HA! Honda må også bide i gruset - CBR600RR~
Fra : NielSV650

Dato : 13-08-04 22:07

http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCatego
ry.article&resourceId=1154033&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES

Måske man kan afhjælpe problemet med glidecreme??

Niels
Zouk!!

Fra : MSP

Dato : 14-08-04 03:35

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse

http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCatego
> ry.article&resourceId=1154033&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES
>

> Måske man kan afhjælpe problemet med glidecreme??

OG ???

Mogens

Fra : Jesper

Dato : 14-08-04 06:41

> [...]
> ry.article&resourceId=1154033&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES
>

> Måske man kan afhjælpe problemet med glidecreme??

Øh... hvor gammel er det du er Niels ??

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 14-08-04 07:17

"Jesper" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse

http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCatego

> Øh... hvor gammel er det du er Niels ??

øøø Quote "bagerste kalibers glideleje kan sætte sig hvis det kommer i
kontakt med vejsalt...."
sikkert derfor "glidecreme....."

-Leon

---

Fra : jesper

Dato : 14-08-04 09:17

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message news:<cfja0c$1o87$1@gnd.k-net.dk>...
> http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCatego
> ry.article&resourceId=1154033&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES

Gad vide om Nelleman også er klar over det... Men det er jo ok at de
retter fejlen så hurtigt
Men hvorfor være skadefro? Tænk på de ejere som må undvære deres MC...

> Måske man kan afhjælpe problemet med glidecreme??

Det er utroligt så mange måder "Skru-zuki"- ejere kan vise deres
misundelse på...

Jesper

Fra : Hekto

Dato : 15-08-04 23:36

In article <ee4a8754.0408140016.56c739f4@posting.google.com>,
tiper@tiscali.dk says...
> Det er utroligt så mange måder "Skru-zuki"- ejere kan vise deres
> misundelse på...

.... og som Honda-ejere altid føler sig trådt over tærene???

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : jesper

Dato : 16-08-04 16:30

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1b8a03c55502d2d69896ef@news.tele.dk>...
> In article <ee4a8754.0408140016.56c739f4@posting.google.com>,
> tiper@tiscali.dk says...
> >
> ... og som Honda-ejere altid føler sig trådt over tærene???

Sikkert nok, men da jeg ikke er Honda-ejer så var den vel ikke møntet
på mig
Spøg til side.... Jeg er bare træt af at høre om at honda ejere er
bøsser. Kan ikke se det sjove e den spøg, eller grunden til den er
opstået... I dag er der jo ikke den store forskel på hvilket af de 4
japanske mærke man vælger, så honda-ejeren er vel ikke mere bøsse ens
kawa-køreren...

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-08-04 19:05

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> opstået... I dag er der jo ikke den store forskel på
> hvilket af de 4
> japanske mærke man vælger, så honda-ejeren er vel ikke

Du hjælper sikkert ikke meget på problemet ved at svine Suzuki til. Jeg vil
normalt ikke bidrage til de latterlige udtalelser folk kommer med, men hvis
jeg f.eks. får smidt den "Skru-zuki" kommentar i hovedet hele tiden, kan jeg
snart ikke se hvorfor folk som jeg skulle lade være med at svare igen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Hekto

Dato : 16-08-04 20:13

In article <4120f71a$0$73937$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> [...]
> snart ikke se hvorfor folk som jeg skulle lade være med at svare igen.

Ork! ... så skulle du prøve at have en Ducati!
Hvis ikke man ligger under for 'gruppepresset' og flokmentaliteten, må
man jo nøjes med bare at køre rundt på det man selv har valgt!

..... avs!

Fra : Hekto

Dato : 16-08-04 20:09

In article <ee4a8754.0408160729.7dcaa2c3@posting.google.com>,
tiper@tiscali.dk says...
> [...]
> opstået... I dag er der jo ikke den store forskel på hvilket af de 4
> japanske mærke man vælger, så honda-ejeren er vel ikke mere bøsse ens

Det kan du have ret i!
Personligt er jeg ligeglad med hvad folk bruger til at snyde næsen i!

.... dog lå den her vist lige til højrebenet!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-08-04 07:40

tiper@tiscali.dk (jesper) writes:

> så honda-ejeren er vel ikke mere bøsse ens kawa-køreren...

Jo. Bestemt.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-04 10:58

jesper wrote:

> [...]
> opstået... I dag er der jo ikke den store forskel på hvilket af de 4
> japanske mærke man vælger, så honda-ejeren er vel ikke mere bøsse ens

Det er som tidligere nævnt ganske elementært. Bøsser kan typisk ikke lide at
få snavsede fingre og en da skal aldrig repareres. Går der endelig noget i
stykker er det noget importøren tager sig af

Følges denne definition, er det således ikke alle Hondaejere der er bøsser,
men alle MC-bøsser der kører Honda.

--
vh
Torben - tidligere Honda ejer, nu med snavsede Yamahafingre.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-04 11:07

Torben Scheel wrote:
> Det er som tidligere nævnt ganske elementært. Bøsser kan typisk ikke
> lide at få snavsede fingre og en da skal aldrig repareres. Går der

tabte en "Hon" ved afsendelse.

Fra : Hekto

Dato : 17-08-04 10:33

In article <4121d0c7@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Følges denne definition, er det således ikke alle Hondaejere der er bøsser,
> men alle MC-bøsser der kører Honda.

Her gik jeg og troede de kørte Ducati p.gr.a. farven???
Det er måske så også forklaringen på, at så mange piger kører Honda og
ikke Duc'??

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-04 11:59

Hekto wrote:
> [...]
>>

> Her gik jeg og troede de kørte Ducati p.gr.a. farven???
> Det er måske så også forklaringen på, at så mange piger kører Honda og

Ah. Det må være singleMCbøsser du taler om. De viser bare varerne frem vha.
den ekstreme siddestilling.

--
vh
Torben Scheel

Fra : Hekto

Dato : 17-08-04 11:34

In article <4121df43$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Ah. Det må være singleMCbøsser du taler om. De viser bare varerne frem vha.
> den ekstreme siddestilling.

.....................ææææææææææh! ......hvorfor er der så ikke flere
kvinder single-kvinder der kører liggecykel? (dumt svar kræver dumt
spørgsmål!)

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-04 13:18

Hekto wrote:
> [...]
>>
> ....................ææææææææææh! ......hvorfor er der så ikke flere
> kvinder single-kvinder der kører liggecykel? (dumt svar kræver dumt

*LOL* - Single kvinder vil gerne virke hjælpeløse - ikke det rigtige signal
at køre liggecykel. Købt?

Sommerudsigten på cykelstierne omkring sygeplejerskolerne er i øvrigt
formidabel fra sådan en

--
vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-04 12:37

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:4121f1c8$1@news.carlbro.dk

> *LOL* - Single kvinder vil gerne virke hjælpeløse - ikke
> det rigtige signal at køre liggecykel. Købt?
>
> Sommerudsigten på cykelstierne omkring sygeplejerskolerne
> er i øvrigt formidabel fra sådan en

*GRILL* Sådan een må jeg have fat i, når jeg nu bor ved siden af sådan en
skole.

Fra : NielSV650

Dato : 15-08-04 22:47

> [...]
> ry.article&resourceId=1154033&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES
>
> Måske man kan afhjælpe problemet med glidecreme??

Hvad er I da for nogle tudemikler?!?!
Det er da "godt at se" at "perfekte Honda" også kan træde i spinaten engang
imellem, så drop da Jeres karlsmarte pis med hvor gammel jeg er og andre
tåbelige kommentarer.

/Niels, 25år, Zouk!!

Fra : jesper

Dato : 16-08-04 16:33

> Hvad er I da for nogle tudemikler?!?!

Øhh hvem er det lige der nu viser tudemikkel tendenser??

> Det er da "godt at se" at "perfekte Honda" også kan træde i spinaten engang
> imellem, så drop da Jeres karlsmarte pis med hvor gammel jeg er og andre
> tåbelige kommentarer.

Hvem er det der siger at de er perfekte? Det var jo ikke det bedste ry
de fik i forbindelse med VF'erne.
Men det er da mere "perfekt" at de kalder maskinerne tilbage og
indrømemr deres fejl, frem for f.eks suzuki der ikke kender noget til
problemerne med knastakslerne på deres oliekølet modeller...

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-08-04 18:59

> [...]
> tilbage og
> indrømemr deres fejl, frem for f.eks suzuki der ikke
> kender noget til problemerne med knastakslerne på deres

Du kan ikke hive en svaghed hos en model frem og påstå, at det er det samme
som en decideret fejl. Alle modeller har da svagheder.

Fra : jesper

Dato : 16-08-04 21:17

> Du kan ikke hive en svaghed hos en model frem og påstå, at det er det samme
> som en decideret fejl. Alle modeller har da svagheder.

Hmm er det så ikke også en svaghed ved CBR600rr hvis bagkaliberen sætter
sig...
Og er det så ikke en fejl når en stor del af GSX-F'erne har problemer med
knastakslerne... Eller hvad er forskellen??

Forresten... Hvilken svaghed har en RC-36?

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-08-04 21:40

> [...]
> bagkaliberen sætter sig...
> Og er det så ikke en fejl når en stor del af GSX-F'erne
> har problemer med knastakslerne... Eller hvad er

En fejl kan man dø af.

Seriøst: Knast-problemerne kan komme efter lang tids slid. Det er et tegn på
at motoren måske er lidt "billig". De problemer der omtales hos Hondaen er
af en anden karakter, ligesom med kawa'en, hvor forhjulet kunne knække i
stykker. Det er en fabrikationsfejl, der medfører at noget går galt, og det
kan ske når som helst, ikke bare som et resultat af langvarigt slid.

Vil lige sige, at jeg ikke har noget problem med, at Honda kalder noget
tilbage. Jeg får bare indtrykket af du er en sur gammel mand, der synes du
vil svine Suzuki til, fordi Niels skrev indlægget om Hondaens fejl.

> Forresten... Hvilken svaghed har en RC-36?

Aner det ikke. Hvor lang er halsen på en giraf?

Pointen er, at jeg ikke kender alle modeller grundigt og derfor er det et
nyttesløst spørgsmål.

Fra : John Jensen

Dato : 16-08-04 21:58

> Forresten... Hvilken svaghed har en RC-36?
>
> Jesper
> Cagiva Canyon 500

RC36 har den samme svaghed som RC24 & RC46 at ladeensretteren brænder af med
jævne mellemrum,
og næsten alle CBR modellerne & VTR har nogle elendige knastkædestrammere
der hos nogle næsten er
en service del der skiftes ved hvert stort service.

Mvh.
John

Der til trods for at han er HONDA mand også gerne vil indrømme de svage
punkter der måtte være, forøvrigt
mener jeg nu ikke at den fejl denne tråd startede med nemlig at bagbremse
kaliberen på 600RR kunne sætte sig
fast efter kørsel på saltet vej er det helt store problem, da det vel ikke
er så s....... mange af disse der kører
i sne vejr, - MEN selvfølgelig skal det være i orden.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-08-04 07:26

> og næsten alle CBR modellerne & VTR har nogle elendige
> knastkædestrammere der hos nogle næsten er
> en service del der skiftes ved hvert stort service.

Hej John

Min knastkædestrammer på min CBR 600 F2 har gået 125.000km. Kan du forklare
det?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : NielSV650

Dato : 17-08-04 08:43

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:4yhUc.20$ov1.13@news.get2net.dk...
> Min knastkædestrammer på min CBR 600 F2 har gået 125.000km. Kan du
forklare
> det?

Og hvor mange gange er det du har forsøgt at skifte den....???

/ Niels
Zouk!!

Fra : John Jensen

Dato : 17-08-04 09:16

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4yhUc.20$ov1.13@news.get2net.dk...

> Hej John
>
> Min knastkædestrammer på min CBR 600 F2 har gået 125.000km. Kan du
> [...]

Næ, - ikke andet end at du må have en cykel hvor strammeren er ud af et godt
parti, - mange andre
må skifte den for hver 30-40.000 Km.

At skulle forklare hvorfor netop DIN strammer holder så længe vil svare til
at jeg skulle forklare hvorfor
nogle af de luft/oliekølede skruttesukier har problemer med knasterne, og
andre ikke har..!

Men VFR modellerne har til gengæld VERDENS BEDSTE knastkæde strammere...!!!!
=

/ John

Fra : Zacho

Dato : 17-08-04 17:08

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, - ikke andet end at du må have en cykel hvor strammeren er ud af et
godt
> parti, - mange andre
> må skifte den for hver 30-40.000 Km.

Jeg er sørme også en af de heldige.
Min har gået 70.000 uden problemer...

Fra : Lyrik

Dato : 16-08-04 22:05

> [...]
engang
> imellem, så drop da Jeres karlsmarte pis med hvor gammel jeg er og andre
++++++++++++++++++++++++++++++++
Ok-ja1 jeg husker min barndomsven og hans CB600 Honda. Jeg sad bagpå da vi
gik igennem et sving med lav fart.
"Nej hvor den sejler i bagenden"! Sagde jeg til ham, for det gjorde den. Det
var som at køre på kuglelejer bagi! "Nej det gør den ikke"!! Råbte han
indigneret. Men da jeg så ham næste gang havde han købt helt nye komponenter
til "bagpartiet" som han havde bestilt i Belgien.)) "Den sejlede noget
med bagpartiet", sagde han.
De ligger vist generelt set ikke så godt på vejen deres
standardmaskiner.)) Næh! Kawasaki! de ligger som en drøm!))

Hilsen
Jens