forening, sletning og følgende krav??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-04 01:31

Hejsa

En sejlklub har et kontingent og en leje for at have sin båd liggende.
Man har en havnekontrakt, og har betalt et beløb på ca. kr 10.000 for
at have retten til en plads. Pladsen kan ikke gensælges, og beløbes
kan ikke refunderes på nogen måde.

Klubkontingent og havneleje betales forud pr. halve år. Ved for sen
betaling er der en almindelig rykkerprocedure og ved forsat manglende
betaling, er der en paragraf i vedtægterne om, at man bliver
administrativt slettet og dermed mister alt, hvis fristerne
overskrides. Med andre ord, man bliver ganske enkelt udmeldt af
foreningen. Der er ikke tale om en ekslusion, men om en
"administrativ" sletning.

Det sker ca. 2 måneder efter, at betalingsfristen og de fremsendte
rykkere ikke betales.

Men, foreningen fastholder *hele* sit krav, altså et halvt års
kontingent og et halvt års havneleje til trods for, at man har opsagt
aftalen/kontrakten.

Kan det være rigtigt? Jeg mener, at man kun kan forlange kontingent og
havneleje frem til den dato, man sletter medlemmet og ikke flere
måneder frem. Aftalen er jo opsagt, og derfor bør foreningen ikke
kunne kræve betalinger, der strækker sig efter opsigelsen...

Er der en jurist her som kan vurdere dette?

Claus

Fra : Henrik

Dato : 13-08-04 03:04

On Fri, 13 Aug 2004 02:31:29 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>måneder frem. Aftalen er jo opsagt, og derfor bør foreningen ikke
>kunne kræve betalinger, der strækker sig efter opsigelsen...

Det skulle da undre mig voldsomt, hvis foreningen dermed foretager sig
noget ulovligt. De burde da netop vide bedre og kende loven?

Mvh
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-04 03:29

På ejendommeligvis fremsatte Henrik følgende påstand:

> Det skulle da undre mig voldsomt, hvis foreningen dermed foretager
sig
> noget ulovligt. De burde da netop vide bedre og kende loven?

Er du meget dum eller hvad?

Læs gruppens fundats!

Claus

Fra : Henrik

Dato : 13-08-04 04:32

On Fri, 13 Aug 2004 04:28:35 +0200, "Claus Tersgov"

>Er du meget dum eller hvad?

Undskyld, jeg forsøgte bare at leve op til det juridiske geni, Clavus'
brilliante svar i en anden tråd.

"det skulle da undre mig voldsomt, hvis KAB/SAB dermed foretager sig
noget ulovligt. De burde da netop vide bedre og kende loven?

Claus"

Håber Clavus tilgiver mig.

Mvh
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-04 05:07

På ejendommeligvis fremsatte Henrik følgende påstand:

> Undskyld, jeg forsøgte bare at leve op til det juridiske geni,
Clavus'
> brilliante svar i en anden tråd.

Nej, du spiller direkte dum!

Jeg har *ikke* givet noget svar, jeg har specifikt *spurgt* manden, om
han kan henvise til en konkret lovtekst, som kan underbygge de udsagn,
han fremsætter. Dernæst afslutter jeg med at konkludere, at hans svar
er i direkte modstrid med den politik, som nogle af landets største
almennyttige boligforeninger har som almindelig praksis. Læg i øvrigt
mærke til spørgsmålstegnet til sidst..

Det er noget ganske andet set i forhold til dit spillen karlsmart, og
et hurtigt tilbagekig i gruppen viser, at det er ikke første gang!

News:dh9dc0lgui6804fh5fapjt37j54f222tot@4ax.com siger vist alt, hvad
der er at sige!

Claus

Fra : Henrik

Dato : 13-08-04 05:39

On Fri, 13 Aug 2004 06:06:53 +0200, "Claus Tersgov"
> [...]

>er i direkte modstrid med den politik, som nogle af landets største
>almennyttige boligforeninger har som almindelig praksis. Læg i øvrigt
En konklusion med et ? til sidst... hvor genialt.

Mvh
Henrik

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 13-08-04 15:54

Claus Tersgov skrev sålydende:

> På ejendommeligvis fremsatte Henrik følgende påstand:

Med den svada taber jeg lysten til at vurdere dit problem.

høa

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-04 23:39

På ejendommeligvis fremsatte Hugo Østergaard-Andersen følgende
påstand:

> Med den svada taber jeg lysten til at vurdere dit problem.

Sådan er livet jo, nærtagende martyrer er der alle vegne

Claus

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-08-04 14:19

Claus Tersgov wrote:
-snip-
> [...]
> måneder frem. Aftalen er jo opsagt, og derfor bør foreningen ikke
> kunne kræve betalinger, der strækker sig efter opsigelsen...

Nej, hvis det er aftalt at man betaler 1/2-årligt forud, så gør man det
uanset at du kun vil betale indtil datoen du opsiger aftalen.

mvh.
Martin Jørgensen