/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
HD-problemer
Fra : Andreas N Rasmussen


Dato : 09-05-01 15:30

Ja, så fik jeg jo endelig den omtalte nye HD. Den levede ca. 1,2 uge, og
opgav ævret her i går. Får en ny fra IBM om et par uger.

I mellemtiden må jeg jo bruge min gamle 13,9 gb Quantum, men den er
pludselig blevet fuldstændig syg:

Først ville den slet ikke mounte. Efter en opdatering af driveren fra
os9-diskværktøj dukker den op. Den har det imidlertid ikke særlig godt
med at boote længere (50% chance, ellers fryser den når udvidelserne er
åbnet.)
Efter at have kørt Norton SystemWorks, fik jeg sku' lidt sved på panden,
følgende fejl kommer igen konsekvent:

Check Catalog Tree
A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1191, record 16
"13. Born Again.mp3" has an incorrect extent length.
(10,7,42)
The problem was not fixed at user request.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1191, record 16
"13. Born Again.mp3" has an incorrect extent length.
(10,7,42)
The problem was not fixed at user request.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1191, record 16
"13. Born Again.mp3" has an incorrect data physical length.
(10,7,37)
The problem was not fixed at user request.

Problemet er at hvis jeg ikke skip'er stopper Norton med en ukendt fejl.
Den begynder først at køre et 'VHP check', og leder derefter i en time
efter filesaver information, men da jeg aldrig har brugt dette finder
den naturligvis intet. Hvis man forsøger at fixe, kommer der en ukendt
fejl. (surprise).

Er der nogen der har et foreslag? Er det virkelig så seriøst som den
påstår? Påvirker fejlen ved denne fil, noget andet?
Det er umuligt at slette filen (prøvet både manuelt, med filebuddy og
funkmonkey). Jeg har opdateret driveren (utallige gange), genopbygget
skrivebordet, kørt Diskwarrior, som sagde at partiotionen var for skadet
til at den kunne genopbygge, og prøvet techtool 3 pro, som var ligeså
hjælpsom. Oh jo,jeg har også prøvet diskførstehjælp men den siger, at
der er fejl, den desværre ikke kan rette. Great!

Jeg synes ligesom jeg har prøvet alle de ting, som I altid foreslår, og
jeg har skriftlig studentereksamen på næste fredag, hvor mac'en _skal_
fungere problemfrit?

Håber I kan redde mig.

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

 
 
Erik Richard Sørense~ (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-05-01 18:36

Hej Andreas

Har du startet op fra System Works CD'en? Hvis ikke, så gør det. Det sker
faktisk ofte, at Norton DD stopper, hvis den bliver kørt fra HD'en, for det
kan jo også være, at der er en fejl, lige dér, hvor DD ligger. Og har du
pr'vet at fixe fejlene enkeltvis?

Det, der er galt, er, at hele din Master Directory Block (MDB) i Extend
B-tree'en er i uorden. Dvs., at formatteringen på din HD er ved at gå sig
en tur. Nu skriver du ikke, hvilken version af Norton, du har brugt, men
hvis det _ikke_ er ver. 6, så er der ikke de store chancer for, at du kan
redde disken uden en omformattering. Den version, der ligger på Norton
SystemWorks er ikke helt den samme som på selve NU 6 CD'en.

MEN din disk kan reddes med DiskWarrior, hvis du har den, så skal du blot
starte fra DW CD'en og lave en ny directory fil, så vil problemerne være
væk.

Hvis du nu boede i Århus, så kunne du jo blot ringe og aftale at komme ud
til mig og låne en DiskWarrior, så du kunne få den til at køre igen.....

mvh. Erik Richard

Andreas N Rasmussen wrote:

> Ja, så fik jeg jo endelig den omtalte nye HD. Den levede ca. 1,2 uge, og
> opgav ævret her i går. Får en ny fra IBM om et par uger.
>
> I mellemtiden må jeg jo bruge min gamle 13,9 gb Quantum, men den er
> pludselig blevet fuldstændig syg:
>
> Først ville den slet ikke mounte. Efter en opdatering af driveren fra
> os9-diskværktøj dukker den op. Den har det imidlertid ikke særlig godt
> med at boote længere (50% chance, ellers fryser den når udvidelserne er
> åbnet.)
> Efter at have kørt Norton SystemWorks, fik jeg sku' lidt sved på panden,
> følgende fejl kommer igen konsekvent:
>
> Check Catalog Tree
> A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
> Node 1191, record 16
> "13. Born Again.mp3" has an incorrect extent length.
> (10,7,42)
> The problem was not fixed at user request.
>
> A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
> Node 1191, record 16
> "13. Born Again.mp3" has an incorrect extent length.
> (10,7,42)
> The problem was not fixed at user request.
>
> A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
> Node 1191, record 16
> "13. Born Again.mp3" has an incorrect data physical length.
> (10,7,37)
> The problem was not fixed at user request.
>
> Problemet er at hvis jeg ikke skip'er stopper Norton med en ukendt fejl.
> Den begynder først at køre et 'VHP check', og leder derefter i en time
> efter filesaver information, men da jeg aldrig har brugt dette finder
> den naturligvis intet. Hvis man forsøger at fixe, kommer der en ukendt
> fejl. (surprise).
>
> Er der nogen der har et foreslag? Er det virkelig så seriøst som den
> påstår? Påvirker fejlen ved denne fil, noget andet?
> Det er umuligt at slette filen (prøvet både manuelt, med filebuddy og
> funkmonkey). Jeg har opdateret driveren (utallige gange), genopbygget
> skrivebordet, kørt Diskwarrior, som sagde at partiotionen var for skadet
> til at den kunne genopbygge, og prøvet techtool 3 pro, som var ligeså
> hjælpsom. Oh jo,jeg har også prøvet diskførstehjælp men den siger, at
> der er fejl, den desværre ikke kan rette. Great!
>
> Jeg synes ligesom jeg har prøvet alle de ting, som I altid foreslår, og
> jeg har skriftlig studentereksamen på næste fredag, hvor mac'en _skal_
> fungere problemfrit?
>
> Håber I kan redde mig.
>
> MVH ANR
>
> "You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
> - Bart Simpson

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Andreas N Rasmussen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Andreas N Rasmussen


Dato : 10-05-01 10:32

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Andreas
>
> Har du startet op fra System Works CD'en? Hvis ikke, så gør det. Det sker
> faktisk ofte, at Norton DD stopper, hvis den bliver kørt fra HD'en, for det
> kan jo også være, at der er en fejl, lige dér, hvor DD ligger. Og har du
> pr'vet at fixe fejlene enkeltvis?

Ja den er startet fra System Works cd'en. Og ja uanset hvorledes jeg
prøver at fixe filerne får jeg en ukendt fejl.

> Det, der er galt, er, at hele din Master Directory Block (MDB) i Extend
> B-tree'en er i uorden. Dvs., at formatteringen på din HD er ved at gå sig
> en tur. Nu skriver du ikke, hvilken version af Norton, du har brugt, men
> hvis det _ikke_ er ver. 6, så er der ikke de store chancer for, at du kan
> redde disken uden en omformattering. Den version, der ligger på Norton
> SystemWorks er ikke helt den samme som på selve NU 6 CD'en.

Norton Systemworks 1.0 indeholder Norton DiskDoctor 6.0 (hvad skulle den
på NU cd'en hedde?)

> MEN din disk kan reddes med DiskWarrior, hvis du har den, så skal du blot
> starte fra DW CD'en og lave en ny directory fil, så vil problemerne være
> væk.

> Andreas N Rasmussen wrote:
> > skrivebordet, kørt Diskwarrior, som sagde at partiotionen var for skadet
^^^^^^^^^^^
> > til at den kunne genopbygge, og prøvet techtool 3 pro,


> Hvis du nu boede i Århus, så kunne du jo blot ringe og aftale at komme ud
> til mig og låne en DiskWarrior, så du kunne få den til at køre igen.....

Tak for tilbudet, men jeg bliver nok alligevel i Frederikssund.

Er der virkelig ikke nogen anden måde at slette de filer, som f*cker
B-tree'et op?

Tak for hjælpen Erik, men desværre er det stadig ikke lykkedes mig at
fixe den. Nogen andre forslag? (foruden formatering, som er ude
indtil min Deskstar kommer tilbage fra IBM)

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Erik Richard Sørense~ (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-05-01 13:45

Hej Andreas

Andreas N Rasmussen wrote:

> > Har du startet op fra System Works CD'en? Hvis ikke, så gør det. Det sker
> > faktisk ofte, at Norton DD stopper, hvis den bliver kørt fra HD'en, for det
> > kan jo også være, at der er en fejl, lige dér, hvor DD ligger. Og har du
> > pr'vet at fixe fejlene enkeltvis?
>
> Ja den er startet fra System Works cd'en. Og ja uanset hvorledes jeg
> prøver at fixe filerne får jeg en ukendt fejl.

Ok.

> > Det, der er galt, er, at hele din Master Directory Block (MDB) i Extend
> > B-tree'en er i uorden. Dvs., at formatteringen på din HD er ved at gå sig
> > en tur. Nu skriver du ikke, hvilken version af Norton, du har brugt, men
> > hvis det _ikke_ er ver. 6, så er der ikke de store chancer for, at du kan
> > redde disken uden en omformattering. Den version, der ligger på Norton
> > SystemWorks er ikke helt den samme som på selve NU 6 CD'en.
>
> Norton Systemworks 1.0 indeholder Norton DiskDoctor 6.0 (hvad skulle den
> på NU cd'en hedde?)

Det er den samme, men der er i SystemWorks udgaven inkorporeret et par ekstra
resourcekoder, som bruges i forbindelse med at skifte mellem de forskellige
programmer i SystemWorks, men det har ingen betydning, når du har startet fra
CD'en.

> > MEN din disk kan reddes med DiskWarrior, hvis du har den, så skal du blot
> > starte fra DW CD'en og lave en ny directory fil, så vil problemerne være
> > væk.
>
> > Andreas N Rasmussen wrote:
> > > skrivebordet, kørt Diskwarrior, som sagde at partiotionen var for skadet
> ^^^^^^^^^^^
> > > til at den kunne genopbygge, og prøvet techtool 3 pro,
>
> > Hvis du nu boede i Århus, så kunne du jo blot ringe og aftale at komme ud
> > til mig og låne en DiskWarrior, så du kunne få den til at køre igen.....
>
> Tak for tilbudet, men jeg bliver nok alligevel i Frederikssund.

Tja, der er jo godt nok lidt langt...-)

> Er der virkelig ikke nogen anden måde at slette de filer, som f*cker
> B-tree'et op?

Du kan evt. prøve at køre NDD igen, og så når du får beskederne med filnavnene,
så skriv dem ned og skip fix/fix all. Quit NDD og find de filer på din HD og
slet dem manuelt. Det kan være, du på den måde kan få 'frigjort' de B-tree
nodes, hvor fejlene er. Jeg tror nemlig grunden til at NDD ikke kan reparere er,
at den ikke kan flytte filerne væk fra de 'leaves', så den kan reparere.

> Tak for hjælpen Erik, men desværre er det stadig ikke lykkedes mig at
> fixe den. Nogen andre forslag? (foruden formatering, som er ude
> indtil min Deskstar kommer tilbage fra IBM)

Send mig lige en mail off-list. Jeg har nemlig en ældre version af DiskWarrior
1.0, som jeg godt vil sælge billigt, hvis du har interesse i det.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Andreas N Rasmussen (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Andreas N Rasmussen


Dato : 11-05-01 12:19

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
> > Norton Systemworks 1.0 indeholder Norton DiskDoctor 6.0 (hvad skulle den
> > på NU cd'en hedde?)
>
> Det er den samme, men der er i SystemWorks udgaven inkorporeret et par
> ekstra resourcekoder, som bruges i forbindelse med at skifte mellem de
> forskellige programmer i SystemWorks, men det har ingen betydning, når du
> har startet fra CD'en.




> > > MEN din disk kan reddes med DiskWarrior, hvis du har den, så skal du blot
> > > starte fra DW CD'en og lave en ny directory fil, så vil problemerne være
> > > væk.

Som jeg også quotede i min sidste post:

Andreas N Rasmussen wrote:
> skrivebordet, kørt Diskwarrior, som sagde at partiotionen var for skadet
^^^^^^^^^^^
> > Er der virkelig ikke nogen anden måde at slette de filer, som f*cker
> > B-tree'et op?
>
> Du kan evt. prøve at køre NDD igen, og så når du får beskederne med
> filnavnene, så skriv dem ned og skip fix/fix all. Quit NDD og find de
> filer på din HD og slet dem manuelt. Det kan være, du på den måde kan få
> 'frigjort' de B-tree nodes, hvor fejlene er. Jeg tror nemlig grunden til
> at NDD ikke kan reparere er, at den ikke kan flytte filerne væk fra de
> 'leaves', så den kan reparere.

Og jeg quoter mig selv igen:

Andreas N Rasmussen wrote:
> Det er umuligt at slette filen (prøvet både manuelt, med filebuddy og
> funkmonkey).

Jeg får en fejl -127 når jeg forsøger at slette dem i finder(andre
metoder siger at de har slettet den men den er der stadig):

-127 fsDSIntErr Internal file system error

Så det kan desværre ikke umiddelbart lade sig gøre - det er faktisk det
der var mit problem fra starten af!

> > Tak for hjælpen Erik, men desværre er det stadig ikke lykkedes mig at
> > fixe den. Nogen andre forslag? (foruden formatering, som er ude
> > indtil min Deskstar kommer tilbage fra IBM)
>
> Send mig lige en mail off-list. Jeg har nemlig en ældre version af DiskWarrior
> 1.0, som jeg godt vil sælge billigt, hvis du har interesse i det.

Nej ellers tak.

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Erik Richard Sørense~ (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-05-01 14:32

Hej Andreas

Andreas N Rasmussen wrote:

> Jeg får en fejl -127 når jeg forsøger at slette dem i finder(andre
> metoder siger at de har slettet den men den er der stadig):
>
> -127 fsDSIntErr Internal file system error

OK, prøv at replacere 'Finder'..... Dvs., brug TomeViewer til at trække en ny
Finder ud af arkivet 'Store systemresourcer'. træk den gamle Finder i papirkurven
manuelt og læg den nye ind ved at trække den over den lykkede systemmappe og
genstart. Højst sandsynlig vil den nye Finder så blive lagt et andet sted på
harddisken. Det kan måske hjælpe....

> Så det kan desværre ikke umiddelbart lade sig gøre - det er faktisk det
> der var mit problem fra starten af!

Tja.... Jeg har _et_ forslag til, - hvis du har en gammel version 2.52 version af
TechTools Pro CD'en. Prøv så, om den kan klare det. TTP 3 er anderledes i sin
opbygning, og jeg har bemærket, at den ikke arbejder på samme måde som ver. 2.5.x
gjorde.

Ellers véd jeg snart ikke hvad jeg skal foreslå - andet end en omformattering, men
så mister du jo det hele, og det burde ikke være nødvendig.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Rubini & Rasmussen (12-05-2001)
Kommentar
Fra : Rubini & Rasmussen


Dato : 12-05-01 09:26

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:
> Ja, så fik jeg jo endelig den omtalte nye HD. Den levede ca. 1,2 uge, og
> opgav ævret her i går. Får en ny fra IBM om et par uger.
>
> I mellemtiden må jeg jo bruge min gamle 13,9 gb Quantum, men den er
> pludselig blevet fuldstændig syg:
Det har jeg prøvet et par gange. Erstatning af Finder hjalp dog
kortvarigt. Endte begge gange op med ingenting.

Jeg så også at du skulle til eksamen med Mac'en.
Det tror jeg ikke du når.

Bedste bud er at appelere til nogle virkelige eksperter her i gruppen på
HD-området, og dér kan jeg ikke hjælpe dig, og så tage på besøg med et
par flasker vin. Lav en annonce her i gruppen.

mvh.
Flemming Rubini

Jonas C. Voss (12-05-2001)
Kommentar
Fra : Jonas C. Voss


Dato : 12-05-01 13:23

12/05/01 10:25 - Rubini & Rasmussen [rubini@image.dk] skrev:

> Bedste bud er at appelere til nogle virkelige eksperter her i gruppen på
> HD-området

Eller poste dit problem til en af de engelsk-sprogede mac-grupper, f.eks.
news:comp.sys.mac.hardware.storage

--
MVH Jonas

Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time. I think I've
forgotten this before.
­ Steven Wright


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste