Waters, pros & cons.
Fra : Morten Guldager

Dato : 29-07-04 19:14

Hejsa,

Jeg sad lige og lyttede til Roger Waters The Pros and Cons og
Hichhiking endnu en gang.

Punkt 1: Det har ikke tidligere gået op for mig at det er Eric Clapton
på guitar. Det kan jeg ganske bestemt godt lide.

Punkt 2: Så synes jeg lyden er meget instrument tro. Ikke som på
Amused to Death, hvor de er de store armbevægelser der præger
billedet.

Hvad synes I om pros&cons skiven?

/Morten

Fra : Mads Breddam

Dato : 29-07-04 20:02

> [...]
>
> Punkt 2: Så synes jeg lyden er meget instrument tro. Ikke som på
> Amused to Death, hvor de er de store armbevægelser der præger

P&C og er ikke den der bliver spillet mest her. Men jeg vil da give dig ret
i, at guitaren på P&C er mere "ægte" om man vil end på AtD. Clapton spiller
vel også noget af det bedste han har lavet på P&C, men synes jeg så også
manden somregel er sindsygt kedelig at høre på. På AtD er det Jeff Beck som
spiller en del af guitarerne. Han er imo meget mere interessant end Clapton.
Dog bruger han så også temmelig mange effekter på sit hegn og det er sikkert
derfor du synes, at instrumentet fremstår klarere på P&C.

Foretrækker AtD men P&C kommer da også på en gang imellem, men det er ikke
så ofte. Hvis du vil hører klar guitar og Roger Waters --->> Pink Floyd -
Wish You Were Here.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 20:10

Morten Guldager wrote:
> [...]
>
> Punkt 1: Det har ikke tidligere gået op for mig at det er Eric Clapton
> på guitar. Det kan jeg ganske bestemt godt lide.

Ja, han gør det okay. Han er dog ret fantasiløs når man sammenligner med
David Gilmour eller Jeff Beck.

> Punkt 2: Så synes jeg lyden er meget instrument tro. Ikke som på
> Amused to Death, hvor de er de store armbevægelser der præger
> billedet.

Begge plader er enormt velproducerede. Amused To Death er helt klart den
mest velproducerede af de to, og den er en klassisk referenceplade i
hifi-sammenhænge. Instrumenteringen er dog mere "rå" og klassisk rocket
på PACOH, end på ATD hvor den er mere "moderne" og spacey.

> Hvad synes I om pros&cons skiven?

Det er en glimrende plade. Den er dog ikke et mesterværk som Amused To
Death er. Og den er heller ikke lige så god som "Pink Floyd"-pladen The
Final Cut fra samme tid, og med David Gilmour på guitar (og vokal et
enkelt sted).

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 20:13

David Rasmussen wrote:
> [...]

Og den er meget bedre end Radio K.A.O.S.!

/David