Bøftartar m spinat og ristede løg
Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-04 03:07

Bøftartar m spinat og ristede løg

Når jeg i Irma ser fint magert inderlår til tartar, køber jeg ofte en
bakke af det og samtidig en bakke af det almindelige fede hakkede
oksekød(halv pris), og lader vær at lægge dem i køleskab og spiser dem råt
de næste dage.Sammenligning af dyrt snobbekød og det billige, er
interessant.Især med meget æg, kapers, peberrod er smagen
ens.Overklasse-forskriften med skrabet fint oksekød er pjat i vor tid.

Der står på tartarpakken at det SKAL koges, men alt kød og fisk fordøjes
fint råt, og trikiner, leverikter og bændelorm forsvandt med køleskabets
indførsel (tro ikke på stat, der lyver at dyrlægekontrol var det afgørende)

Emballage-advarslen går på Salmonella, som rammer svagpissere der har spist
kun ren mad - os der har vaccineret os ved at leve naturligt er usårlige.

Så kom min kone med et læs frisk, sprød spinat fra en japansk veninde med
have. Også det er det unødvendigt at koge. Men vi var i juli, den måned som
vikingerne kaldte "ormemåneden" for fluemaddiker kommer i juli (og aug og
sept) ret hurtigt i ubehandlet kød, fisk og østers, som vikingerne ofte
levede af.
Jeg så små hvide spyflue-æg i mit kød der havde stået længe ude og spiste
dem jeg let kunne få øje på og pille op - de smager ikke af noget før
maddikerne efter nogle dage er blevet centimeterstore og har lavet meget
larvepis i køddet, som er LIDT syrligt. Men for at skabe vandfattigt miljø,
så andre larver ville dø af sult (de er meget følsomme og vandkrævende),
rørte jeg det hakkede kød op med dobbelt vægt af ristede løg (jeg havde ikke
egne tørrede).At spise levende mad er KULT - men der er snæver tidsgrænse
fra det kribler sjovt på tungen, og indtil det smager grimt.Alt levende dør
hurtigt i mavesyren.
..
Løgkøddet smagte fint sammen med rå spinat - let sommermad og nemt. Tørrede
fx ristede løg og lignende vandfrit suger vand ud af alt, så det bliver
langtidsholdbart. Og de ristede sprøde løg er fin snacks, alene, og ikke
meget dyrere pr gram tørvægt end friske løg.

De stakkels fluelarver , hvis mor troede at her var kød på
råddenhedsgrænsen, som æggene kunne blive til maddiker og fluer i, har jeg
ikke været dyrevenlig imod, når jeg blander sådant tørringsmiddel i køddet -
så dør de langsomt, så pinefuldt som en kz-fange der får tyfus. Humant mod
de små flue-babes er at sluge dem til hurtig henrettelse
- [ligesom gaskamre (hvis de havde eksisteret) ville have været mere humant
mod jøderne, end tyfus-fostrende depressivt arbejdslejrmiljø, som det jeg så
denne ferie i Sachsenhausen-kz-lejr-museet ved Berlin.]

Hvis kød får dårlig smag udenfor køleskab, kan man jo altid smide i
mikrobølgeovnen efter at have blandt stærke krydderier i.

MORALE:
Tro ej blindt på *de dyre eksperter* og vanetænkningen.
Derfor der dette indlæg politisk relevant og Xpost ej OT.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-08-04 03:21

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev

> Der står på tartarpakken at det SKAL koges, men alt kød og fisk fordøjes
> fint råt, og trikiner, leverikter og bændelorm forsvandt med køleskabets
> indførsel

Men du foreslår jo netop at skippe køleskabet?

> Emballage-advarslen går på Salmonella, som rammer svagpissere der har
spist
> kun ren mad - os der har vaccineret os ved at leve naturligt er usårlige.

Don't bet on it

FUT: dk.kultur.mad+drikke

Mvh Kevin Edelvang

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-08-04 03:18

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-04 06:27

"Kevin Edelvang" <e@e.invalid> wrote in message
> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev

> Men du foreslår jo netop at skippe køleskabet?

At slagteri og supermarked har køl,
ER RIGELIGT VEDR DETTE MAD-INDSLAG.
En bakke hakket kød er ½ kg og spist før dårlig
Men er man til steg (og meget andet) så er køleskab godt at have i hjemmet -
mit er især til drikkevarer, der smager bedst koldt, og fordi jeg kan lide
at købe ind for uger adgangen af rugbrød.
Men det er godt at vide at man kunne klare sig uden.
Jeg er gammel spejder, og tilbage-til-naturen ideologi er god leg.

> spist
>
> Don't bet on it

Jeg har altid været grænsesøgende mht at blæse på hygiejneforskrifter, og de
eneste diarreer jeg har fået, har jeg fået ved at spise FOR MEGET
(hvis nogen skal pådutte mig sindsyge, så er det "bulimia")

Pga kritik af supermarkedets påskrifter om. at "dette kød _skal_ steges", er
det relevant at poste til også dk.politik. Overforsigtighed fører til
seletvang, forbudshysteri og lignende ondskab.
Det HAR jeg skrevet i trådstart, så drop det kværulantiske futteri.

Tak for velmenende råd om at jeg burde sove på sende-klokkeslettet. Det er
dejligt at folk bekymrer sig for mig. Vil han mon også låne mig lidt penge,
eller er David Rasmussen uægte?

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-08-04 10:04

Bo Warming wrote:

> Tak for velmenende råd om at jeg burde sove på sende-klokkeslettet. Det er
> dejligt at folk bekymrer sig for mig. Vil han mon også låne mig lidt penge,
> eller er David Rasmussen uægte?

Uægte hvordan?

/David

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-04 14:22

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Uægte hvordan?

Han foregiver sympati, men ønsker at latterliggøre.

Al humor ken henføres til det - men DR burde jeg slet ikke have kommenteret.
I forlængelse af mit knap døgngamle "Humor-filosofi" indlæg her lidt
uddybning.
"En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de udfordrer
fornuften",Sigmund Freud

He that jokes confesses. Italian proverb

Incongruity is the mainspring of laughter. Beerbohm (1872-1956)

En vittighed er gravskrift over en følelse. Nietzsche

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 17:53

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

> Han foregiver sympati, men ønsker at latterliggøre.

Enig.

> Al humor ken henføres til det - men DR burde jeg slet ikke have
kommenteret.
> I forlængelse af mit knap døgngamle "Humor-filosofi" indlæg her lidt
> uddybning.

Humor og ironi er som bekendt ikke din stærke side, Bo Warming, så måske du
blot skulle holde dig til dine stærke sider?

--
-Jens B.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 15-08-04 19:53

> Humor og ironi er som bekendt ikke din stærke side, Bo Warming, så
måske du
> blot skulle holde dig til dine stærke sider?

Så som lækre madopskrifter?

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-04 20:05

Martin Kristensen wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Så som lækre madopskrifter?

*)

--
Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-04 19:57

> [...]
du
> blot skulle holde dig til dine stærke sider?

Har du et objektivt fungerende humor-meter?

Eller er du slave af gruppepres og flertalsdiktatur, og hvis 3 ler af 2 så
har de 3 bedst humoristisk sans?

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-04 06:27

> Har du et objektivt fungerende humor-meter?

Ja.

> Eller er du slave af gruppepres og flertalsdiktatur, og hvis 3 ler af 2 så
> har de 3 bedst humoristisk sans?

Nej.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 10:47

> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

> Ja.

Beskriv kort om hvordan det adskiller sig fra tilfældig subjektiv smag.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 10:51

> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

> Ja.

De tyske videnskabsmænd som afgjorde at jøder var untermensch brugte nok
præcis samme måleinstrument som du anvender, ikke?

Når nu du har malet dig ind i et hjørne, som så ofte
- altså afsløret at al nazi-lighed er hos mine modparter og aldrig hos mig -
med dette "Ja"

så prøv i stedet at forklar hvorfor du finder min humoristiske sans havende
mindre kvalitet end din mere normale. Kan du sige dig fri for noget med
"flertallet har altid ret".

Fra : -V-

Dato : 16-08-04 12:32

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Når nu du har malet dig ind i et hjørne, som så ofte
> - altså afsløret at al nazi-lighed er hos mine modparter og aldrig

Hvad fanden laver sådan et indlæg i dk.kultur.mad+drikke? (Xpost fjernet)

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 14:00

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Hvad fanden laver sådan et indlæg i dk.kultur.mad+drikke? (Xpost fjernet)

Her ser vi et af de mange beviser på at hetzen imod BW intetsteds adskiller
sig fra naziernes hetz mod jøder (før krystalnat hvor vold begyndte)

Er man aparte skal man kanøfles.

Min trådstart var ontopic.

Andre evner ikke at modsige, så de flæber og mudderkaster, og hvis den
anonyme "-V-" havde hæget om ontopic, så skulle han have gjort det _straks_
da mine mobbere kørte tråden af sporet ved at ævle om at "Bos humoristiske
sans er ikke så god som vores".

- eller mener du at allerede et strejf af humor gør et madindlæg offtopic,
og hvis ikke alle finder det sjovt, så er fundatsen overtrådt?

Futteri er for barnlige sjælde. Folk kan selv undlade at åbne. X-post har
jeg altid kun begået i overensstemmelse med www.usenet.dk

Fra : -V-

Dato : 16-08-04 15:01

Bo Warming wrote:

> Her ser vi et af de mange beviser på at hetzen imod BW intetsteds
> adskiller sig fra naziernes hetz mod jøder (før krystalnat hvor vold
> begyndte)
>
> Er man aparte skal man kanøfles.

Kanøfles? Hvor i alverden får du den opfattelse?

Du oversvømmer stort set alle grupper med an masse lort, som er mestendels
OT, så tolerancen med dine rablerier er efterhånden tyndslidt hos alle,
måske undtaget en lille håndfuld masochister, som tåler dig af hensyn til
deres daglige grin.

> Min trådstart var ontopic.

Ja, og du bliver bedt om at flytte tråden, når den ikke længere har relevans
i den pågældende gruppe.
Du kender vist selv denne her: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
"vær forberedt på at flytte en diskussion hvis den hører til et andet sted."

> [...]
> _straks_ da mine mobbere kørte tråden af sporet ved at ævle om at
> "Bos humoristiske sans er ikke så god som vores".

1) Jeg er aldeles ikke anonym, hvilket du ved selvsyn kunne konstatere, hvis
du gjorde dig blot den mindste anstrengelse
2) Sidst jeg gik ind i en diskussion med dig (ang. rødvin og helbred), blev
det hurtigt tydeligt for enhver, at du enten ikke evnede eller bare ikke gad
(måske fordi dit primære formål er at irritere?) at tjekke de
kildeopgivelser og oplysninger, som du fik udstukket. Jeg skal ikke kunne
sige, om det var en enlig svane for som regel springer jeg over dine indlæg,
undtaget når overskriften fanger mig.
3) De andre tråddeltagere er faktisk proaktive brugere af
dk.kultur.mad+drikke, og kommer sommetider med indlæg, som er brugbare. De
gør ikke ligesom dig - spammer med komplet ubrugelig viden.
At komme med lidt interessante indlæg ind imellem, gør faktisk at tolerancen
overfor crap er større, det burde du måske tænke lidt over. Et enkelt
guldkorn fra din side forsvinder i alt dit udenomspis.
Tolerancen overfor dig er derfor next to nil.

> - eller mener du at allerede et strejf af humor gør et madindlæg
> offtopic, og hvis ikke alle finder det sjovt, så er fundatsen
> overtrådt?

Tænk, jeg havde skrevet et indlæg om din såkaldte humor, men jeg slettede
det igen.

Du bliver nødt til at række en hånd i vejret, næste gang du forsøger dig med
spøgefulde bemærkninger, for jeg tror ikke at normalt tænkende mennesker kan
genkende dem fra din side. Men ifølge din filosofi er det nok *alle* andre,
som er blottet for humor.

> Futteri er for barnlige sjælde. Folk kan selv undlade at åbne. X-post
> har jeg altid kun begået i overensstemmelse med www.usenet.dk

Der har vi vist været.
Du bliver aldrig klogere, gør du? Hvad skal du også det for, når du er Guds
Gave til Verden (og børn og kvinder uden hygiejnekrav).

Kom til at tænke på nogle af dine bemærkninger i tidliger tråde: Du påstår
at din historielærer var så lærd, så lærd. Alligevel påstår du at
jødeudryddelserne er opspind.
Hvis han var så skide lærd, så må det være dig, der er helt galt afmarcheret
på den. Også i denne sag.

Så røg vi vist ud i mudderet. Sue me.

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 15:23

> [...]
> jødeudryddelserne er opspind.
> Hvis han var så skide lærd, så må det være dig, der er helt galt

Den der gør en tråd offtopic, kan vælge at indskrænke X-post.

Det påhviler ikke trådstarteren mere end andre.

Jeg har aldrig benægtet tyskernes jødeforfølgelser - de var ondskabsfulde.
Jeg har betvivlet detaljer om fortsæt, metode og omfang.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-08-04 05:21

Bo Warming wrote:
> Bøftartar m spinat og ristede løg

Skulle du ikke ligge og sove nu?

/David

Fra : Martin Kristensen

Dato : 15-08-04 15:17

> Jeg så små hvide spyflue-æg i mit kød der havde stået længe ude og
spiste
> dem jeg let kunne få øje på og pille op - de smager ikke af noget

Mmmmh, jeg bliver helt lækkersulten. Det må jeg prøve. Tak for tippet.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : -V-

Dato : 15-08-04 17:06

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-04 05:04

"Martin Kristensen" <xczxc@xczxczxc.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

> spiste
>
> Mmmmh, jeg bliver helt lækkersulten. Det må jeg prøve. Tak for tippet.

Som sagt SMAGER DET IKKE AF NOGET, så det er dum humor at fordreje til at
det er LÆKKERT

Hvis der er mange maddiker og de får lov at blive store, så smager det
*lidt* grimt. Men er ufarligt, siger Salomonsens Leksikon. (hvilket jeg ikke
påstår salmonella er for alle)

Men min fremragende , lærde historielærer lektor Steining på
Metropolitanskolen, fortalte at han lige efter krigen havde rejst til
Warzava fra Berlin og de måtte overnatte i en landby i Polen, hvor der ikke
var elektricitet, så de fik serveret ostemadder i mørke, som aftensmad. Det
var en MEGET VELSMAGENDE OST, var alle de danske studerende på
historieeskursionen enige om, men dagen efter så de at der var store
maddiker i osten. "Hvad øjet ikke ser, det ikke hjertet rører" - og ikke
smagsløgene rører.
Kejserens Ny Klær snobberi afgør smag.

Fra : JIB

Dato : 16-08-04 14:38

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

>(en masse ækelt vås)
<snip>

Så fandt du igen tilfredsstillelse i at fremture med ulækre
løgnehistorier på ng. Sidst handlede det om, hvordan du pisser på gulvet
og skider på en avis, og nu om at du spiser fordærvet kød råt med larver
i.

Hvad bliver det næste? En hyldest til sodomi, fordi det giver velvære?
En beskrivelse af, hvor nemt man kan fjerne sin egen blindtarm vha. en
neglesaks? En anbefaling om at smøre kroppen ind i afføring på kolde
vinterdage?

Vi kan næsten ikke vente.