MC handel med private.... hvordan med be~
Fra : GRISEN

Dato : 13-08-04 15:36

Det er vel ikke særligt fornuftigt at aflevere over 100k kontant?
Jeg har ikke noget checkhæfte.
Hvordan gør man?

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-08-04 15:38

> Jeg har ikke noget checkhæfte.
> Hvordan gør man?

du går ned i din bank og beder dem lave en bankcheck udstedt til sælger.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 13-08-04 15:57

> du går ned i din bank og beder dem lave en bankcheck udstedt til sælger.

Og husker at lave den på 5000 mindre end beløbet, så der er lidt at handle
med

/Jimmi

Fra : Richard

Dato : 13-08-04 16:00

Thomas Jensen wrote:

> du går ned i din bank og beder dem lave en bankcheck udstedt til sælger.

- eller ringer til banken dagen før og bestiller beløbet til afhentning
i kontanter, hvis sælger skal kunne disponere over sine penge samme dag

- selv en bankcheck tager et par dage at cleare, og i den periode kan
sælger ikke disponere over dem, blot se dem som beløb på sin konto

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Carl Dragert

Dato : 13-08-04 15:57

GRISEN wrote:
> Det er vel ikke særligt fornuftigt at aflevere over 100k kontant?

Hvorfor er det ikke er særligt fornuftigt? Sådan er der da mange der
handler.

> Jeg har ikke noget checkhæfte.

Der er nok heller ikke mange sælgere der vil modtage en privat check på det
beløb

> Hvordan gør man?

Aftal med sælger at han får en bank udstedt check, eller at i mødes i din
bank og får overført pengene.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : GRISEN

Dato : 13-08-04 16:34

On Fri, 13 Aug 2004 16:57:28 +0200, "Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> wrote:

>Hvorfor er det ikke er særligt fornuftigt? Sådan er der da mange der
>handler.

Fordi jeg ikke er så stor og 100k er mange penge.

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 13-08-04 17:43

> Fordi jeg ikke er så stor og 100k er mange penge.

Århh hvad..
Du kan da vel nok klare et par bøller,Jan..((-:
Hvad skal du ud og investere i?
Vores legetøj er sku´blevet dyrere siden vores 400 four,hva´?
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : GRISEN

Dato : 14-08-04 01:06

On Fri, 13 Aug 2004 14:42:53 -0200, "Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> wrote:

>Århh hvad..
>Du kan da vel nok klare et par bøller,Jan..((-:

Så skal de sgu være små.
Tror manden jeg snakker med er helt fredelig, men alligevel....

>Hvad skal du ud og investere i?

Har kig på en RSV1000R.

>Vores legetøj er sku´blevet dyrere siden vores 400 four,hva´?

Joo, en del.

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-08-04 16:59

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Hvorfor er det ikke er særligt fornuftigt? Sådan er der da mange der
> handler.

Ved bankcheck-metoden forlader pengene aldrig banken, og hvis checken
kommer i de forkerte hænder mister man ikke pengene. 100k i kontanter
ser man aldrig igen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Armand

Dato : 15-08-04 01:03

Carl Dragert <fornavn@efternavn.dk> skrev i en

> Aftal med sælger at han får en bank udstedt check, eller at i mødes i din
> bank og får overført pengene.

Bese køretøjet og handl om prisen i nødvendigt omfang, og læg derefter en
anseeligt beløb som á-conto imod en kvittering, hvorpå restbeløbet også
fremstår, hvorved du i vidt omfang har bundet sælger til den indgåede
aftale.
Aftal i samme forbindelse at mødes med sælger i hans(!) bank og betal dér
med en medbragt bank-check, hvorunder du sikrer dig at beløbet ubetinget går
til nedskrivning af sælgers gæld i et givent pant/autolån!
I den mellemliggende tid har man som køber haft rig lejlighed til at
kontrollere køretøjet for pant (som sælgers bankforbindelse givetvis også er
bekendt med)!

--
Armand.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 13-08-04 20:33

Grisen skrev
> Det er vel ikke særligt fornuftigt at aflevere over 100k kontant?
> Jeg har ikke noget checkhæfte.
> Hvordan gør man?

Ved min sidste handel medbragte jeg min bærbare og overførte via netbank
mens sælger kiggede over skulderen, det kræver selvfølgelig adgang til
internet på salgssted

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : GRISEN

Dato : 14-08-04 01:04

On Fri, 13 Aug 2004 21:32:58 +0200, "Keld Rasmussen" <khr@fjernofir.dk> wrote:

>Ved min sidste handel medbragte jeg min bærbare og overførte via netbank
>mens sælger kiggede over skulderen, det kræver selvfølgelig adgang til
>internet på salgssted

Det havde jeg faktisk også overvejet....

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Janner

Dato : 14-08-04 08:10

> Det havde jeg faktisk også overvejet....

Ellers damn ned i sælgers bank sammen med vedkommende og lad banken overføre
pengene fra din konto til hans .... Så føler han sig ihvertfald sikker på
pengene faktisk kommer

Hygge

Jan
www.gugmc.dk
Aprilia Turono

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 09:39

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse

> Ellers damn ned i sælgers bank sammen med vedkommende og lad banken
overføre
> pengene fra din konto til hans .... Så føler han sig ihvertfald sikker på
Sælgers bank kan da forhåbentlig ikke overføre fra Jan´s bank medmindre, at
de har samme bank, men jeg tror nu også, at du mente købers bank?

Dannie
http://dfmc.dk/?id=75

Fra : Janner

Dato : 14-08-04 09:54

> overføre
> Sælgers bank kan da forhåbentlig ikke overføre fra Jan´s bank medmindre,
> at
> de har samme bank, men jeg tror nu også, at du mente købers bank?

Ja nemli ja er kuldret fordi den nye priller skal ud luftes om 15 min til
Thy træf

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-08-04 07:38

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Sælgers bank kan da forhåbentlig ikke overføre fra Jan´s bank medmindre, at
>de har samme bank, men jeg tror nu også, at du mente købers bank?

Mon ikke de kan trække pengene fra Jans dankort? Det vil jeg da tro de
kan.

--
Kåre