ADSL konfiguration?
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 09-05-01 09:35

Jeg har netop fået installeret ADSL-forbindelse. Nu vil jeg blot høre
hvordan maskinen konfigureres til at få forbindelse til internet. Opkald
til TDC Internets hotline har ikke hjulpet. Hvilke kontrolpaneler skal
indstilles? Skal jeg ikke bruge Remote Acces?

Med venlig hilsen

Leif Hesselberg

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-01 09:43

In article <3AF90146.ECD013D6@post8.tele.dk>,
Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Hvilke kontrolpaneler skal indstilles?

Sæt Appletalk til Ethernet, og TCP/IP til forbind via Ethernet og DHCP.

> Skal jeg ikke bruge Remote Acces?

Nej.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Anders

Dato : 09-05-01 09:46

d. 09/05/01 10:35 skrev Leif Hesselberg på leifberg@post8.tele.dk i artiklen
> [...]

> til TDC Internets hotline har ikke hjulpet. Hvilke kontrolpaneler skal
> indstilles? Skal jeg ikke bruge Remote Acces?

Jeg har Pro@cces, men jeg tror at det er det samme for Netexpress.

Gå ind i TCP/IP, connect via Ethernet, vælg "using DHCP server" (eller hvad
det nu hedder på dansk), luk kontrolpanel og du skulle flyve. Jeg mener ikke
jeg gjorde andet, da jeg skulle igang, men jeg kan huske galt.

Jeg kører 9.1. Hvilken version har du?

Anders

Fra : Anders

Dato : 09-05-01 09:49

d. 09/05/01 10:45 skrev Anders på ajk@mac.com i artiklen
B71ED04E.3521%ajk@mac.com:

> [...]
> det nu hedder på dansk), luk kontrolpanel og du skulle flyve. Jeg mener ikke
> jeg gjorde andet, da jeg skulle igang, men jeg kan huske galt.

Ups. Tillægsråd: Du har nok både fået et normalt og et crossover ethernet
kabel med fra TDK. Begå ikke samme fejl som mig: sikre dig at du bruger
crossover´en.

Anders

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 09-05-01 10:27

Re: ADSL konfiguration fortsat?

> Min Maskine i-Mac G3/350 System 9.1

> Jeg har været i Kontrolpanelet TCP/IP der kun giver 2 muligheder.

Forbind via PPP eller Forbind via AppleTalk(MacIP)

Mvh.

Leif Hesselberg

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-01 11:28

In article <3AF90D60.F0DB1AFA@post8.tele.dk>,
Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Forbind via PPP eller Forbind via AppleTalk(MacIP)

Så har du slået ethernet udvidelserne fra.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-05-01 09:54

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> writes:

> Jeg har netop fået installeret ADSL-forbindelse. Nu vil jeg blot høre
> hvordan maskinen konfigureres til at få forbindelse til internet.

TCP/IP-kontrolpanelet:

- connect via Ethernet
- Configure using DHCP

> Skal jeg ikke bruge Remote Acces?

Nej, ikke til ADSL. Først når du en dag får brug for at forbinde til
nettet fra din mormors sommerhus eller lignende.

-j

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-05-01 11:34

> [...]

> til TDC Internets hotline har ikke hjulpet. Hvilke kontrolpaneler skal
> indstilles? Skal jeg ikke bruge Remote Acces?

Hej Leif

Skriv hvilken Mac du har, hvilket OS (styresystem) du bruger ellers kan
vi ikke hjælpe dig.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 11-05-01 06:15

Jeg har fået det til at virke nu. Takket være hjælp fra denne gruppe. Tak for
hjælpen!

Med venlig hilsen

Leif Hesselberg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-05-01 08:50

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Jeg har fået det til at virke nu. Takket være hjælp fra denne gruppe. Tak for
> hjælpen!

Det er godt at læse.

--
Cordiali saluti Jesper