Ny bog om knallerter på tapperne
Fra : Jens Jessen

Dato : 15-08-04 06:43

Pressemeddelelse på Overhaling i 3. gear

Udkommer ultimo september.

Overhaling i 3. gear er den naturlige efterfølger til bogen Under 50
kubik, der behandler de store danske knallertmærker som Diesella, BFC,
Wooler, SCO, Derby og mange andre. Overhaling i 3. gear handler om de store
udenlandske knallertmærkers indtog i Danmark fra den spæde start i
halvtredserne og frem til firserne, hvor eventyret om de store knallerter
sluttede med et barsk lovindgreb fra politikerne.

De første, vi stiftede bekendtskab med, var VeloSolex, Mobylette og NSU,
efter dem kom Puch og Tomos, og siden gik det løs med Kreidler, Honda,
Everton, Suzuki og Yamaha. Men Overhaling i 3. gear svigter ikke de mange
mindre mærker som Monark, KTM, Casal, Garelli, Gilera, Fantic, Zündapp,
VeloVap, Gilera, Berini, Jawa, Radexi og andre som alle får deres plads i
bogen.

Overhaling i 3. gear er flot udstyret med et utal af helt nye og sjældne
billeder fra de store udenlandske knallerters guldalder. Læseren kan også
glæde sig over, at det er lykkedes at finde en stor mængde tidstypiske
fotos, fra dengang håret var langt, og der var trompet i bukserne. Den nyere
tids knallerthistorie sættes også ind i et historisk perspektiv: Sagen om to
på én knallert, 40 km/t knallerterne, som aldrig kom, nedsættelsen fra 16
til 15 år og endelig den restriktive lov om max to gear og 60 kilo, der
indirekte betød, at der ikke længere kunne sælges knallerter i Danmark.

Overhaling i 3. gear er skrevet med stor viden og indsigt af
motorjournalist og forfatter Jens Jessen, som foreløbigt har 8 bøger bag sig
om emner som klassiske biler, motorcykler og knallerter. Bogen er med stift
bind og er på 224 sider, med mange fotos, hvoraf hele 64 sider er i farver.
Prisen på bogen er 298 kroner, og den kan fås i boghandlen eller ved
henvendelse direkte til forlaget.

Venlig hilsen

GT Forlag

Skanderborgvej 140

8660 Skanderborg

Tlf. 8657 7201

Fax 8657 7204

E-mail gt.forlag@mail.dk

www.gt-forlag.dk

Fra : RpR

Dato : 15-08-04 15:58

En gang er nok vil jeg mene?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Preuthun

Dato : 15-08-04 22:23

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....SNIP...

> Pressemeddelelse på Overhaling i 3. gear
> Overhaling i 3. gear er skrevet med stor viden og indsigt af
> motorjournalist og forfatter Jens Jessen,

...SNIP...

> Venlig hilsen
> GT Forlag

Firmainformationer
GT Forlag v/Gitte Trenckner
Skanderborgvej 140
8660 Skanderborg
Danmark
Telefon: (+45) 8657 7201
Telefax: (+45) 8657 7204
E-mail: gt.forlag@mail.dk
CVR.nr. 26 80 42 64
Bankoplysninger
Sparekassen Skanderborg
Adelgade 119
8660 Skanderborg
Danmark
Reg.nr. 9486 Kontonr. 0000-401-811
IBAN DK6594860000401811

Hej Jens Jessen.
Undskyld, men når du mener det er vigtigt, at gentage pressemeddelelsen
spørger jeg lige lidt indiskret:
1) Hvem har skrevet den pressemeddelelse?
2) GT forlag. Er du medejer af det?
Jeg kan nemlig i KRAK se, at firmaets telefonnummer er registreret i dit
navn.
3) Så står der iøvrigt: GT Forlag v/Gitte Trenckner. Hvem er hun?

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Brian A.

Dato : 16-08-04 13:37

"Preuthun" <preuthun@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2) GT forlag. Er du medejer af det?
> Jeg kan nemlig i KRAK se, at firmaets telefonnummer er registreret i dit

Åh åh... så er vi ude i noget farligt noget her! Denne gruppe er jo ikke til
at reklamere eller sælge i. Dette kan få alvorlige følger

;)

Fra : Preuthun

Dato : 16-08-04 20:56

> Åh åh... så er vi ude i noget farligt noget her! Denne gruppe er jo ikke
til
> at reklamere eller sælge i. Dette kan få alvorlige følger

Sorry. Det kunne se ud som om det var pointen. Men det var det ikke.
Problemet er mit eget helt personlige. Jeg skulle ikke have sendt indlægget.
Men jeg er altså opvokset i Jantelovens højborg. På Aksel Sandemoes' ø i
Limfjorden. Sædvanligvis forsøger jeg at undertrykke dens uheldige
langtidsvirkninger, men altså, i aftes fik jeg et alvorligt tilbagefald.
Sorry til Jens Jessen også.

Mvh. Jan Preuthun