Database over kopibeskyttede CD'er?
Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 26-07-04 15:40

Hej!

Jeg er træt af at købe CD'er over nettet, som jeg bagefter finder ud af at
min dyrt-købte DVD-afspiller ikke vil spille. Da jeg samtidig er træt af at
jeg som lovlydig musik-køber ikke kan gøre med mine CD'er hvad jeg vil,
kommer her mit spørgsmål: Kan jeg nogle steder på nettet se, om en CD er
kopibeskyttet, inden jeg køber den over nettet?

Venlig hilsen Morten

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-07-04 18:00

Hej Morten

Morten K. Nielsen wrote:
> [...]
> kommer her mit spørgsmål: Kan jeg nogle steder på nettet se, om en CD er
> kopibeskyttet, inden jeg køber den over nettet?

Nogle gange står det angivet hos Amazon om en CD er kopibeskyttet. Men
ja, det er kun *nogle gange* at de advarer :-/

Hvor køber du i øvrigt? Jeg har indtryk af at chancen for at finde
CD'ere uden kopisikring er større i England og USA end det er i resten
af verdenen.

F.eks. skulle Beasties Boys seneste være udgivet med kopisikring overalt
i verdenen lige undtagen USA og England. Og det gælder tilsyneladende
generelt for EMI's produkter hvis man skal tro det der står med rødt på:
http://www.boingboing.net/2004/06/11/new_beasties_disc_ha.html

Jeg har i hvert fald også fundet mange CD'ere uden kopisikring på Amazon
UK, selvom de bliver solgt med kopisikring i de danske forretninger.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 26-07-04 18:26

> Hvor køber du i øvrigt? Jeg har indtryk af at chancen for at finde
> CD'ere uden kopisikring er større i England og USA end det er i resten
> af verdenen.

Jeg køber mine CD'er fra CD-Wow, og der har jeg fået et del udgivelser med
kopisikring.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-07-04 18:41

Hej Morten

Morten K. Nielsen wrote:
> Jeg køber mine CD'er fra CD-Wow, og der har jeg fået et del udgivelser med
> kopisikring.

Så vidt jeg ved importeres de CD'ere CDWOW sælger fra Østen. Dét
kombineret med at CD'erne sendes enkeltvis ind i EU (og dermed er under
bagatelgrænsen for told når de indføres) gør at de kan sælge dem så
billigt. Måske skulle du bide i det sure æble og købe fra nogle af de
"almindelige" engelske CD-shops på nettet selvom de er lidt dyrere. Der
er stadig ingen garanti for at undgå kopisikrede CDere, men jeg tror
bestemt risikoen er mindre.

Iøvrigt har jeg endnu ikke oplevet en CD der ikke kan kopieres med
CloneCD, men jeg går også altid efter originaler uden kopisikring
alligevel. Det er at gøre grin med folk at lige netop dem der *køber*
musikken skal straffes med alt det besvær før de kan høre dem i deres
MP3-spiller o.lign.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 26-07-04 20:50

> [...]
> alligevel. Det er at gøre grin med folk at lige netop dem der *køber*
> musikken skal straffes med alt det besvær før de kan høre dem i deres

Jeg har også haft held med at bryde sikringen. Men det er, som du skriver,
at gøre grin med folk, at jeg skal bryde sikringen for at brænde en kopi jeg
kan afspille

/Morten