FUT: dk.videnskab.religion
Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-04 12:28

Hej.

Alle jer som hele tiden skal inddrage religion i diverse tråde(læs:rigtig
mange), kan i for høvlan da ikke tage jeres OT debat et andet sted hen?
Bliver træls i længden at tjekke 50-100posts igennem, for bare at finde ud
af at i snakker religion, og som slet ikke har noget med emnet at gøre...

TAK!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 13-08-04 12:43

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> af at i snakker religion, og som slet ikke har noget med emnet at gøre...

Jeg ved ikke lige, hvem du hentyder til.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-04 13:51

> Jeg ved ikke lige, hvem du hentyder til.

Prøv at tænke dig godt om :)

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 13:38

> [...]
> af at i snakker religion, og som slet ikke har noget med emnet at gøre...

For mange er sexmoral og religion uløseligt sammenknyttet, altså er det
relevant. Så kunne du ikke lege netbetjent et andet sted?

TAK!

Per V.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-04 13:52

> For mange er sexmoral og religion uløseligt sammenknyttet, altså er det
> relevant. Så kunne du ikke lege netbetjent et andet sted?

Men når debatten munder ud i folks fortolking af bibles ord, er vi så ikke
kommet for langt?

Fra : Per O.

Dato : 13-08-04 14:18

Klaus G. wrote:

> Men når debatten munder ud i folks fortolking af bibles ord, er vi så
> ikke kommet for langt?

Tjaeeee... nu er danmark jo et såkaldt kristent land, og der er mange
kristne mennesker i dette land. Så er det vel meget relevant at den
religiøse side tages med i det seksuelle liv. Der er mange mennesker som
lever et mere eller mindre forkrøblet sexliv netop på grund af religiøse
regler og opfattelser og ikke mindst begrænsninger, somde mener stammer fra
bibelen !
At du så ikke behøver at følge de regler som folk opfinder/finder i bibelen
eller andre steder, er jo noget helt andet. Det står dig frit for ikke at
acceptere bibelen som den evige sandhed, men så må du også acceptere at der
er andre som lever efter det som står i bibelen. Ingen har vel mere ret end
den anden, men der er bare to forskellige opfattelser af bibelens værdi.
Den slags hedder tolerance .. noget vi normalt bryster os af at have i
danmark !

Per O.

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 15:06

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> At du så ikke behøver at følge de regler som folk opfinder/finder i
bibelen
> eller andre steder, er jo noget helt andet.

Ligesom man ikke nødvendigvis altid behøver slavisk at følge de regler, som
folk opfinder i usenet. Diskussioner, der ikke kører ud ad tangenter, har
det med at blive kedelige. Som vi siger i "dk.fritid.jernbaner": Det er tit
ude på sidebanerne, det spændende sker.

Per V.

Fra : Frontier

Dato : 14-08-04 09:53

Hejsa :)

On Fri, 13 Aug 2004 14:37:34 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
>>
> For mange er sexmoral og religion uløseligt sammenknyttet, altså er det
>relevant. Så kunne du ikke lege netbetjent et andet sted?

Enig. De 2 ting er ret tæt forbundet. Og uanset hvad man tror og
hvordan man har sit sexliv, gælder det at man skal stadig respektere
de der har en anden mening end én selv. Sålænge man holder sig inden
for loven er der ikke en retning der er bedre end en anden.

Mange af de holdninger vi idag har om seksualitet og hvad der er
korrek (sømmeligt) og hvad der ikke er...har bund i religion.

Mvh,
Klaus Jakobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-04 13:38

Klaus G. skrev:

> [...]

> for bare at finde ud af at i snakker religion, og som slet ikke har noget

De tråde som har udviklet sig til religion har jo netop noget med sex at
gøre her i gruppen. Religionen bliver trådet sammen med det sexuelle.

> TAK!

Velbekomme.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-08-04 14:36

> Alle jer som hele tiden skal inddrage religion i diverse tråde(læs:rigtig
> mange), kan i for høvlan da ikke tage jeres OT debat et andet sted hen?

Tillykke. Du fik lige startet en ny tråd, hvor religion blandes ind i
dk.snak.seksualitet. Nu havde ThomasB og jeg ellers lige afsluttet vores
religiøse debat i dette forum, da vi diskuterede lignende emner i
dk.livssyn.kristendom.

> Bliver træls i længden at tjekke 50-100posts igennem, for bare at finde ud
> af at i snakker religion, og som slet ikke har noget med emnet at gøre...

Sådan er der så meget.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 15:07

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sådan er der så meget.

Hvis du behøver at tjekke så mange, før du opdager det, er du da vist lidt
tungnem?

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-04 15:47

> [...]
> af at i snakker religion, og som slet ikke har noget med emnet at gøre...

Gud fader bevar mig vel