det er derfor
alle almindelige skrammelkasser idag har det

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 16:21

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det er som om at mange ældre biler har det, hvilke igen styrker min
> teori om, at det nok er lidt billigere at lave det andet, og det er derfor
> alle almindelige skrammelkasser idag har det

Tjaee .. moderne biler kunne jo blot flytte potentiometret op på rattet, så
skulle man ikke engang bruge futten..

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 16:20

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 1. Hvorfor har andre ikke dette???

Tjaee ... os med automatgear, cruise control og HK/moment nok, tænker såmen
ikke så meget over speederpedalens ophæng...

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 16:22

On Sun, 15 Aug 2004 17:19:38 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Tjaee ... os med automatgear, cruise control og HK/moment nok, tænker såmen
>ikke så meget over speederpedalens ophæng...

Jeg har glemt den nøjagtige betegnelse på din traktor. Gider du
gentage det?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 16:29

KLIP

> Jeg har glemt den nøjagtige betegnelse på din traktor. Gider du
> gentage det?

Jada ... det er en Volvo S80 T6 Bi-turbo med chip fra BSR, komplet
racerudstødning fra Feritta inkl.. 2 x race-kats samt indsugningsfilter (fra
alle steds nærværende) KN.

Fabriksopgivelserne er:

HK 272 med 380 Nm i moment.

BSR´s opgivelser efter "finjustering" er:

HK 334 med 540 Nm i moment.

Hvad den reelt har, har jeg opgivet at få målt.

Den har rigeligt til mit behov for sikker og hurtig transport mellem Danmark
og Holland og bør ikke have mere...

Skal den have mere bør den nye undervogn med 4-hjulstræk indsættes.

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 18:01

On Sun, 15 Aug 2004 17:29:11 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>Jada ... det er en Volvo S80 T6 Bi-turbo med chip fra BSR, komplet
>racerudstødning fra Feritta inkl.. 2 x race-kats samt indsugningsfilter (fra

Okay. Jeg var lige i tvivl om, om det var large eller medium udgaven da
havde.

[snip]
>BSR´s opgivelser efter "finjustering" er:
>HK 334 med 540 Nm i moment.
[snip]
>Skal den have mere bør den nye undervogn med 4-hjulstræk indsættes.

Altså hellere finde en Audi Quattro at file på?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 18:13

KLIP

> Altså hellere finde en Audi Quattro at file på?

Jeg ved ikke, hvad næste potte bliver.

Der er så mange dejlige at vælge imellem...

S80 bliver kun i 4-hjulstrækudgaven lavet med 200 Hk.

Der *må* komme noget på et tidspunkt.

Jeg afventer også afgiftsspørgsmålet som givetvis ændres på én eller anden
led indenfor de næste 3 til 4 år.

Jeg *kan* ikke tro andet.

Hr. Bjørn

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-08-04 18:36

> Jeg ved ikke, hvad næste potte bliver.

Jeg troede det blev en Porsche 996 Targa (glastag)?

> Jeg afventer også afgiftsspørgsmålet som givetvis ændres på én eller
> anden led indenfor de næste 3 til 4 år.
>
> Jeg *kan* ikke tro andet.

Registreringsafgiften bliver behandlet i Folketingen i november 2004 hvor
man ændrer lovgivningen, således miljø "rigtige" biler bliver indregistreret
med en lavere registreringsafgift. Jeg er ikke klar over hvorvidt man
vedtager det omvendte overfor biler med voldsomt benzinforbrug (v8'ere
osv.).

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 18:39

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> med en lavere registreringsafgift. Jeg er ikke klar over hvorvidt man
> vedtager det omvendte overfor biler med voldsomt benzinforbrug (v8'ere

Hvis EU skal være lig med varernes fri bevægelse mellem medlemslandene, kan
Danmark (og andre) ikke blive ved med at "forsvare" de ekstremt høje
registreringsafgifter.

At man vil kigge på benzin-/olieslugere er regulært fransk lobbyarbejde.

Hr. Bjørn

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-08-04 18:43

> Hvis EU skal være lig med varernes fri bevægelse mellem
> medlemslandene, kan Danmark (og andre) ikke blive ved med at
> "forsvare" de ekstremt høje registreringsafgifter.

Jeg er helt enig, men svjh. har bilimportørerne for nogle måneder siden tabt
den sag de havde kørende mod den danske stat, hvor begrundelsen, for frafalg
af registreringsafgiften, var netop det du skriver.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 18:50

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
frafalg
> af registreringsafgiften, var netop det du skriver.

Jeg tro ikke branchen opgiver, da det er *ren* protektionisme (af landets
økonomi, da vi ikke selv producerer biler).

Det ville svare til at visse medlemslande lagde tårnhøje afgifter på eks.
vindmøller eller andre danske produkter som et medlemsland ikke selv
producerede.

Samtidig er det, efter min mening, uklogt at "lægge sig ud" med én af vore
største kunder..... Tyskland, hvilket man er i fuld gang med.

På den anden side, kan vi erstatte indtægterne med salg i asien, har de jo
nogle små potter at bytte med....

Danmark har dog ikke nogen lang og stor tradition for at kigge længere ud
end næsetippen = Europa, når talen falder på samhandel. De mange små
virksomheder landet består af kender kun Østen i form af eksotiske
ferier...

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 19:00

On Sun, 15 Aug 2004 19:39:20 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>Hvis EU skal være lig med varernes fri bevægelse mellem medlemslandene, kan
>Danmark (og andre) ikke blive ved med at "forsvare" de ekstremt høje

Det har Danmark allerede gjort. Der er fri bevægelig im- og eksport af
biler i Danmark. Der er ingen afgifter for at importe. Det er en
ibrugtagelsesafgift, og den er godkendt i EU.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 19:07

KLIP

> Det har Danmark allerede gjort. Der er fri bevægelig im- og eksport af
> biler i Danmark. Der er ingen afgifter for at importe. Det er en
> ibrugtagelsesafgift, og den er godkendt i EU.

Så må vi håbe at andre EU-lande ikke indfører ibrugtagelsesafgift på danske
(nøgle-)varer......

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 18:56

On Sun, 15 Aug 2004 19:13:20 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Jeg ved ikke, hvad næste potte bliver.
>Der er så mange dejlige at vælge imellem...

Yup. Man kan få en traktor med 130.000 på klokken for 11.000 Euro
hernede
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?&id=11111111142453137

>S80 bliver kun i 4-hjulstrækudgaven lavet med 200 Hk.

Er det med 2,4T? SÅ kan der da files lidt på den.

>Der *må* komme noget på et tidspunkt.
>Jeg afventer også afgiftsspørgsmålet som givetvis ændres på én eller anden
>led indenfor de næste 3 til 4 år.
>Jeg *kan* ikke tro andet.

He, du skal nok holde toren i kriekn i dette tilfælde.

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 19:05

KLIP

> Er det med 2,4T? SÅ kan der da files lidt på den.

Det er en 2.5T med 210 Hk.

Den kan chippes til 252 Hk samt 410 Nm.

Det er stadig alt for lidt i sammenligning med S60R, der kører med samme
tekniske undervogn.

De bør komme med en topmodel på mindst 325 Hk og en R-version på mellem 375
og 400 Hk, hvis Volvo vil være med i "drengesegmentet" samt "de hurtige
rejsebiler - segmentet".

BMW, Audi og Mercedes Benz er ret så gode her.

Lad os nu se, hvad Ford kan gøre ved Mondeo, så må Volvo jo toppe som
europæisk "topmodel"...

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 16:28

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Tjaee ... os med automatgear, cruise control og HK/moment nok, tænker
såmen
> ikke så meget over speederpedalens ophæng...

Nææ men os almindelige danskere, må jo altså bruge bare fødder som
klimaanlæg !!!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 16:31

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nææ men os almindelige danskere, må jo altså bruge bare fødder som
> klimaanlæg !!!

Hvorfor dog det.

Det er jo stort set standard i enhver asiatisk potte..?...)

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 16:45

> Det er jo stort set standard i enhver asiatisk potte..?...)

Ikke de årgange man har råd til at købe, når man bare er en lønbums som mig
i dette lorteland ..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 18:22

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke de årgange man har råd til at købe, når man bare er en lønbums som
mig
> i dette lorteland ..

De årgange med aircon/klima kommer vel ned i pris .... med årerne...

Da jeg var ung, havde jeg da heller ikke råd til udstyr og HK, men måtte
klare mig med en godt brugt Opel med ratgear, el-ur samt cigartænder.

Du kan bide spids på, hvis registreringsafgiften falder helt bort, bliver
det om muligt *endnu* vanskeligere i dagligdagen at få råd til bil. Benzinen
vil nok koste det samme som en god flaske wiskey og det til trods Danmark er
selvforsynende med rå-olie.

Fortsætter himmelflugten i omkostningerne til bil, ender det vel med vi alle
køre i potter beregnet for det indiske marked...)

Det kan ikke være rimeligt omkostninger til bil overstiger samme for et
hus/ejendom.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 16:37

Thomas H. wrote:
> [...]
> starten af ugen, noget af tiden i bare fødder. Jeg synes faktisk det
> var lidt besværligt at nå speederen rigtigt, når man ikke havde sko

Jeg plejer at hvile foden på kardangtunnellen samtidigt med at den ligger på
speederen.
Har kørt mange gange lange stræk på den måde, uden problemer.
Men måske du har for små fødder

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 16:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg plejer at hvile foden på kardangtunnellen samtidigt med at den ligger

> speederen.

Kadantunnel på en Ford Escort ? Der er ikke engang et sted man kan hvile sin
venstre fod!

> Men måske du har for små fødder

I hvert fald for små, til at køre i bare fødder i en Ford

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 16:56

Thomas H. wrote:

> Kadantunnel på en Ford Escort ? Der er ikke engang et sted man kan
> hvile sin venstre fod!

Hmmm, så må du jo købe en Sierra

> I hvert fald for små, til at køre i bare fødder i en Ford

Hvad størrelse har du, 44 måske ?
Min fod kan træde på alle 3 pedaler på én gang

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 17:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, så må du jo købe en Sierra

Tjaa den trækker jo på de rigtige hjul, meeen den er sgu for gammel. ...men
det er jo et problem, godt at ville ha' en nyere bil der ikke har
discount-træk på hjulene ...prøvede jo lige en 120d i dag, dén kunne
altså godt lige lave lidt "bagvognssjov", når man koblede DSC fra

> Hvad størrelse har du, 44 måske ?

Det er vist noget 42-agtigt smålort ...men de kan fandeme bare hængsle
lortet i bunden!!

> Min fod kan træde på alle 3 pedaler på én gang

Ok, har du husket at tage dem ud af æsken, inden du tog dem på !!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-08-04 18:23

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vist noget 42-agtigt smålort ...men de kan fandeme bare hængsle
> lortet i bunden!!

Har enhver *bus* ikke det...))

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 19:22

Thomas H. wrote:

> [...]
> har discount-træk på hjulene ...prøvede jo lige en 120d i dag,
> dén kunne altså godt lige lave lidt "bagvognssjov", når man koblede

Hvad koster sådan en BMW-Lupo ?

> Ok, har du husket at tage dem ud af æsken, inden du tog dem på !!

Næh, nu du siger det
Jeg har faktisk været ude for småbiler, hvor jeg måtte tage skoen af for at
betjene speederen uden at træde på bremsen samtidigt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mikael L

Dato : 15-08-04 20:39

> Hvad koster sådan en BMW-Lupo ?

Alt alt for meget. Det er svjh lige over 400kkr

At kalde den en Lupo er måske lidt misvisende

> Næh, nu du siger det
> Jeg har faktisk været ude for småbiler, hvor jeg måtte tage skoen af for
at
> betjene speederen uden at træde på bremsen samtidigt

Det skulle vel aldrig være franske biler? Jeg har selv samme problem nogen
gange.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 22:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan en BMW-Lupo ?

Hehe, jeg tror ikke der er ret meget sammenligning med en Lupo! 7,9 - 100
km/t samt det spark i røven, virker ret overbevisende, og så siger den ikke
et kvæk når den gør det ...pris, det er ikke fiair at nævne danske
priser, da der sikkert aldrig bliver solgt nogen her Men i normale
lande, koster den vel det samme som en Golf eller andet understyrende
skrammel

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 17:32

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> tænke på, hvor behageligt det var da jeg havde BMW'en, hvor speederen var

> 2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?

Dên BMW jeg fik kørekortet i var ualmindelig
'tung' at træde ned, fandt jeg ud af, da jeg prøvede
andre biler efterfølgende.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-08-04 22:03

"Thomas H." wrote:

> [...]
> hængslet i bunden, der kunne man bare lægge foden på pladen, uanset fodtøj

Min gamle Volvo har det også, men egentlig er det ikke noget jeg
udnytter for alvor. Jeg har ikke hælen på pedalen når jeg kører,
jeg har naturligvis prøvet det, men fandt det akavet - i stedet
har jeg hælen plantet i gulvet lidt fra pedalen og lader så
fodballen (hedder den vist) kure op og ned af (ikke ad) pedalen
når jeg giver gas.

Hvis vi ser bort fra det der med at køre med bare fødder, så mener
jeg egentlig at "vægten" af pedalen er vigtigere for kørekomforten
end om den er top eller bundhængslet. En let "legetøjspedal" er
belastende i længde da man selv skal holde foden, en kraftigere
fjeder gør at man kan lade foden "ligge" og hvile på pedalen. Et
par gutter fra Alfa klubben har monteret en kraftigere fjeder på
gasspjældet i deres 75'ere, da den traditionelt har en meget "let"
gaspedal..

> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

Volvo brugte det indtil de introducerede 240 serien..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 22:15

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har jeg hælen plantet i gulvet lidt fra pedalen og lader så
> fodballen (hedder den vist) kure op og ned af (ikke ad) pedalen

Jamen sådan gør jeg nok også, men det er stadig lettere, da man ikke er
afhængig af en stor fod, den ligger rigtig på pedalen lige meget hvad.

> Volvo brugte det indtil de introducerede 240 serien..

Igen i gamle dage ... det er sikkert noget med pris, ligesom alle andre nye
skrammelkasser .

Fra : Carsten Petersen

Dato : 16-08-04 21:33

> [...]
> 1. Hvorfor har andre ikke dette???
> 2. Er jeg den eneste der finder det mere behageligt?
> 3. Ér der andre mærker der også bruger det ?

Den nye Seat Altea har det, og dermed vel også VW Touran

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!