Remote access
Fra : Martin Petersen

Dato : 09-05-01 18:16

Jeg kører normalt mine internetforbindelser via scripts. Disse aktiverer
"network scripting" og connecter eller disconnecter mac'en der sidder på
en ISDN/TeleDanmark forbindelse.
Jeg bruger også ofte MacSoup's connectscript der åbner MacSoup,
forbinder til nettet, henter post og news og "lægger røret på" tilsidst.

En gang imellem vil mac'en/modemet ikke lægge på. En kur der som regel
virker, er:

At åbne kontrolpanelet Remote Access og lukke det igen, to gange efter
hinanden.
Underligt, ikke?

Hvis problemet først har været der i en session, er det kun en genstart
der kan få "læg-på-scriptet" til at virke igen. Ellers må jeg bruge den
dér underlige procedure med at åbne og lukke RemoteAccess kontrolpanelet
hver gang jeg vil "lægge på".

(9.1DK på en 8500)

Det er et eller andet med RemoteAccess, PPP og NetworkScripting, tror
jeg.

Hvad tror I?

v.h.

Martin P

Fra : Peter

Dato : 10-05-01 16:23

in article 1et5mkb.tw5bnu4vtegwN%martinmarius@petersen.mail.dk, Martin
Petersen at martinmarius@petersen.mail.dk wrote on 09/05/01 19:15:

> [...]
> hver gang jeg vil "lægge på".
>
> (9.1DK på en 8500)
>
> Det er et eller andet med RemoteAccess, PPP og NetworkScripting, tror

Jeg har opdaget det samme med et 56k modem... men når man åbner og lukker
remote Access 2 gang, så er det KUN mac'en der tror at forbindlsen er
slut.... hvis jeg løfter telefonrøret høre jeg stadig en masse Computer
lyde...... meget mystisk....

/Ptx
--
Danmarks Danske IRC-klient er snart klar i en beta !

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-05-01 16:44

Peter <ptxmac@mac.com> wrote:

> [...]

> remote Access 2 gang, så er det KUN mac'en der tror at forbindlsen er
> slut.... hvis jeg løfter telefonrøret høre jeg stadig en masse Computer

Jeg har fundet ud af lidt mere.
Problemet opstår kun hvis der har været et eller andet problem med
OPKALDET. Man har måske været nødt til at kalde to gange.

Herefter kan den så have problemer med at "lægge på". Nu bruger jeg som
sagt enten et script eller kontrollinjen til at "lægge på" med. Og hvis
ikke den vil, er det en sikker medtode at åbne og lukke kontrolpanelet
Remote Access 3 gange.

Så er den disconnectet!

Martin