Rustbeskyttelse af udstødning m.m på en YA~
Fra : Frank Pedersen

Dato : 15-08-04 05:01

15.8.2004.

Kære brugere af nyhedsgruppen !

Hvordan beskytter man belægningen på udstødning m.m mod rustangreb på den
bedste måde, så man undgår rust i den helt store stil ?

Jeg ser frem til nyhedsgruppens svar på denne meddelelse.

Med venlig hilsen

Frank Pedersen
Viborg, Denmark

Fra : Preuthun

Dato : 15-08-04 12:15

Hej Frank.

Vedr. udvendig rustbeskyttelse:
Hvis den er malet, kan du bare give den et par lag ekstra i samme farve. Du
kan købe varmebestandig maling på spraydåse. Det har jeg brugt med godt
resultat. Husk: Følg brugsanvisningen nøje.
Hvis den er forchromet og dette er udført ordentligt, skal du ikke gøre
noget. Er der imidlertid begyndt at komme små bobler i chromen, så er mit
råd: Fjern chromen, og mal den sort med det varmebestandige maling.

Indvendig rustbeskyttelse skulle ikke være nødvendig på en totakter fordi,
der kommer en del uforbrændt olie ud, og virker rustbeskyttende.

Mvh. Jan Preuthun