Trådalger i havebassin.
Fra : Alex

Dato : 14-08-04 23:00

Jeg har en havebassin på 12.000 liter. Jeg har en del problemer med
trådalger om sommeren. Jeg har monteret en UV-lampe (37 vat), og et
biofilter. Det ser dog ikke ud til at hjælpe. Jeg har tænkt på om det
måske kunne være en ide at anskaffe en sig nolge græskarper?.

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.

Nu med
588 aktiviteter
1581 ingredienser

Fra : MK

Dato : 15-08-04 08:17

Hej.
Jeg har haft de samme problemer med trådalger, jeg købte noget der hedder
trådalgestop, som man drysser i vandet, og efter ganske kort tid forsvinder
algerne.
Jeg har nu brugt det i flere år, og det skader hverken fisk eller planter.
Mvh.K.L

Fra : O. Hansen

Dato : 16-08-04 07:45

"Alex" <alex@hotmail_com.invalid> wrote in message
> [...]
> biofilter. Det ser dog ikke ud til at hjælpe. Jeg har tænkt på om det
> måske kunne være en ide at anskaffe en sig nolge græskarper?.
[klip...]

Jeg har også haft problemet, som imidlertid nu er overstået. Jeg har anvendt
trådalgefjerner, som jeg har drysset i vandet. Det har ikke skadet fiskene.
Du kan se det beskrevet i en brochure hos http://www.aquadk.com/

/Ove