Pasta salat
Fra : My

Dato : 15-08-04 03:06

Gidder i ikke smide jeres bedste opskrift på pastasalat ind? Mangler lidt
inspiration til noget lidt nyt. Især derssingen synes jeg aldrig bliver
"helt rigtig"

På forhånd tak
MY

Fra : Ole Stigaard

Dato : 15-08-04 09:55

On Sun, 15 Aug 2004 04:06:15 +0200, My <fup@mail.ss> wrote:

> Gidder i ikke smide jeres bedste opskrift på pastasalat ind? Mangler lidt
> inspiration til noget lidt nyt. Især derssingen synes jeg aldrig bliver
> "helt rigtig"

Jo, men kunne du ikke starte med at poste din egen?

Ole S

Fra : ThomasB

Dato : 16-08-04 16:58

"My" <fup@mail.ss> skrev i en meddelelse
> Gidder i ikke smide jeres bedste opskrift på pastasalat ind? Mangler lidt
> inspiration til noget lidt nyt. Især derssingen synes jeg aldrig bliver
> "helt rigtig"

Pasta, salat, kød, olivenolie, balsamico, evt sennep, parmesan og lidt salt

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-08-04 19:55

> [...]

> Gidder i ikke smide jeres bedste opskrift på pastasalat ind? Mangler lidt
> inspiration til noget lidt nyt. Især derssingen synes jeg aldrig bliver

Hej
Jeg har en "pasta" salat som jeg har servert til mange selskaber. Normalt
kalder jeg den ikke pastasalat da folk desvære tit kun har foragt overfor
pastasalat. Vi plejer at kalde den "Italiensk Farfalle salat med spinat og
soltørret tomat" Det lyder mere fint Denne opskrift er til ca. 20
personer, alt efter hvad der ellers er at tilbehør.

Du skal bruge.
500g sløjfe pasta (Farfalle)
olivenolie
2 fed presset hvidløg
500g vasket spinat, evt. babyspinat
1 bund forårsløg (5 stilke)
150g soltørret tomat.
1 bundt frisk oregano

Dressing
½dl olivenolie
½dl hvid balsamiko
2 fed hvisløg, presset
1 orange eller rød chilli, fint hakket
Salt og peber

Drys
150g ristede pinjekerner

Fremgangsmåde
Kog pastaen så der er lige tilpas 10-15minutter . Stil den under den kolde
hane indtil den er kold. Hæld vandet fra når pastaen er kold.
Tilsæt et skvat olivenolie lidt salt og de 2 pressede fed hvidløg og rør
rundt.
Snit eller riv spinaten i mindre stykker.
snit tomaterne i strimler.
Hak forårsløgene.
hak Oreganoen fint.
Bland det hele i et STORT fad.

Rist pinjekerneerne på en tør pande. Pas på de bliver let brankede.

Bland ingridienserne til dressingen i en jævningsryster og ryst det godt
sammen

Hæld dressingen over salaten og bland det rundt. Smid det på et stort fad
og drys pinjekernerne over og server.

Salaten er bedst hvis den står en time inden den serveres.

Ved at bruge min metode til at koge pastaen undgår da at pastaen klasker
sammen. Og olien, saltet og hvidløget gør at det smager af noget.
Problemet med pastasalat er tit at pastaen enten hænger sammen i klumper
eller er total vandet og intetsigende.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"