Hjælp til Freddie Mercury sang...
Fra : MRN

Dato : 08-08-04 18:45

Hejsa gruppe!

Jeg var lige ude ved min svigerfar idag, og der kom vi til at diskutere
Queen og Freddie Mercury. Han sagde at den bedste sang med Freddie han
nogensinde har hørt, er en kærligheds sang, der var på hans første (og
eneste?) solo udspil... Han har ledt efter den i mange år, men han kan
desværre ikke komme i tanke om titlen på sangen... Er der nogen der har
nogen forslag til hvad det kan være???

Mvh MRN

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 08-08-04 18:51

"MRN" <post-til-mig@lille.peter.edderkop.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste?) solo udspil... Han har ledt efter den i mange år, men han kan
> desværre ikke komme i tanke om titlen på sangen... Er der nogen der har

Du kan da tjekke hans diskografi her:

http://www.mp3.com/Freddie-Mercury/artists/4194/summary.html

"The Great Pretender" (som jo så er en coverversion) blev vist spillet en
del i sin tid på radioerne...

/Ulrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-08-04 19:14

MRN wrote:
> [...]
> mange år, men han kan desværre ikke komme i tanke om titlen på
> sangen... Er der nogen der har nogen forslag til hvad det kan være???

I Was Born To Love You - fra albummet "Mr. Bad Guy" midten af 80'erne ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-08-04 20:12

> [...]
> eneste?) solo udspil... Han har ledt efter den i mange år, men han kan
> desværre ikke komme i tanke om titlen på sangen... Er der nogen der har

Living on my Own?

// Troels

Fra : Morten Nielsen

Dato : 08-08-04 21:13

> [...]
> eneste?) solo udspil... Han har ledt efter den i mange år, men han kan
> desværre ikke komme i tanke om titlen på sangen... Er der nogen der har

Love Me Like There's No Tomorrow?

Fra : Jan Achmann

Dato : 09-08-04 17:51

Hej,
Han har udgivet mere end som så...men nuvel.
Den CD, din svigerfar søger er givetvis "Mr. Bad Guy" som er temmelig
sjælden.
Se:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47E1CD94AA47F20E5B11769E89A5DD22AF777C3C03A0B564184E62862D50E43FD04BAD0D2B3FA75B035AEFD24A05A05D1CDFE3681&sql=10:lif4zfahehpk

mvh
Jan Achmann

Fra : vampira76

Dato : 12-08-04 19:36

I forbindelse med restaureringen/nyutgivelsen av Fritz Lang's filmklassiker
"Metropolis" (1926), komponerte Giorgio Moroder i 1983 et nytt soundtrack
til filmen, hvor Freddie Mercury var delaktig på et av sporene, titulert
"Love Kills". Tror den opprinnelig ble utgitt på single, evt den offisielle
sdtk-LP'en i 1983, men ble såvidt jeg vet var ikke offisielt tilgjengelig på
CD før begynnelsen av 90-tallet.

Praktisk talt alle låtene på Mr. Bad Guy handler om kjærlighetssorg,
forgangne drømmer og tapte illusjoner. Det er ingen munter plate.

Astrid

PS. Mercury's første "solo-prosjekt" var forøvrig i 1973 - under
psevdonymet Larry Lurex, en 45RPM singelplate med coverversjoner av Beach
Boys og Carole King.