Problemer med at få gl. desktop G3 til at
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 09-05-01 12:59

Hej med jer

Jeg har købt et Radeon Mac Edition kort til min beige G3'er 233 mhz i
forbindelse med at jeg købte et dvd-drev fra en G4'er. På den måde kunne
jeg slå to fluer med et smæk, køre med to skærme samt se DVD-film på min
elskede Mac. Det er imidlertid ikke lykkedes at få DVD-delen til at
virke trods mange forsøg, da kortet og drevet ikke vil tale sammen og
jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal returnere Radeon-kortet, erstatte
det med et 3DFX-kort, så jeg fortsat kan køre med to skærme samt
investere i et Wired4DVD-kort så jeg kan se DVD.

3DFX-kortet har imidlertid kun 8 mb ram mod Radeon-kortets 32 mb og
spørgsmålet er nu om jeg kan mærke tydelig forskel på de kort, når jeg
ikke spiller spil som Quake m.m., men primært bruger min computer til at
lave webdesign, hvor grafikfilerne ikke er så store.

Er der nogen som har erfaring med om det kan lade sig gøre at få
G4-drevet til at spille sammen med 3DFX-kortet og Wired4DVD-kortet, så
man kan se DVD uden at det hakker? Vil Wired4DVD-kortet gøre at jeg kan
se DVD uden at jeg skal installere alle mulige patches?

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-01 14:23

In article <1et57cz.10pf4rd16srngaN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Vil Wired4DVD-kortet gøre at jeg kan
> se DVD uden at jeg skal installere alle mulige patches?

Ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 09-05-01 21:49

> Ja.

Tak for dit korte, men præcise svar Kan du så også svare på om jeg
vil kunne mærke forskel på hhv. 3DFX-kortet og Radeon-korten mht.
opdateringen af skærmen?

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-01 22:11

In article <1et5uoj.hu0tzdu2dgkaN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Tak for dit korte, men præcise svar

Så lidt

> Kan du så også svare på om jeg vil kunne mærke forskel på hhv.
> 3DFX-kortet og Radeon-korten mht. opdateringen af skærmen?

Hvad er det for 3DFX-kort og hvad bruger du Mac'en til?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 14-05-01 09:48

> Hvad er det for 3DFX-kort og hvad bruger du Mac'en til?

Hvilket 3DFX-kort finder jeg ud af i morgen, men jeg bruger Mac'en
primært til webdesign.

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-05-01 11:48

In article <1et5z43.17434511oau142N%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Hvilket 3DFX-kort finder jeg ud af i morgen,

OK

> men jeg bruger Mac'en primært til webdesign.

Så har du i hvert fald ingen gavn af al 3D accelerationen, der er den
dyre del af (de fleste) moderne grafikkort.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk