Dæk skifte
Fra : GOnZo

Dato : 14-08-04 20:50

Hej NG

Jeg vil bare lige høre om dækskifte på en scooter 45, er noget som man selv
klarer eller skal jeg forbi en dæk pusher
det er på en Easy Rider med hjul størrelse 130/90 x10

Slet alt mellem " og " i email adr.
Hilsen GonZO

Fra : GK

Dato : 14-08-04 23:13

> Jeg vil bare lige høre om dækskifte på en scooter 45, er noget som man
selv
> klarer eller skal jeg forbi en dæk pusher
> det er på en Easy Rider med hjul størrelse 130/90 x10

hej du kan da sagtens selv skifte et dæk.. bare du gør det på den rigtige
måde ellers kan de fanme godt være noget seje at få af/ på ...
først skal du ud og dræbe have slangen ... skær 2-3 stykker af på en 5 cm
og skær dem igemmen i den ene side så du kan sætte dem ned over fælgkanten
for at beskytte den når du bruger dækjernene... der næst skal du have
trykket dækket fri af fælgen så det slipper kanten hele vejen rundt i begge
sider .. kan godt være at du skal op og stå på det for at trykke det fri ..
brug træsko ... så fatter du to dækjern til at vippe dækket ud over
kanten med ,, så nu kommer det vigtige du skal starte ved ventilen med
dækjernene og så skal du sørge for at trykke dækket helt ind i midten af
fælgen modsat dækjernene når du vipper dækket ud over kanten gør du ikke
det så får du ikke dækket af .. det er meget vigtig at trykke dækket godt
ind i midten af fælgen hele vejen rundt så går det meget nemmere ,,, og så
i omvendt række følge når det nye dæk skal på,, dog skal du også slutte ved
ventilen ,,, husk lige at give det nye dæk en gang brun sæbe i rundt i
kanten så glider det lettere på og ud på plads når du kommer luft i når du
har monteret det nye dæk ,,, held og lykke

Mvh GK

---

Fra : GOnZo

Dato : 15-08-04 20:53

Tak for beskrivelsen, nu tror jeg godt at jeg selv kan gøre det, når der
skal skiftes dæk.

Fra : GK

Dato : 17-08-04 22:24

"GOnZo" <ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Tak for beskrivelsen, nu tror jeg godt at jeg selv kan gøre det, når der
> skal skiftes dæk.

hej du kan da lige give en lyd fra dig når du har fået skiftet det .. om du
løb ind i problemer ..eller det bare gik glat

Mvh GK

---

Fra : GOnZo

Dato : 19-08-04 20:30

Der går nok et stykke tid før jeg skifter, da scooteren er helt ny, grunden
til jeg spurgte var ren nysgerighed om det er noget man selv kan (nu tør jeg
godt)
eller om man skal have en fagmand med specialværktøj til !
jeg over evt at indvistere i et par vinterdæk. da jo nok ikke kan skade at
køre på lidt smallere / blødere dæk om vinteren

Fra : GK

Dato : 19-08-04 22:21

> [...]
at
> køre på lidt smallere / blødere dæk om vinteren

hej igen

Det er da ikke nogen dårlig ide at skifte til vinter dæk hvis du vil køre i
sne og slud ,,så du kan stå noget bedre ved i det føre ..
sådan en scooter har jo ikke de bedste køeregenskaber når det gælder is og
sne .. man skal squ køre forsigtig på de små hjul ..

P.s
Du kan sagtens skifte de dæk selv .. bare du følger min vejledning .. og
køb et sæt gode dækjern ... så er det ikke noget problem at sætte sådan et
par nye elastikker på scooteren

mvh gk

---