En dag tilbage - Lyrik ?
Fra : SpookiePower

Dato : 02-08-04 21:59

Hejsa.

Jeg har søgt efter teksten til "en dag tilbage" af Nik og Jay, men
har ikke kunne finde den. Nogle som kan hjælpe ?

Mit fotoalbum -
www.activewebsite.dk/fotoalbum/index.php

Fra : Jette

Dato : 02-08-04 22:10

SpookiePower <boxjunk2600@hotmail.com> wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har søgt efter teksten til "en dag tilbage" af Nik og Jay, men
> har ikke kunne finde den. Nogle som kan hjælpe ?

Værsgod - fundet på google:
http://www.kidd.dk/sange/njdagtilbage.php

Mvh Jette

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-08-04 17:50

Jette wrote:

> Værsgod - fundet på google:
> http://www.kidd.dk/sange/njdagtilbage.php

Hah, samme version havde de cut n' pasted i BT for et par dage siden. Den er
åbentlyst skrevet af, efter en 14-årig har hørt den! Intet begreb om diverse
slang:

>vink når jeg så min nabo, hallo
>yo, bilen er ny og 24 tommer allo

....ser han 'Allo 'Allo på sit nye 24-tommers fjernsyn eller hvad?

>Køre ud mod vandet
>Og ik ta' noget forgivet

Jeg kunne nu heller ikke tænke mig at ta' noget, som er forgivet. Det kan
være ret så farligt.

>og der sku være musik, yo, min egen

Nu har jeg ikke hørt nummeret ret mange gange, men jeg er ret sikker på at
han siger noget andet end "yo" i den linie.

>barbarque og kæmpe bål på stranden

En spansk barbar?

>de hvideste snicks og cap'en lidt på skrå

Her menes der nok sneaks, som i sneakers.

Jacob

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-08-04 17:53

Jacob Skaaning wrote:

> Hah, samme version havde de cut n' pasted i BT for et par dage siden. Den er
> åbentlyst skrevet af, efter en 14-årig har hørt den! Intet begreb om diverse
> slang:

Kan det ikke være cirka det samme om de bruger den afskrevne eller den
rigtige version? Kvaliteten og indholdet er det samme.

/David

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 19:28

David Rasmussen skrev:

> Kan det ikke være cirka det samme om de bruger den afskrevne eller den
> rigtige version? Kvaliteten og indholdet er det samme.

Vil nu ikke mene den afskrevne er i ret god kvalitet så det er jeg ikke
enig med dig i (den rigtige er bedre).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-08-04 19:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Vil nu ikke mene den afskrevne er i ret god kvalitet så det er jeg ikke
> enig med dig i (den rigtige er bedre).

Begge dele er noget hø :)

/David

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 19:38

David Rasmussen skrev:

> Begge dele er noget hø :)

Jeg vidste du ville sige det

Seriøst så kan den tekst give mig en klump i halsen...

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 19:59

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jeg vidste du ville sige det
>
> Seriøst så kan den tekst give mig en klump i halsen...

Så prøv næste gang at lade være med at sluge dit opkast igen!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 20:54

skrev:

> Så prøv næste gang at lade være med at sluge dit opkast igen!

Ti' nu stille Hr. Anonym

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 20:27

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jeg vidste du ville sige det
>
> Seriøst så kan den tekst give mig en klump i halsen...

Det kan godt være teksten er fin, men helt ærligt så kunne jeg jo også få en
professionel skriver til at skrive en tekst og smide en trommeboks bag i
røven og danse rundt og rappe. Teksterne kan være meget gode men det handler
altså også meget om hvordan de bliver præsenteret.

/Simon

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 20:55

Simon Nielsen skrev:

> [...]
> bag i røven og danse rundt og rappe. Teksterne kan være meget gode men
> det handler altså også meget om hvordan de bliver præsenteret.

Hvad er det egentlig som er problemet ud over at det er Nik Og Jay?

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-08-04 08:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad er det egentlig som er problemet ud over at det er Nik Og Jay?

At teksten er tåkrummende banal og pinligt selvsmagende?

/David

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-04 18:14

David Rasmussen skrev:

> At teksten er tåkrummende banal og pinligt selvsmagende?

Hmm jeg kan med min gode vilje ikke følge jer MEN.. jeg har så heller
ikke hørt originalen (Piet H.)

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-08-04 18:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hmm jeg kan med min gode vilje ikke følge jer MEN..

Okay.

> jeg har så heller
> ikke hørt originalen (Piet H.)

Det er vist noget af en tilsnigelse at kalde "originalen" for en Piet
Heins. Han har skrevet frasen "Lev mens du gør det - elsk mens du tør
det". Men resten har han da ikke meget at gøre med?

/David

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-04 21:33

David Rasmussen skrev:

> Det er vist noget af en tilsnigelse at kalde "originalen" for en Piet
> Heins. Han har skrevet frasen "Lev mens du gør det - elsk mens du tør
> det". Men resten har han da ikke meget at gøre med?

Der kan du bare se hvor lidt jeg ved om det

Synes bare teksten er bevægende.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-08-04 21:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hmm jeg kan med min gode vilje ikke følge jer MEN.. jeg har så heller
> ikke hørt originalen (Piet H.)

Jeg tror aldrig Piet Hein har skrevet om hverken alu-fælge eller
rockstar-briller.

Jacob
--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-04 21:47

Jacob Skaaning skrev:

> Jeg tror aldrig Piet Hein har skrevet om hverken alu-fælge eller
> rockstar-briller.

Tja hvad ved bønder om agurkesalat..

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-08-04 20:05

> Begge dele er noget hø :)

Ja, jeg undrede mig også over udtrykket "Lyrik" i forbindelse med Nik & Jay.
Lyrik er ikke lige det første, jeg tænker på, når jeg ikke når at zappe væk
fra dem.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 19:33

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

Den er

> Kan det ikke være cirka det samme om de bruger den afskrevne eller den
> rigtige version? Kvaliteten og indholdet er det samme.

Hørt!

Fra : Jette

Dato : 03-08-04 18:04

Jacob Skaaning <jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

> Hah, samme version havde de cut n' pasted i BT for et par dage siden.
> Den er åbentlyst skrevet af, efter en 14-årig har hørt den! Intet
> begreb om diverse slang:

Jeg har, indrømmet, ikke læst teksten igennem for fejl inden jeg postede
linket.

Mvh Jette

Fra : Christer Holte

Dato : 07-08-04 09:06

Ja, og jeg er heller ikke enig her.

<jeg har det sq godt
og forlader dette sted inden solen står op<

Jeg mener ikke han "når" og sige op...

--
Huske at fjerne "FJERN" i min mailadresse