remote control pc fra powerbook 12"
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-08-04 18:39

Hej NG.

Der må være nogen af jer der har nogen erfaringer med subject. Hvad skal
man gøre?

Jeg spørger fordi jeg gerne vil køre nogen bl.a. Cad-programmer fra en
pc og en ordbog. Til min PB 12" er der koblet en ekstern skærm og den
nye pc håber jeg slet ikke behøves en skærm! Hvad gør man?

Man kører vel et serverprogram på pc´en og clientprogram på mac´en og
forbinder computerne gennem min linksys router?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-08-04 19:07

On 2004-08-14 19:39:12 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> said:

> [...]
>
> Man kører vel et serverprogram på pc´en og clientprogram på mac´en og
> forbinder computerne gennem min linksys router?

Hvis du bruger Windows XP (tro ikke det omfatter "Home" versionen), er
det en nonrbrainer - du henter bare Remote Desktop Connection hos MS:

<http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient>

På PC'en åbner du kontrolpnelet "System" og vælger vanebladet "Remote".
Kryds "Allow users to connect remotly to this computer" af. Du skal
huske at give dig selv tilladelse til at logge på remote - Klick på
knappen "Select Remote Users"

Har du ikke XP (eller Windows NT4/2K terminalserver, hvad jeg tvivler
på) må du bruge noget VNC eller Timbuktu.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-08-04 11:22

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> On 2004-08-14 19:39:12 +0200, Martin Jørgensen
> <unoder.spam@spam.jay.net> said:
-snip-

> Hvis du bruger Windows XP (tro ikke det omfatter "Home" versionen), er
> det en nonrbrainer - du henter bare Remote Desktop Connection hos MS:

> [...]

Ok. Der står på det link du angav at man kan "Print from Windows
programs to the printers connected to your Macintosh."

Nu står jeg måske også og skal have en ny (brugt) laserprinter og
problemet er jo som regel at finde mac-kompatible printere, så jeg ville
hellere have at man fra mac´en kan printe ud på windåse-pc´en? Det kan
man måske ikke med det program du har linket til?

Måske kan VNC eller timbuktu, som du nævnte det - eller hvad?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 14-08-04 19:20

On Sat, 14 Aug 2004 19:39:12 +0200, Martin Jørgensen wrote:

> Jeg spørger fordi jeg gerne vil køre nogen bl.a. Cad-programmer fra en
> pc og en ordbog. Til min PB 12" er der koblet en ekstern skærm og den
> nye pc håber jeg slet ikke behøves en skærm! Hvad gør man?

Sætter en skærm på PC'en. Hvis du skal sidde med noget CAD, bliver man
lynhurtigt træt af at ikke sidde direkte på PC'en. Alternativt kan du
anskaffe dig en skærmswitch (hedder svjh noget andet når det er til 2
PC'er til en skærm end omvendt).

--
MVH
osv...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-08-04 11:19

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> lynhurtigt træt af at ikke sidde direkte på PC'en. Alternativt kan du
> anskaffe dig en skærmswitch (hedder svjh noget andet når det er til 2

Det har jeg også overvejet, men har ikke lige kunnet finde sådan en
skærm-switcher.

mvh.
Martin Jørgensen