Skjule output fra felt i Form Mail
Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-05-01 18:44

Jeg bruger Matts Form Mail 1.6 til en bestillingsformular. Den
bekræftelse der bliver vist på skærmen - altså responsen fra scriptet
- indeholder nogle felter som jeg gerne vil skjule for kunden. Output
kan f.eks. se således ud:

Postage: 0.00
Postage2: 0.00
TotalPrice: 150.00
TotalPrice2: 150.00

Postage2 og TotalPrice2 er interne felter og skal ikke vises på
skærmen. Hvordan gør jeg det? Jeg HAR kigget i vejledningen til
scriptet, men kan ikke lige hitte noget der.

http://www.danacord.dk/frmsets/orderform.html

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter

Dato : 09-05-01 19:14

> [...]
> skærmen. Hvordan gør jeg det? Jeg HAR kigget i vejledningen til
> scriptet, men kan ikke lige hitte noget der.

<input type="hidden" name="Postage2" value="0.00">
<input type="hidden" name="TotalPrice2 " value="150.00">

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl
Cgi Shop
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-05-01 21:44

On Wed, 9 May 2001 20:14:10 +0200, Peter wrote:

> <input type="hidden" name="Postage2" value="0.00">
> <input type="hidden" name="TotalPrice2 " value="150.00">

Njarh, i den del af mit indlæg du har klippet væk forklarede jeg, at
det var i outputtet fra scriptet jeg ville have felterne skjult. Jeg
er godt klar over, at jeg kan skjule felterne i selve formularen.

Måske udtrykker jeg mig uklart? Altså: kunden udfylder
bestillingsformularen og submitter. FormMail returnerer en side til
browseren med en oversigt over indholdet af de udfyldte felter og en
kopi sendes iøvrigt som e-mail til firmaet. Der er HER felterne skal
skjules. Undskyld hvis jeg er lidt tungnem

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-01 22:41

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev

> det var i outputtet fra scriptet jeg ville have
> felterne skjult.

Prøv at kigge på

<input type="hidden" name="print_config" value="felt1,felt2,felt8">

hvor Matt skriver på
http://www.worldwidemart.com/scripts/readme/formmail.shtml

print_config allows you to specify which of the config
variables you would like to have printed in your e-mail
message

--
Allan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-05-01 22:55

On Wed, 9 May 2001 23:40:57 +0200, Allan Vebel wrote:

> [...]
>
> print_config allows you to specify which of the config
> variables you would like to have printed in your e-mail

Yes, yes, jeg bruger også "print_config" til at anføre de felter jeg
vil have med:

<INPUT TYPE="hidden" NAME="required" VALUE="realname,
Address1,Zip/Post,City,Country,Card_Type,Card_no,
Expiry_date,email,TotalLoad,ItemCost,Postage,TotalPrice">

Jeg mangler faktisk en attribut der kan gøre det modsatte, f.eks.
"dont_print_config"

På siden opererer jeg med nogle skyggefelter til de sidstnævnte 4
felter og de hedder så bare 2, f.eks. TotalLoad2. Disse 2-felter
kommer med i outputtet og det er det jeg vil ændre.

Hvis du lige kaster et hurtigt blik på siden, vil du hurtigt opdage
hvorfor jeg nødig vil til at specificere hvilke felter der skal
"printes", da der er MANGE felter

Puha, det er nærmest uhyggeligt længe siden jeg har lavet den
bestillingsside, så det hele ligger lidt langt tilbage i hukommelsen,
men nu er der altså en japaner der har brokket sig og det må jeg jo
prøve at gøre noget ved.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-01 23:13

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev

> Yes, yes, jeg bruger også "print_config" til at
> anføre de felter jeg vil have med:

Er det så bare ikke at undlade at angive de felter der _ikke_ skal med? Det
plejer at fungere for mig.

> Puha, det er nærmest uhyggeligt længe siden
> jeg har lavet den bestillingsside

Også her. I øjeblikket bruger jeg JMail sammen med ASP, har du denne
mulighed?

> men nu er der altså en japaner der har brokket sig

Pas nu på - de kan se skævt til dig

--
Allan