Findes der en københavner radio med populæ~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-08-04 15:35

De fleste lokalradioer er kristne eller etniske, så vidt jeg kan se (høre?).
Findes der en lokal (nærradio) københavnerkanal, som (også) spiller
populærmusik for unge? Hvilken?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-08-04 16:30

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> De fleste lokalradioer er kristne eller etniske, så vidt jeg kan se
(høre?).
> Findes der en lokal (nærradio) københavnerkanal, som (også) spiller
> populærmusik for unge? Hvilken?

Har du prøvet at spørge i dk.medier.radio ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-08-04 21:54

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> (høre?).
>
> Har du prøvet at spørge i dk.medier.radio ?

Næh, det havde jeg slet ikke tænkt på. Sorry, off topic

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Jacob E.

Dato : 09-08-04 16:37

Jesper Brogaard wrote:
> De fleste lokalradioer er kristne eller etniske, så vidt jeg kan se
> (høre?). Findes der en lokal (nærradio) københavnerkanal, som (også)
> spiller populærmusik for unge? Hvilken?

Mener du udover The Voice, NRJ, POP FM osv?

I så fald, både ja og nej. Dagene hvor der fandtes LOKALradioer, som
spillede popmusik er talte. Der er enkelte, som har div. programmer, som
spiller pop. Radio Rødovre er efter min mening den eneste, som stadig laver
populærradio, som for 10-15 år siden. Men deres musikprofil er lige så bred
som min mormors røv.
Desuden har de fleste LOKALradioer deres sendetid spredt rundt hist og her
på ugen, fordi de er adskillige stationer på hver frekvens. Alene af den
grund bliver de tit små niche-radioer med få, men trofaste lyttere. Og så
kan man ikke konkurrere med de store ved at spille popmusik alligevel.

Mvh Jacob E.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-08-04 21:53

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse

> Mener du udover The Voice, NRJ, POP FM osv?

Ja, dem anser jeg ikke for lokalradioer, i hvert fald ikke som jeg har
"brug" for dem.

> I så fald, både ja og nej. Dagene hvor der fandtes LOKALradioer, som
> spillede popmusik er talte.

Det var en lidt naiv tanke om at man måske ku' bruge en lokalradio til at få
præsenteret sit eget musik. Det er jo en hård branche og de store/større
radioer vil (eller må?) jo kun (vold)spille det sikre hitliste musik
(primært) fra udlandet.

Hmm, det var nok noget lettere i de glade 80'ere ude i provinsen

Tak for svaret.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-08-04 08:20

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> De fleste lokalradioer er kristne eller etniske, så vidt jeg kan se (høre?).
> Findes der en lokal (nærradio) københavnerkanal, som (også) spiller
> populærmusik for unge? Hvilken?

Øh er du fra denne del af universet ? Der findes da ikke andet end
speedsnakkende lokalradioer med populærmusik for unge.

Personligt stod jeg af for 10 år siden, så var det i mine øre ikke andet
end larm.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling