Nyere indspilning af Pink Floyd "The
Fra : Torben R

Dato : 22-07-04 15:14

Hej NG,

Synes at have læst i NG's tidligere at "The Wall" var blevet udgivet i
en nyere udgave (oprindelig 1979) med væsentlig bedre lyd etc.

Jeg tænker kun på studio udgaven, ikke div. live cd's eller DVD koncerter.

Har søgt rundt på google, og www.pinkfloydonline.com, men kan ikke finde
noget nyt under discography eller lign., kun den oprindelige udgivelse.

Nogen som kan hjælpe ?

--
Torben R

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-07-04 15:24

Torben R wrote:
> Hej NG,
>
> Synes at have læst i NG's tidligere at "The Wall" var blevet udgivet i
> en nyere udgave (oprindelig 1979) med væsentlig bedre lyd etc.

The Wall er blevet udgivet i utallige udgaver fra den samme
studioversion. Der findes f.eks. en LP-version i tyk jomfruvinyl fra
Mobile Fidelity så vidt jeg ved. MF har også lavet en legendarisk
cd-udgave. Den første officielle mastering af albummet på cd kom i 1987
så vidt jeg ved. Det var en hæslig mastering i forhold til
originalmaterialet. I 1994 kom der en bedre mastering, og det er vist
den man kan købe nu i danske butikker. Desuden er der så kommet en
mastering til i 2000 som kan fås mange steder i Danmark. Og så er der
kommet et par masterings som kun kan fås i USA så vidt jeg ved. Plus
nogle flere...

Hvilken en der er den bedste ved jeg ikke. Mobile Fidelity's cd-udgave
skulle være ret eftertragtet.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-07-04 15:56

> Nogen som kan hjælpe ?

jeg købte dobbeltalbummet the wall for kort tid siden og den er virkelig i
top rent kvalitetsmæssigt - jeg ved dog ikke hvilken udgave det er i forhold
til andre, men mener folk herinde fortale mig at det er en nyere - jeg lånte
min svogers gamle tilsvarende men layout på cderne var lidt anderledes.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-07-04 17:05

> [...]
lånte
> min svogers gamle tilsvarende men layout på cderne var lidt anderledes.

har lige kigget bag på mit album og det er dateret 1994 - min svogers er
tilbage fra 1987 - jeg prøvede en sammenligning man hans var så ødelagt af
ridser at en rigtig sammenligning var umulig - men 1994 udg. kan jeg kun
anbefale.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-07-04 16:23

Torben R skrev :
> [...]
>
> Har søgt rundt på google, og www.pinkfloydonline.com, men kan ikke finde
> noget nyt under discography eller lign., kun den oprindelige udgivelse.

Jeg ved ikke med the Wall men med Dark Side er de gået tilbage til det
originale masterbånd (alle kopier har været 3.je generation), men det er en
SACD udgave.
Jeg hørte oplysningen i en video fundet på
http://www.brain-damage.co.uk/

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-07-04 17:07

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> SACD udgave.
> Jeg hørte oplysningen i en video fundet på

Der ligger jo også en cd-udgave på SACD-udgaven. Den er måske også fra
samme masterbånd?

/David

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-07-04 19:14

On Thu, 22 Jul 2004 16:14:11 +0200, Torben R <ravnkilde@tele2adslDUERIKKE.dk>
wrote:

>Har søgt rundt på google, og www.pinkfloydonline.com, men kan ikke finde
>noget nyt under discography eller lign., kun den oprindelige udgivelse.

Her er en liste over alle udgaverne, men der står desværre ikke ret meget om
hvad der er bedst.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:r9jxlf0e5cqy

Kurt Brixen