Over 24 timers forsinkelse på charterhjemr~
Fra : Bakke

Dato : 12-08-04 20:14

På en - i øvrigt udmærket - ferie til Dansk Vestindien blev vi mere end 24
timer forsinket på hjemturen.
Nogle deltagere blev _meget_ kede af at de derfor ikke kunne nå hjem til
diverse aftalte fester m.m.
Vi havde selv forinden tegnet en all-round luxusforsikring hos Gouda, men
der står ikke noget om forsinkelse på hjemrejsen i betingelserne.
Egentlig gjorde det os heller ikke noget - det var rart at få et ekstra døgn
i det gode vejr - _men_ bør der egentlig ikke være en
erstatningspligt/godtgørelseapligt hos udbyderfirmaet Rejsebureauet Dansk
Vestindien ?
Der findes ganske vist en passus om forsinket bagage i betingelserne. Ret
beset var vores bagage jo forsinket i mere end et døgn - men det var vi jo
også selv . Så jeg er i tvivl om der kan være noget at hente der ?
Dette spørsgmål er mere ment teoretisk end praktisk . Men et godt svar
ville kunne bringe mit sind i ro !

Mvh

Bo K

Fra : Peter G C

Dato : 12-08-04 20:22

"Bakke" <No@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i det gode vejr - _men_ bør der egentlig ikke være en
> erstatningspligt/godtgørelseapligt hos udbyderfirmaet Rejsebureauet Dansk

Gar du lidt et økonomisk tab?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bakke

Dato : 12-08-04 20:35

> Har du lidt et økonomisk tab?

Egentlig ikke - og jeg troede at jeg i min beskrivelse havde klargjort at
jeg ikke umiddelbart falder ind under de sædvanlige regler for erstatning
( som jo netop i dansk ret forudsætter at der er tale om et direkte
økonomisk tab ). Men at der måske kunne eksistere andre, generelle regler i
netop et tilfælde som mit. Men som jeg også skrev er det mere af
nysgerrighed end af grådighed, jeg stillede spørgsmålet.
Mvh

Bo K

Fra : Peter G C

Dato : 12-08-04 21:24

> Egentlig ikke

Måske lov om pakkerejser kan hjælpe dig, ellers kan jeg ikke se noget
grundlag for et erstatningskrav.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Gerner

Dato : 12-08-04 21:45

On Thu, 12 Aug 2004 22:23:50 +0200, "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>"Bakke" <No@spam.dk> skrev i en meddelelse

>Måske lov om pakkerejser kan hjælpe dig, ellers kan jeg ikke se noget
>grundlag for et erstatningskrav.
>
>/Peter

Så var det her jørvad drengen kunne skrive sin vittighed om rejsegarantifonden.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-08-04 21:47

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så var det her jørvad drengen kunne skrive sin vittighed om
rejsegarantifonden.

Jeg ææælllsker dig Gverner.

Hr. Bjørn

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 12-08-04 21:51

> Så var det her jørvad drengen kunne skrive sin vittighed om
> rejsegarantifonden.

Eller det var her du skulle overholde den anti-snik-snak regel du selv så
ihærdigt håndhæver?

Du er en kværulant Gerner. Du er ganske vist god, når du holder dig til
sagen, men hvis du brugte lidt mere energi på at svare korrekt på dem du
*kan* svare korrekt på og så ignorerer dem, du ikke kan eller ikke gider, så
ville du ikke få en blodprop hver gang nogen gør noget forkert.

Inden andre siger det, så nej, jeg bidrager ikke til noget herinde, men jeg
følger fascineret mange af indlæggende, da jeg synes jeg har meget at lære
(nysgerrighed) og det bliver mere spoleret af Gerners sure opstød end af de
få indlæg, som er snik-snak/OT.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Gerner

Dato : 12-08-04 23:31

On Thu, 12 Aug 2004 22:50:44 +0200, "Kim Fritze Sillasen [9000]"
<Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>(nysgerrighed) og det bliver mere spoleret af Gerners sure opstød end af de

Dit bidrag til snik-snak klubben er noteret.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-08-04 13:52

> Dit bidrag til snik-snak klubben er noteret.

Heldigvis kan mine tælles på en hånd, mens dine er utallige.

Fra : Gerner

Dato : 13-08-04 17:13

On Fri, 13 Aug 2004 14:52:18 +0200, "Kim Fritze Sillasen [9000]"

>Heldigvis kan mine tælles på en hånd, mens dine er utallige.

Det er jo heldigvis rent løgn.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto