Hvilken eternitplade-type?
Fra : Hans Paulin

Dato : 14-08-04 19:46

Jeg har stukket et ben igennem en eternittagplade - hvordan er det lige man
ser hvilken type det er?

Taget er oprindelig lagt på i 1966-67, men skiftet med et mage til i 1999...
Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-08-04 20:22

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ser hvilken type det er?
>
> Taget er oprindelig lagt på i 1966-67, men skiftet med et mage til i

Det er rigeligt at kende målet på bølge-højden/længden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-08-04 20:53

Preben Riis Sørensen skrev:

> Det er rigeligt at kende målet på bølge-højden/længden.

Takker - tar en stump med så
Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-04 20:26

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har stukket et ben igennem en eternittagplade - hvordan er det lige
man
> ser hvilken type det er?

Mål den, tag ned i tømmerhandlen, eller nogen med et kvalificeret sortiment,
der findes 2 str, den ene ca.½ så stor som den anden. Da jeg lavede det
stunt, skulle jeg pludselig tage stilling til om den skulle have afskåret
hjørne el. ej, jeg tog den m. helt, og skar det selv af med en nedstryger.

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-08-04 20:55

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Mål den, tag ned i tømmerhandlen, eller nogen med et kvalificeret
> sortiment, der findes 2 str, den ene ca.½ så stor som den anden.

Nå, så er det jo nemt nok!

> Da
> jeg lavede det stunt, skulle jeg pludselig tage stilling til om den
> skulle have afskåret hjørne el. ej, jeg tog den m. helt, og skar det
> selv af med en nedstryger.

Jeg har selv skiftet taget i sin tid og skar da alle hjørnerne af med en
vinkelsliber...

Tak for input!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 12:18

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har stukket et ben igennem en eternittagplade - hvordan er det lige
man
> ser hvilken type det er?

Nemt.

Tag en tommestok og mål fra bølgeTOP til BølgeTOP, aftså vandret på pladen.

hvis der er :

ca. 12,5 cm = 5" = B5
ca. 15 cm = 6" = B6
ca. 17,5 cm = 7" = (gæt selv B7

VH Henrik (der lever at at sælge bl.a. eternitplader)

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-08-04 08:52

H. Johansen skrev:

> [...]
> ca. 15 cm = 6" = B6
> ca. 17,5 cm = 7" = (gæt selv B7
>
> VH Henrik (der lever at at sælge bl.a. eternitplader)

Fornemt!

Tak skal du ha'!
Hans