Kester?
Fra : Falcon

Dato : 26-06-04 08:09

For maaaange år siden var der et orkester med Jarl-Friis Mikkelsen
som en af frontfigurerne som kaldte sig Kester. De lavede et par
singler, men er der nogen der kan huske hvad de hed, og om man evt kan
finde dem nogen steder?

mvh Falcon

Fra : Steen

Dato : 26-06-04 08:30

Falcon <jornlundtoft@hotmail.com> wrote in

> De lavede et par
> singler

De lavede vist minimum 1 LP, muligvis 2....men disse er nok svære at
opdrive. Som jeg husker det, var de ret morsomme - og lød ret meget som Shu
Bi Dua...

--
Steen

MailMinus2

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-04 11:49

Steen wrote:

> De lavede vist minimum 1 LP, muligvis 2....men disse er nok svære at
> opdrive. Som jeg husker det, var de ret morsomme - og lød ret meget som Shu
> Bi Dua...

Ikke så sært, de startede som en joke/efterligning af Shubidua. Tjek for
eksempel shubbernes Minus til plus, hvor de synger:
de andre og kester er sure
vi' de eneste shubi der dua

Jeg har forøvrigt en julesingle med Kester: Roberts forhjul.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-06-04 08:47

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en af frontfigurerne som kaldte sig Kester. De lavede et par
> singler, men er der nogen der kan huske hvad de hed, og om man evt kan

Ud over singler, er der mindst lavet en cd, den hedder Kester's klammeste og
er fra 1997
personligt har jeg 3 singler med 'Kester
1. I Hugo's Salon (1978)
2. WC Jensen (1979)
3. Du Ku' Ha' Sagt Nej (1982)
men de er ikke til salg

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 26-06-04 10:26

On Sat, 26 Jun 2004 09:09:13 +0200, Falcon <jornlundtoft@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>som en af frontfigurerne som kaldte sig Kester. De lavede et par
>singler, men er der nogen der kan huske hvad de hed, og om man evt kan

Kender ikke singlerne, men de udgav en LP i 1980, som indeholder
følgende numre:

01 Sort sango
02 Bare man kan logre
03 Amalie
04 WC Jensen
05 Mimi
06 Legestue
07 Balladen om Åge og Yrsa
08 Ris
09 Jiving
10 Ode til fru Duurlund
11 Mein punk, dein kampf
12 Regnvelrsrimeni

Men, som ShuBiDua svarer igen i "Minus Til Plus" fra ShuBiDua 7:
Følg med strømmen min ven
uden at vide hvorhen
reklamen viser vej
du' verdens bedste forbruger
de andre og kester er sure
vi' er de eneste shubi der dua

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-06-04 11:33

På ejendommeligvis fremsatte Poul Erik følgende påstand:

> Men, som ShuBiDua svarer igen i "Minus Til Plus" fra ShuBiDua 7:
> Følg med strømmen min ven
> uden at vide hvorhen
> reklamen viser vej
> du' verdens bedste forbruger
> de andre og kester er sure
> vi' er de eneste shubi der dua

Og det er heller ikke et kapitel, Jarlen er glad for at tale om i dag

Claus

Fra : Karina Hjorth

Dato : 26-06-04 15:21

> Og det er heller ikke et kapitel, Jarlen er glad for at tale om i dag

Det kan man så godt forstå, for det var altså ikke den store succes.

Jeg har i øvrigt Kesters klammeste på både LP og CD. CD'en (som lige var let
at finde, fordi den var under 1 meter herfra) har i øvrigt undertitlen
"Danmarks Mest Oversete" (det kan jeg ikke huske, om LP'en har). Den
indeholder 25 numre:

1: Straight out in the blue *
2: Det smuldrer
3: I Hugo's salon
4: Nå'm så go'nat
5: Bare man kan logre
6: Legestue
7: Amalie
8: Regnvejrsrimeri
9: Nytår i Peking
10: Goddag Godot
11: Hallo
12: Dum er dejligst
13: Du ku' ha' sagt nej
14: Elly & Eggert
15: Hvide Måge II
16: De kommer og ta'r mig
17: En nålestribet elsker
18: Larah of Lion
19: Frankie boy
20: Rosebud
21: Cikadernes sang
22: Skabelsen
23: Harry Måneskin reprise
24: Man gjorde en gris fortræd (Tilegnet T. Bille)
25: Idyllens rekvisitter

* Den findes i øvrig også på en single, men under bandnavnet NUTS. Det
pudsige her er, at bassisten på den single (i dette band) er Kim Daugaard,
som sørme også er bassist i Shubidua.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://thiscause.org/p/menu.php?p=Hjorth68642 - Den Røde Tråd på DVD??

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-06-04 16:13

Poul Erik <lindaa@mail.telecykel.dk> wrote:
>Kender ikke singlerne, men de udgav en LP i 1980, som indeholder
>følgende numre:

Den hed "Udsat for Kester" Coveret ligner de klassiske lp'er som DG
udgav dengang.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 27-06-04 13:23

Hey Falcon,

Jeg har lige forsøgt at besvare din email, men jeg får en mailer deamon
retur om, at den ikke kan leveres... Jeg kan ikke se nogen "spam-forhindrer"
i din adresse, så mail mig evt. igen med en anden (brugbar) mailadresse.

Mvh
Karina