Dansk udgave af Leonard Cohens "Everybody ~
Fra : Adonai

Dato : 30-06-04 23:46

- hørte jeg på P3 i dag..
"Alle ved besked"

Hvem sang ?

Kan man bare sådan oversætte mesterens ord ?

mvh
Adonai

Fra : -V-

Dato : 01-07-04 03:10

Adonai wrote:
> - hørte jeg på P3 i dag..
> "Alle ved besked"
>
> Hvem sang ?

Claus Hempler, åbenbart.

http://www.soundvenue.com/musikanmeldelse.asp?id=1050

> Kan man bare sådan oversætte mesterens ord ?

Måske. Teknisk er det muligt, ja. Om ånden følger med over i de danske ord,
det er så op til debat.

-V-

Fra : Ingrid [8000]

Dato : 01-07-04 11:49

> Hvem sang ?
>
> Kan man bare sådan oversætte mesterens ord ?

De har faktisk lavet en cd med 16 danske oversættelser af Cohen, den hedder
På Danske Læber, og jeg synes den er udmærket. Ikke mindst Steffen Brandts
tekst til Halleluja ...

Ingrid

Fra : Adonai

Dato : 01-07-04 21:21

Ingrid [8000] wrote:

> [...]
> På Danske Læber, og jeg synes den er udmærket. Ikke mindst Steffen Brandts

Tak

mvh
Adonai

Fra : LIP

Dato : 02-07-04 18:09

Jeg kan godt lide Swan Lee med Den gamle blå frakke
LIP