Kapers
Fra : Torben Svendsen

Dato : 14-08-04 09:52

Kære gruppe

Jeg har nogle frø fra tallerkensmækkere, som jeg gerne vil lave til kapers.
Er er en, der kan hjælpe med en opskrift?

På forhånd tak.

Torben Svendsen
www.sydjyskvinselskab.dk

Fra : Gazi

Dato : 15-08-04 22:13

"Torben Svendsen" skrev d. 14-08-04 09:52 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg har nogle frø fra tallerkensmækkere, som jeg gerne vil lave til
kapers.
> Er er en, der kan hjælpe med en opskrift?

Jeg har to opskrifter, men har ikke selv prøvet dem.

1. 2½ dl eddike
1 spsk salt
1 laurbærblad
1 knsp peber
1 knsp muskat
1 spsk sukker

Eddikelagen bringes i kog. Tilsæt de grønne frø og kog dem i 2 min.
Kom dem i rene glas med lagen.Og tilsæt evt. konserveringsmiddel.

2. Læg de grønne frø i saltet eddike og lad dem trække i 4 uger.

God fornøjelse
Hilsen Gazi

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Svendsen

Dato : 16-08-04 12:21

>"Gazi" skrev

> Jeg har to opskrifter, men har ikke selv prøvet dem.
[klip]

Tak for hjælpen. Jeg glæder mig til at prøve dine opskrifter.

Venligst
Torben Svendsen