Startspærre med kode?
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-08-04 11:02

Hej

Efter at have læse lidt om problemet med at tyve bryder ind i huse, for at
stjæle bilnøglen og derefter at køre væk i bilen, undre det mig at man ikke
bruger startspærre med kode. Som dem Citroen brugte i nogle år.

Hvad er grunden til at man ikke bruger dem? Eller nøgler med fingeraftryks
genkendelse?

Br,
Morten

Fra : Jens

Dato : 14-08-04 11:10

Morten Klostergaard <mgk@tera.dk.invalid> wrote:

> [...]
> stjæle bilnøglen og derefter at køre væk i bilen, undre det mig at man ikke
> bruger startspærre med kode. Som dem Citroen brugte i nogle år.

Det er bøvlet.

> Hvad er grunden til at man ikke bruger dem? Eller nøgler med fingeraftryks
> genkendelse?

Det er dyrt og usikkert (Man vil jo gerne være sikker på at man kan få
sin egen bil til at køre).
--

Jens f

Fra : Lars

Dato : 14-08-04 12:38

Hejsa,

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> Det er bøvlet.

Men i praksis er det nu ikke slemt syntes jeg. Vi har en Saxo som
bil-nummer-2 med kodesystemet i, det bliver lynhurtigt en vane og tager vel
2 sekunder ekstra at starte bilen, højst... Og netop det med at det ikke er
nok bare at stjæle nøglen for at starte bilen er vel egemtlig ret smart.

** Lars

Fra : ///JJ

Dato : 14-08-04 11:11

Morten Klostergaard wrote:
> [...]
> nogle år.
>
> Hvad er grunden til at man ikke bruger dem? Eller nøgler med

Jeg ved ikke med de moderne biler, men min 1989 BMW E30 320i har også
startspærre-kode (dog valgfri). Det er dog kun fordi den har den store
board-computer.

///JJ

Fra : Mikael L

Dato : 14-08-04 15:24

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke med de moderne biler, men min 1989 BMW E30 320i har også
> startspærre-kode (dog valgfri). Det er dog kun fordi den har den store
> board-computer.

Ja det startede de med i 1986 på E32 sammen med den store board-computer.

Mikael

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 14-08-04 21:31

Giver ikke meget for startspærre alligevel.

havde en gammel eftermonteret Cobra startspærre i bilen, med sådan en lille
nøgle.
nøglen gik i stykker, da jeg var på job, så jeg havde ikke andre muligheder,
end at
prøve at fjerne startspærren.

Det tog 10 minutter, så var hele balladen pillet ud, og de rigtige
forbindelser forbundet igen.

Så hvis nogen ønsker at stjæle din bil, så forsvinder den.

Hvadenten de har fejeblad med, eller de bruger tiden det tager.

Næh... sæt en hemmelig kontakt til strømmen til benzinpumpen. Det er langt
mere effektivt :)

God påske

/Morten