The Village / Shyamalan's nye gyser <STOR~
Fra : Peter Heide

Dato : 13-08-04 00:53

!!!!! ADVARSEL !!!!!

Jeg skal have hjælp med slutningen.

..

Har jeg misforstået noget ?

Endnu engang en advarsel. Hér kommer mine spørgsmål:

Er filmens "big surprise" at den forgår i nutiden. Og at det skræmmende
i skoven i virkeligheden er det der er uden for. Den "grufulde" verden
vi fleste sætter pris på at leve i ?

Det kan sgu da ikke være ham Brody der render rundt i den
ret latterfremkaldende monster-kostyme og skræmmer de
halvgale landsbytosser til at blive inden for hegnet?

Jeg syntes forøvrigt stadig at den bedste film Shy-manden har
lavet er The Sixth Sense. Den nye hér er lidt af et antiklimaks.

Jeg gir' den 3 gul malerklatter ud af 6

Fra : Per

Dato : 13-08-04 11:53

Efter som filmen ikke har haft premiere i DK endnu, så er der nok ikke mange
der har set den. Men jeg glæder mig vildt til at se den, da M. Night er min
favorit instruktør.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 14-08-04 01:37

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote
> [...]
>

> Er filmens "big surprise" at den forgår i nutiden. Og at det skræmmende
> i skoven i virkeligheden er det der er uden for. Den "grufulde" verden

Ja, det var sgu ikke ligefrem nogen stor overraskelse at den foregår i
nutiden. Jeg elsker ellers M's film, men denne gang holder 'overraskelsen' i
hvert fald ikke.
Men ellers synes jeg faktisk filmen er ret go'.

Anyway. Man kan jo også sagtens drage den parrallel at 'de ældre' (dem der
'bestemmer') banker så meget frygt ind i os, at vi bliver bange for alt
omkring os, og alt hvad der er udenfor vor egen lille verden.
Altså USA og den frygt den nuværende administration prøver at give det
amerikanske folk.
Deraf en diskussion om, om man er villig til at give slip på sandheden for
at holde sig 'sikker' i sin egen lille verden osv..

Der er naturligvis mange flere metaforer i filmen, som der jo altid er i M's
film, men jeg er træt, så tilgiv mig :)

> Det kan sgu da ikke være ham Brody der render rundt i den
> ret latterfremkaldende monster-kostyme og skræmmer de
> halvgale landsbytosser til at blive inden for hegnet?

Næh nej, det er jo først i slutningen at 'de ældre' ved han har nuppet et
kostume. Det er altså ham, der har drevet det hele for vidt (pelsningen af
dyrene osv), og det var ikke meningen. Men som William Hurts karakter siger,
så har han netop ved at gøre legenden til virkelighed sørget for, at folk
nok skal holde sig ude fra skoven fremover. Igen parallel til den virkelige
verden osv.

> Jeg syntes forøvrigt stadig at den bedste film Shy-manden har
> lavet er The Sixth Sense. Den nye hér er lidt af et antiklimaks.

Synes selv Unbreakable er den bedste, efterfulgt af Sixth Sense.

> Jeg gir' den 3 gul malerklatter ud af 6

Jeg tror godt jeg vil kaste 4 klatter efter filmen :)

- Dennis

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-08-04 10:54

On Sat, 14 Aug 2004 02:36:50 +0200, "Dennis Sørensen"
<midnighter_x@yahoo.com> wrote:

>Synes selv Unbreakable er den bedste, efterfulgt af Sixth Sense.

Helt enig Unbreakable er fantastisk og sikke et univers den lægger op
til (tegenserie/superhelt) :)
kan også godt lide Signs, selvom mange ikke kan, den har noget creepy
over sig.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 14-08-04 11:28

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

> Helt enig Unbreakable er fantastisk og sikke et univers den lægger op
> til (tegenserie/superhelt) :)

Ja, jeg fik så store kuldegysninger, og et rigtigt "fuck yeah" moment, da
Bruce Willis karakteren 'rejser sig op', præcis som en superhelt.. du ved i
regnen i slutningen med regnen.
Men ja, kom FLUKS med en to'er tak :)

- Dennis