Anne-Grete...dansk anno 1982
Fra : Per Madsen

Dato : 10-07-04 14:32

Heys

Hørte på DR1 en svensk version af et nummer, som jeg mener Anne-Grete
indspillede i 1982 (tror jeg)...Hun synger noget a la:
"Hvis du tror at jeg har intentiooooner...hold det så hellere for
digselv"...eller så noget lignende. Mener at kunne huske, at den måske
hedder "Vintertur på Strøget", men er ikke sikker.
Hvem har skrevet den, hvad er originaltitlen hvis den ikke er dansk,
hvem har ellers indspillet den...

Håber I kan hjælpe

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk mac, news, whatever....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 14:44

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder "Vintertur på Strøget", men er ikke sikker.
> Hvem har skrevet den, hvad er originaltitlen hvis den ikke er dansk,

Hej Per

Den hedder ganske rigtigt, Vintertur på strøget, og er med Anne Grete, og
ganske korrekt fra 1982. Den er skrevet af Anne McCarrigle & Philippe
Tartarcheff, og Svenn Petersen.

Så at den findes i en anden indspildning, er der rimelig god grund til at
antage, dog uden jeg lige kan henvise til en.

M.V.H.....Benny..

Fra : Per Madsen

Dato : 10-07-04 14:59

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>
> Så at den findes i en anden indspildning, er der rimelig god grund til at
> antage, dog uden jeg lige kan henvise til en.

Hej Benny

Tusind tak for ulejligheden...det var lige de oplysninger jeg skulle
bruge! ...Kan se på Google, at hun faktisk hedder McGarrigle...med G...
Tak igen!

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 16:35

> Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> wrote:

Hej igen Per

Sorry, de her briller er nok ved at være for svage , men jeg ser nu ikke
ud til at være alene om C'et, og det er korrekt med C ifølge mit pladecover,
så hvad der egentligt er det rigtige, står åbenbart lidt hen i det uvisse,
men er vel også uden betydning, nu hvor alle data er rusket frem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin

Dato : 10-07-04 15:03

Hej!

Den originale version hedder "Complainte pour Sainte Cathérine" og er en
gammel folk-sang af Kate & Anne McCarrigle. Synes dog personligt at
Anne-Gretes version er bedre

Martin

Fra : Per Madsen

Dato : 10-07-04 15:17

Martin <martinFJERNlykke@skjoldhoej.dk> wrote:

> [...]
>
> Den originale version hedder "Complainte pour Sainte Cathérine" og er en
> gammel folk-sang af Kate & Anne McCarrigle. Synes dog personligt at

Supert...så fik jeg også originaltitlen...takker mange gange
....hørte Anne-Grete's version i 1082 da jeg var 11, og var helt syg
med den...

Fra : Per Madsen

Dato : 10-07-04 15:18

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Supert...så fik jeg også originaltitlen...takker mange gange
> ....hørte Anne-Grete's version i 1082 da jeg var 11, og var helt syg
> med den...

hehe....1982 that is

Fra : Ole Damgaard

Dato : 12-07-04 23:06

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote in message news:<1ggps7z.t5xzh513hjx4qN%permandREMOVETHIS@cool.dk>...
> [...]
> hedder "Vintertur på Strøget", men er ikke sikker.
> Hvem har skrevet den, hvad er originaltitlen hvis den ikke er dansk,

- og så vil jeg da lige føje til alle de andre oplysninger, at den
svenske udgave, du har hørt uden tvivl er Marie Bergmanns "Ingen
Kommer Undan Politiken" fra 1976 - faktisk osse en ret så god udgave.
mvh ole

Fra : Per Madsen

Dato : 14-07-04 02:05

Ole Damgaard <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
> udgave, du har hørt uden tvivl er Marie Bergmanns "Ingen Kommer Undan
> Politiken" fra 1976 - faktisk osse en ret så god udgave. mvh ole

Tak for det Ole...