Lene Siel gæstesolist ?
Fra : Olesen

Dato : 13-07-04 19:14

Lene Siel plade...

Husker ikke hvilken, men en varm kvindestemme
synger bla. i første vers:

"Sænk kun dit hoved, du blo-oomst...bøj dit i bladene ned....vent kun med
luked' krone,
nattens livsagelige fred....hmm...uhhhh..mmmm..."

Hva' er lie' den hedder ?

Fra : Ole Damgaard

Dato : 15-07-04 00:46

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:<40f42685$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> luked' krone,
> nattens livsagelige fred....hmm...uhhhh..mmmm..."

Det er såmænd Carl Nielsens og Johs. Jørgensens gamle vise: Sænk kun
dit hoved du blomst.
Jeg ved ikke af at Lene Siel skulle have indspillet den, men den udkom
sidste år på CD´en "Danmark nu blunder den lyse nat", hvor en række
danske kunstnere giver nyfortolkninger af gamle danske nationale
sange. Og her var det Marie Carmen Koppel, der sang denne smukke vise.
Mon ikke det er hende, du tænker på.
mvh ole

Fra : Olesen

Dato : 15-07-04 15:42

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> danske kunstnere giver nyfortolkninger af gamle danske nationale
> sange. Og her var det Marie Carmen Koppel, der sang denne smukke vise.

Jo det er det faktisk...min PC har rodet lidt med titlerne,
men jeg kan godt høre det er hende....tak..hun har
en fantastisk stemme på den sang..