Så skete det!
Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 14-08-04 18:16

Igår fredag på vej til skole hoppede en betjant satme ud fra et buskads og
stoppede mig på min scooter 30 inde i byen!

blev dog ikk målt, så der kan jeg ikk få en bøde i hvert fald!

min scooter er hot 50
med techinigas basic udst,
andet toipstykke
skiven pillet

de vil have den til undersøgelse i synshallen men hvad gør de ved min
knallert? er lidt i tvivl og hvad bliver min bøde sårn ca på? jeg er 16 år
og lige begyndt på gymnasiet og det er første gang jeg blir stoppet af
politiet!

mvh Morten

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 14-08-04 20:42

Hentede Falck den?
Hvis de gjorde får du en regning, synshallen tager de ulovlige dele, og du
får en bøde, jeg vil tro, den er på 500.-. Det dyre er Falck.

/Ole

Fra : Elbarto

Dato : 14-08-04 22:37

"/Ole (6000)" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanetHER.dk> skrev i en meddelelse
> Hentede Falck den?
> Hvis de gjorde får du en regning, synshallen tager de ulovlige dele, og du
> får en bøde, jeg vil tro, den er på 500.-. Det dyre er Falck.
>
> /Ole

Falck starter ved 800kr så et abbo til 270kr kan betale sig for så slipper
man for falck regningen man skal bare gøre betjenten opmærksom på at man
har falck abbo. Ofte (ok er 25år) så slipper man sku når de opdager falck
abbo

Elbarto

Fra : K

Dato : 14-08-04 21:51

500.- i bøde for konstruktiv ændring + at de snupper tundelene

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-04 10:51

K skrev:

> 500.- i bøde for konstruktiv ændring + at de snupper tundelene

+ regningen fra Falck hvis de har hentet den

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 15-08-04 13:20

"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> 500.- i bøde for konstruktiv ændring + at de snupper tundelene

Bøden er kr.1000,- for konstruktiv ændring, i hvert fald når det gælder
45'er.

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 15-08-04 14:46

det er kun en 30, og tror også de tager højde for at jeg er under uddannelse
eller noget i den stil!

Fra : RpR

Dato : 15-08-04 15:56

> Bøden er kr.1000,- for konstruktiv ændring, i hvert fald når det gælder
> 45'er.

Bøden for konstruktive ændringer er svjh. ellers den samme. Til gengæld får
du en bøde på 500,- oveni på 45'eren fordi du kørte for stærkt. Hvis du
kører over 70% for stærkt så er bøden 1000,-

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : RpR

Dato : 15-08-04 15:58

Synshallen splitter den ad og stjæler alt de mener er ulovligt. Til tider er
de lidt for flinke og render med ting der ER lovlige, så det skal du lige
være opmærksom på. Der er grænse for hvad man skal finde sig i

Bøden blir typisk på 1500,- + falck regning. Bøden blir normalt halveret
hvis din indtæg er under så-og-så-meget. Hvis du får SU er du ihvertfald
sikret nedsættelse med 50%.

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 15-08-04 16:41

jeg får ikke engang SU

hmm hvad gør jeg så hvis de tager nogle lovlige dele fra min knallert?
i øvrigt får jeg ikk en bøde for at køre for hurtigt da de ikke oplyste mig
om hvor hurtigt jeg kørte, ergo har du ikk målt mig! betjenten kunne bare se
jeg kørte for hurtigt!

i familien har vi et falck abbn. kan det ikk bruges i forbindelse med
afhenting af dyret? oplyste ikke plolitimanden om dette da jeg ikke vidste
vi havde det! men kan det stadig nås? hvis det altså duer :S

mvh Morten

Fra : RpR

Dato : 15-08-04 17:33

> hmm hvad gør jeg så hvis de tager nogle lovlige dele fra min knallert?

Klager på politigården

> [...]
mig
> om hvor hurtigt jeg kørte, ergo har du ikk målt mig! betjenten kunne bare

Medmindre du har vidner på du ikke kørte for hurtigt så er hans ord stærkere
end dit ord da han er ansat af staten, og har han bedømt dig til at køre
over 30km/t så får du en bøde for det

> i familien har vi et falck abbn. kan det ikk bruges i forbindelse med
> afhenting af dyret? oplyste ikke plolitimanden om dette da jeg ikke vidste
> vi havde det! men kan det stadig nås? hvis det altså duer :S

Bøderne blir tilsendt på en giro engang i nær fremtid, og hvis der er en
falck regning skrevet sammen med bøderne så skal du på politigården med
papirer på at du har falck abbo, så burde de ordne det.

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 15-08-04 18:03

jeg mener altså ikk politimanden uden bevis kan sige jeg har kørt over 30!
kan det ikk passe?
jeg mener at det kræver en måling og at han oplyser kig om at jeg har kørt
for stærkt? eller er jeg galt på den?

Fra : RpR

Dato : 16-08-04 16:23

> [...]
> kan det ikk passe?
> jeg mener at det kræver en måling og at han oplyser kig om at jeg har kørt

Hvis han siger du har kørt for stærkt, så har du kørt for stærkt. Kender
ingen der har fået dommeren overbevist om noget andet endnu.

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 16:29

RpR wrote:

> Hvis han siger du har kørt for stærkt, så har du kørt for stærkt.
> Kender ingen der har fået dommeren overbevist om noget andet endnu.

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er bøden så for at kører for stærkt.
Den er måske den samme om man kører 35km/t eller 95km/t :-?

/Jens

Fra : RpR

Dato : 17-08-04 22:13

> Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er bøden så for at kører for stærkt.
> Den er måske den samme om man kører 35km/t eller 95km/t :-?

Yes, bøden er 500,-

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 07:25

RpR wrote:

> Yes, bøden er 500,-

Jamen det er vel standartbøden for konstuktiv ændring og har vel i princippet
intet med hastigheden at gører, mig bekendt må en alm 30'er da gerne kører
feks 45 km/t så længe man ikke har fusket med den.
Jeg tror du roder begreberne en lille smule sammen.

/Jens (med lovlig maxi og Kawasaki KR-1 med 60 hk)

Fra : RpR

Dato : 18-08-04 10:09

> [...]
> feks 45 km/t så længe man ikke har fusket med den.
> Jeg tror du roder begreberne en lille smule sammen.

Niks, jeg har lige ledt bødekataloget fra rigsadvokaten igennem og ville
egentligt have fundet at der decideret stod 30km/t, men fandt kun det her:

Ved lov nr. 292 af 28. april 2000 er der indført hastighedsgrænser for
både registreringspligtig og ikke-registreringspligtig knallert, jf.
færdselslovens § 43 a.

Af en anden u-rar ting er grænsen for frakendelse af kørekortet nu sænket
til 60% overskridelse for EU 45km/t knallerter

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 13:56

RpR wrote:

> Niks, jeg har lige ledt bødekataloget fra rigsadvokaten igennem og
> ville egentligt have fundet at der decideret stod 30km/t, men fandt
> kun det her:

Det er der nok en grund til.

> Ved lov nr. 292 af 28. april 2000 er der indført hastighedsgrænser for
> både registreringspligtig og ikke-registreringspligtig knallert, jf.
> færdselslovens § 43 a.

Mon ikke det så skal opfattes på den måde at man ikke på en 30'er
må kører mere end hvad der på det pågældende sted er lovligt at kører.
Feks at man ikke kører 30km/t hvor der er begrænsning til 15km/t.

> Af en anden u-rar ting er grænsen for frakendelse af kørekortet nu
> sænket til 60% overskridelse for EU 45km/t knallerter

Bliver fartbøden ikke også regnet ud fra at en 45'er kun må kunne
kører 45km/t og ikke ud fra pågældende hastighedsgrænse nu.
Altså over 72km/t på en 45'er koster vel kortet nu om dage uanset
om man må kører 80km/t på den pågældende vej, eller har jeg
misforstået noget.

/Jens

Fra : RpR

Dato : 18-08-04 16:36

> Mon ikke det så skal opfattes på den måde at man ikke på en 30'er
> må kører mere end hvad der på det pågældende sted er lovligt at kører.
> Feks at man ikke kører 30km/t hvor der er begrænsning til 15km/t.

Der er en generel hastigheds grænse, og den er representeret i §43a af
færdselsloven. Havde jeg haft en lovsamling at slå op i havde jeg med glæde
citeret =)

> [...]
> Altså over 72km/t på en 45'er koster vel kortet nu om dage uanset
> om man må kører 80km/t på den pågældende vej, eller har jeg

Jo, hastigheds bøden blir udregnet fra mindste gældende grænse. Dvs 45km/t
medmindre man kører i 30km/t zoner osv.
Pappet ryger ved 72km/t nu. Endvidere deles der bøder ud. 500,- hvis
overskridelsen er under 60%, og 1500,- hvis den er over 60%.

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 17:52

RpR wrote:

> Der er en generel hastigheds grænse, og den er representeret i §43a af
> færdselsloven. Havde jeg haft en lovsamling at slå op i havde jeg med
> glæde citeret =)

Og hvad forstår du så ved generel hastigheds grænse andet end at alle
kørertøjer skal overholde hastigsgrænsen på det pågældende sted.
Uden dokumentation får du mig ikke overbevist om at jeg vil få et farbøde
for evnt at kører 45km/t ned af en stejl bakke på min lovlige Maxi.
Det er stadig min mening at det ulovlige på en 30'er er at foretage konstruktive
ændringer på motoren.

/Jens

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 16-08-04 18:48

> Hvis han siger du har kørt for stærkt, så har du kørt for stærkt. Kender
> ingen der har fået dommeren overbevist om noget andet endnu.

Det kan da ikke være rigtigt !
I bil og på motorcykel, SKAL de måle ovetrædelse over en vis afstand eller
skyde dig med laseren.
Mener du virkelig at der gælder andre lempeligere regler for politiets
bevisbyrde, når der er tale om en knallert 30 ???
Mvh
Jess

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 16-08-04 18:56

jeg mener også kun jeg kan få en fartbøde hvis jeg bliver målt!
han kan sagtens se jeg kører for hurtigt det er en side af sagen, men mener
ikk de må idømme mig en fartbøde hvis de ikke har målt mig! jeg mener de
havde givet mig en bøde hvis de målte mig! men skal nok også lig smide et
indlæg når jeg får bøden :D

Fra : RpR

Dato : 17-08-04 22:14

> [...]
> Mener du virkelig at der gælder andre lempeligere regler for politiets
> bevisbyrde, når der er tale om en knallert 30 ???

Jeg er blevet knaldet engang på at betjenten skrev "tydeligvis over 30km/t",
så det kan de åbentbart

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 18-08-04 20:45

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet knaldet engang på at betjenten skrev "tydeligvis over
30km/t",
> så det kan de åbentbart

Hvis en dommer, på det grundlag, dømmer dig, mener jeg du har en RET god
appelsag !
Men okay, hvis jeg selv kom flintrende med 75, ville jeg nok bare betale...
Mvh
Jess