Java er Java er Java?
Fra : Otto

Dato : 14-08-04 12:09

Min pc gik helt agurk af en eller anden årsag, så jeg valgte at starte med
alt på ny, ja, man kan sige, at jeg havde ikke andet valg.
Mit problem nu er, at jeg hele tiden har kunnet afvikle streaming video og
andet uden problemer på XP platformen, med Microsofts Explorer, og med Java
fra Sun samt Java fra Microsoft.
Min opsætnin g har kørt med Suns Java slået fra og med Microsofts
Javaversion slået til.
Nu hvor man ikke kan downloade Java fra Microsoft, har jeg downloaded den
seneste Java version fra Sun, men jeg kan ikke få systemet til at fungere
som i "gamle dage".
Er der nogen, som har et råd i den forbindelse, hører jeg gerne fra dem.
Jeg har ikke alt for meget forstand på edb, og jeg synes, at det er
ærgerligt, at der ikke er mere ens standarder, som selv Microsoft skulle
respektere.
Min gamle pc, som kører WIN 98, og er en gammel sag, kører perfekt med
video.

Otto

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-08-04 14:50

"Otto" <otto@stiedl.dk> writes:

> Mit problem nu er, at jeg hele tiden har kunnet afvikle streaming video og
> andet uden problemer på XP platformen, med Microsofts Explorer, og med Java
> fra Sun samt Java fra Microsoft.

Er det problemet?!? :)

> [...]
> seneste Java version fra Sun, men jeg kan ikke få systemet til at fungere

Så, du brugte Microsofts meget gamle og fejlbehæftede "JVM".

> Er der nogen, som har et råd i den forbindelse, hører jeg gerne fra dem.

Du kan vælge at geninstallere Microsofts "JVM". Microsoft stiller den
ikke engang selv til rådighed mere (så de, fx banker, der kræver den
skulle måske til at komme med i det nye årtusinde :), men den kan stadig
findes på nettet.

Google fandt denne
<URL:http://www.entsol.com/html/the_microsoft_jvm.html>
Der er mange flere.

> Jeg har ikke alt for meget forstand på edb, og jeg synes, at det er
> ærgerligt, at der ikke er mere ens standarder,

Det er der skam.

> som selv Microsoft skulle respektere.

Men det gjorde de ikke. Derfor fik de forbud mod at udgive deres
"forbedrede" JVM.

Den officielle Java har udviklet sig siden den gang, men er stadig
bagudkompatibel. Microsofts proprietære udvidelser virker stadig kun i
Microsofts "JVM". Desværre er der stadig nogen der bruger appletter
skrevet specifikt til Microsofts ikke-Java-kompatible "JVM". De er
skyld i det problem du har.

/L

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-08-04 11:18

> [...]
> seneste Java version fra Sun, men jeg kan ikke få systemet til at fungere

Måske skulle du prøve at specificere bare et af de problemer som du løber
ind i.

Niels Dybdahl