Parkerings bøde og tid ?
Fra : k

Dato : 15-08-04 07:45

Er der en regel der siger hvor længe en P vagt skal holde øje med bilen før
bøden udskrives ?

Kenneth

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 15-08-04 09:28

"k" <stillcruising@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en regel der siger hvor længe en P vagt skal holde øje med bilen
før
> bøden udskrives ?
>
> Kenneth

Hvis det er et sted hvor der skal bruges P-skive er sagen vel klar nok. Er
det et sted hvor du kun må standse, skal de vel vente de 3 min. du må holde
der, og så udskrive bøden såfremt du ikke er kørt igen.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Reino Andersen

Dato : 15-08-04 14:59

k wrote:

> Er der en regel der siger hvor længe en P vagt skal holde øje med
> bilen før bøden udskrives ?

Ja, p-vagterne arbejder ud fra forskellige observationstider alt efter
hvilken overtrædelse, der er tale om. Disse observationstider er så vidt jeg
ved ikke offentligt tilgængelige.

--
Reino

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-08-04 15:36

"k" <stillcruising@hotmail.com> wrote in message
> Er der en regel der siger hvor længe en P vagt skal holde øje med bilen
før
> bøden udskrives ?

Sidst jeg fik en dummebøde af europark var obs. tiden 20min. (parkering max
2timer)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : claus b. p.

Dato : 16-08-04 12:12

"k" <stillcruising@hotmail.com> wrote in message
> Er der en regel der siger hvor længe en P vagt skal holde øje med bilen
> [...]

Mener at det i Kbh's interne retningslinier er sat til 10 min. Det vil
normalt kunne forsvare at der hverken var tale om standsning (max. 3min)
af/pålæsning (hvor P-skive ikke er påbudt) og dem der først var nødt til at
få vekslet mønter. Det er ikke en lov, men fogedretten der behandler disse
sager sætter vel nogle fornuftskriterier. Dette er langtfra tilfældet med de
private P-selskaber, der slæber folk i retten for hvad som helst.

/Claus

Fra : k

Dato : 16-08-04 12:22

Det var bare fordi jeg så en billist få en bøde fordi han holdt for tæt på
en port, og de ventede 5 min....

Fra : Leonard

Dato : 16-08-04 15:24

"k" <stillcruising@hotmail.com> wrote:

>Det var bare fordi jeg så en billist få en bøde fordi han holdt for tæt på
>en port, og de ventede 5 min....

Hvis han holder for tæt på en port, så er der standsningsforbud og det
er ligemeget om han har holdt der i 10 sek. eller 5 min.

Oplevede det den anden dag i Odense, hvor en varevogn fra et kendt
budfirma og en lastvogn fra et lokalt firma holdt på et sted, hvor der
er skiltet med standsning forbudt, og der er så smalt at de for at
kunne være der spærrede for alt på vejen der er bredere end 1,6 m,
samtidig med at de totalt lukkede cykelstien og holdt halvt oppe på
fortovet, så der kun var plads til fodgængere en af gangen.

Da P-vagten var næsten færdig med at skrive varevognen, kom 2 mand
springende for at fjerne lastvognen. der gik han hen og noterede
nummeret på den og fortalte dem at de fik en afgift alligevel.

De holdt lige på den forkerte side af skiltet, havde de parkeret 12 m
før, havde de holdt lovligt i en p-lomme.
--
Leonard

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 17-08-04 12:03

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis han holder for tæt på en port, så er der standsningsforbud og det
> er ligemeget om han har holdt der i 10 sek. eller 5 min.

Nope, der er parkeringsforbud foran en port medmindre der er skiltet
anderledes, så de ventede bare de 3 min. +

Mvh.
Lars Helmer Andersen